6.3 C
Athens
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αγοράζει 8 ελικόπτερα Airbus H215 Super Puma για την...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αγοράζει 8 ελικόπτερα Airbus H215 Super Puma για την Πυροσβεστική

- Advertisement -

Η Ελλάδα, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και τις συχνές πυρκαγιές, προχωρά σε μια σημαντική επένδυση, με την αγορά οκτώ ελικοπτέρων Airbus H215 Super Puma, για την Πυροσβεστική Υπηρεσία, μέσω του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Αλλαγής. Αυτή η απόφαση εντάσσεται σε μια σειρά δράσεων για την ενίσχυση των δυνατοτήτων αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και την εξασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών. Ο διαγωνισμός έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ, και η κατακύρωση ήδη αναρτήθηκε στη “Διαύγεια”.

Ενδιαφέρον είναι πως το συνολικό κόστος κατακύρωσης φθάνει τα 311.199.992 ευρώ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είχε προβλεφθεί στα 311.200.000. Οπότε η αγορά γίνεται με πλήρη εξάντληση του ποσού που είχε εκτιμηθεί, με έκπτωση… 8 ευρώ.

Πρέπει να σημειωθεί πως μόνο η Airbus κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει οι κατασκευαστές να κάνουν και τον operator (δηλαδή να αναλάβουν τη διαχείριση και τη συντήρηση του στόλου), όρο που δεν δέχτηκαν οι Sikorsky, Leonardo και Bell. Αυτός είναι και ο λόγος που η Airbus συνεργάστηκε με άλλες γαλλικές εταιρείες, τις Airtelis και Saf Helicopteres, (και όχι ελληνικές) για να καλυφθεί ο συγκεκριμένος όρος. Η Sikorsky και η Bell δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν γιατί η διακήρυξη ζητούσε τα ελικόπτερα να έχουν προδιαγραφές χαμηλού θορύβου από ευρωπαϊκό φορέα, και τα αμερικανικά ελικόπτερα δεν έχουν τέτοιο πιστοποιητικό (και ας επιχειρούν δεκάδες αμερικανικής κατασκευής ελικόπτερα, πολιτικά και στρατιωτικά, στην Ευρώπη).

Το Airbus H215 Super Puma, παρά το όνομα και τον κωδικό που μοιράζεται με το AS332 Super Puma (ανήκουν και τα δύο στην ίδια “οικογένεια” μοντέλων), απέχει σημαντικά σε τεχνικές προδιαγραφές. Οι κινητήρες και το σύστημα avionics του H215 είναι διαφορετικά, ενώ η άτρακτος των δύο μοντέλων είναι περίπου κατά 95% όμοια. Επίσης το H215 παράγεται μόνο στη Ρουμανία. Γενικότερα η διεθνής αγορά προτιμά το ικανότερο Η225, αλλά η Airbus διατηρεί τη ρουμανική γραμμή παραγωγής για μπορεί να προσφέρει ένα συγκριτικά φθηνότερο μοντέλο.

Η κατακύρωση του έργου έρχεται στην συνέχεια της αγοράς τριών ελικοπτέρων Leonardo AW139 από το ίδιο υπουργείο, αναδεικνύοντας την προσπάθεια για την αναβάθμιση του εναέριου στόλου της Πυροσβεστικής.

Όμως με την προσθήκη των οκτώ H215, η Πυροσβεστική θα διαθέτει συνολικά 14 ελικόπτερα, τεσσάρων διαφορετικών τύπων: τα παλαιότερα BK117 (3 συνολικά), τα δύο AS332 Super Puma και τα νέας αγοράς, δηλαδή τα τρία AW139 και τα οκτώ H215 Super Puma. Αυτή η μάλλον χαοτική πολυτυπία είναι ένα ακόμη απτό παράδειγμα της έλλειψης οποιουδήποτε προγραμματισμού εντός της υπηρεσίας.

Όσον αφορά την εκπαίδευση και τη συντήρηση, η ύπαρξη τόσων διαφορετικών τύπων ελικοπτέρων μπορεί να παρουσιάσει προκλήσεις. Τα πληρώματα και οι τεχνικοί θα χρειαστούν εκπαίδευση σε διαφορετικά συστήματα, ενώ η διαχείριση ανταλλακτικών και η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται με προσοχή για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα των μέσων. Παρεμπιπτόντως θα πρέπει να σημειωθεί πως τα δυο υπάρχοντα AS332L1 δεν θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο όμοιο με το Η215, ώστε να μειωθεί η πολυτυπία.

Γενικότερα, η αγορά των H215 Super Puma θα προσφέρει στην Πυροσβεστική. Το ελικόπτερο είναι γνωστό για την αντοχή του και την ικανότητα να λειτουργεί σε δύσκολες συνθήκες, όπως είναι οι πυρκαγιές σε απομακρυσμένες ή δύσβατες περιοχές. Η ισχύς των κινητήρων του προσφέρει αυξημένη αποτελεσματικότητα στην αεροπυρόσβεση, ενώ τα σύγχρονα avionics βελτιώνουν την ακρίβεια πλοήγησης και την ασφάλεια των πληρωμάτων. Επιπρόσθετα, η δυνατότητα μεταφοράς βαρέων φορτίων και η αυξημένη χωρητικότητα σε νερό για την κατάσβεση πυρκαγιών είναι σημαντικά πλεονεκτήματα. Ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές του διαγωνισμού απαιτήθηκε μεταφορά τουλάχιστον 2.500 λίτρων νερού σε δεξαμενή, ενώ το συνολικό ωφέλιμο φορτίο έπρεπε να είναι 3.000 κιλά, με ικανότητα μεταφοράς 12 επιβατών συν το διμελές πλήρωμα.

Ελπίζουμε τα νέα Η215, έστω και χωρίς κάποια ελληνική προστιθέμενη αξία, να μην έχουν την τύχη των ΝΗ90 της Πολεμικής Αεροπορίας. Σίγουρα θα επανέλθουμε στο θέμα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

43 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προσφορά στον Ελληνικό Στρατό για εκτοξευτές HIMARS και αναβάθμιση MLRS,...

24
Τελικά ο ανταγωνισμός δείχνει να λειτουργεί στην περίπτωση της ενίσχυσης του Ελληνικού Πυροβολικού με συστήματα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων, με δυο εταιρείες να προσφέρουν "τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Φεβρουαρίου 1906: HMS Dreadnought, η επανάσταση των...

5
Καθελκύεται στα ναυπηγεία του Βρετανικού Ναυτικού στο Πόρτσμουθ, το νεωτερικό θωρηκτό HMS Dreadnought. Το πλοίο αποτελούσε πειραματική ναυπήγηση για μια νέα γενιά πολεμικών, με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βίντεο: Πως το υποβρύχιο “Πρωτεύς” έφθασε στο Φλοίσβο

Από τα ναυπηγεία Spanopoulos δημοσιοποιήθηκε το παρακάτω βίντεο, που δείχνει πως έγινε την 1η Φεβρουαρίου η μεταφορά του υποβρυχίου "Πρωτεύς ΙΙ" με πλωτή πλατφόρμα...

Έκτακτες κρίσεις ανωτέρων αξιωματικών στα Κοινά Σώματα

Το Συμβούλιο Προαγωγών Αξιωματικών Κοινών Σωμάτων (ΣΠΑΚΣ) κατά τη συνεδρίαση της 4ης Φεβρουαρίου 2025 στις έκτακτες κρίσεις 2025 έκρινε ως ακολούθως:Με το Πρακτικό 02/2025...

ΝΑΤΟϊκη ναυτική δύναμη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Έντεκα ΝΑΤΟϊκά πολεμικά πλοία, ανάμεσά τους και ένα αεροπλανοφόρο-ελικοπτεροφόρο, ναυλοχούν από την περασμένη Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς ανάπαυση των πληρωμάτων...