Η Γερμανία έχει επιλέξει το NH90 της NH Industries ως αντικαταστάτη του στόλου ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Westland Sea Lynx 88A (ASW).
Προκειμένου να παραδοθεί από το 2025, το Βερολίνο θα πάρει μια έκδοση του μοντέλου NFH, η οποία είναι κοντά στην παραλλαγή ASW “Caiman” που χρησιμοποιεί η Γαλλία, σύμφωνα με το υπουργείο άμυνας της χώρας.
Το σχετικό νομοσχέδιο που θα υποστηρίξει την αγορά, θα υποβληθεί στο γερμανικό κοινοβούλιο το επόμενο έτος, σύμφωνα με τη σύσταση για την αγορά των NH90, από τον αντιναύαρχο Joachim Ruhle, Γενικό Επιθεωρητή των ενόπλων δυνάμεων της Γερμανίας. Δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για το πόσα ελικόπτερα θα αποκτηθούν.
Η Γερμανία έχει ήδη προμηθευτεί ένα στόλο από 18 NH90 “Sea Lions” ως αντικαταστάτες για τα “γερασμένα” Westland Sea King 41 που θα χρησιμοποιηθούν σε αποστολές έρευνας και διάσωσης (SAR) αλλά και μεταφοράς στρατευμάτων.
Τα ελικόπτερα της Sea Lion συναρμολογούνται στο εργοστάσιο αεροσκαφών του Donauworth, από την Airbus Helicopters, η οποία είναι μέτοχος της κοινοπραξίας NHI μαζί με τις Leonardo και Fokker.
Αν και η Leonardo θα εισπράξει μερίδιο από την τελευταία αγορά, η απόφαση του Βερολίνου είναι ένα “χτύπημα” για τον κατασκευαστή Yeovil (έδρα Βρετανία) που κατασκευάζει το AW159 Wildcat, ένα ελικόπτερο που η εταιρεία θεωρούσε ως φυσικό διάδοχο του Sea Lynx – και δεν έχει καταφέρει ακόμα να δεχθεί παραγγελίες…
Το NH90 NATO Frigate Helicopter (NH90 NFH) επιχειρεί ήδη με το Ναυτικό της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Νορβηγίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας.
Δύο περιστατικά ασφαλείας για τα γαλλικά NH90 έγιναν τον Απρίλιο
Με πληροφορίες από FlightGlobal