Μερικές φορές οι μεγάλες αλλαγές φαίνονται σε μικρά πράγματα, όπως για παράδειγμα, ένα διαφημιστικό κλιπ 30 δευτερολέπτων στο YouTube, της Μπούντεσβερ, δηλαδή των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Είναι το πρώτο που δημοσιεύτηκε μετά από πέντε χρόνια, και σίγουρα έχει πολλές διαφορές σε σχέση με αντίστοιχες προσπάθειες του παρελθόντος. Είναι σαφώς μια νέα οπτική της γερμανικής κοινωνίας για τους ένστολους.
Ειδικότερα, στο πρώτο μισό του βίντεο και λίγο περισσότερο, δεν υπάρχουν σκηνές δράσης, αλλά βλέπεις στρατιώτες με στολή στην καθημερινότητά τους, να παίζουν με τα παιδιά τους, να αγοράζουν εφημερίδα στο περίπτερο, να περπατούν στην πόλη και γενικά να συγχρωτίζονται με τους πολίτες. Μάλιστα οι σκηνές είναι γυρισμένες με αργές σχετικά εναλλαγές πλάνων και κατάλληλη μουσική υπόκρουση, ώστε να δίδεται στον θεατή η αίσθηση της ηρεμίας.
Στα τελευταία 13 δευτερόλεπτα δίνεται η εικόνα της δράσης από τη ζωή των ενστόλων όπου παραπέμπει σε ταινία δράσης τύπου Τop Gun με γρήγορες εναλλαγές πλάνων με μαχητικά αεροσκάφη που πραγματοποιούν ελιγμούς, πολεμικά πλοία που σχίζουν την ανοιχτή θάλασσα, στρατιώτες που αποβιβάζονται από ελικόπτερα, και όλα αυτά πλαισιωμένα με το μήνυμα: “Προστατεύουμε τη Γερμανία”.
Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 77 χρόνια από την λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι πρόσφατα, υπήρχε κλίμα δυσπιστίας ή αδιαφορίας για ο,τιδήποτε στρατιωτικό στη Γερμανία. Οι στολές δεν έχουν γίνει ακόμη κομμάτι της καθημερινότητας στο δρόμους της χώρας, αλλά το γεγονός ότι πλέον οι ένστολοι στρατιώτες παρουσιάζονται στο σχετικό βίντεο ως κομμάτι της γερμανικής κοινωνίας, μπορεί να διαβαστεί ως μετατόπιση της γερμανικής κοινής γνώμης.
Αυτό που αποφασίστηκε από το ΝΑΤΟ ήδη το 2014 ως αντίδραση στη ρωσική προσάρτηση της Κριμαίας, δηλαδή ετήσιες επενδύσεις τουλάχιστον 2% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες, πρόκειται να καθιερωθεί σε μόνιμη βάση. Κάτι που θα έκανε τον εξοπλιστικό προϋπολογισμό της Γερμανίας τον μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Και ο Γερμανός καγκελάριος υποσχέθηκε να υπερασπιστεί κάθε εκατοστό νατοϊκού εδάφους.