Τη Δευτέρα 27 και την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη αντιπροσωπείας της Πολεμικής Αεροπορίας της Γερμανίας (Luftwaffe), με τον επικεφαλής της, υποστράτηγο Guenter Katz, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, όπου τους υποδέχθηκε ο Επιτελάρχης της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχος (Ι) Ιωάννης Ασημακόπουλος.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, ενημερώθηκαν για το έργο και τις δυνατότητες του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων, ενώ ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις των Επίγειων Συστημάτων Εκπαίδευσης (Ground Based Training Systems – GBTS), στις υποδομές υποστήριξης πτήσεων, καθώς και στις 362 και 364 Μοίρες Εκπαίδευσης Αέρος.
Όπως λέγαμε πρόσφατα υπάρχει μια μεγάλη αγορά ζήτησης από πολεμικές αεροπορίες, εντός κι εκτός ΝΑΤΟ, για εκπαίδευση διαφόρων επιπέδων (Αρχική, Βασική, Προκεχωρημένη, Αρχική Προεπιχειρησιακή), ειδικά όμως για fast jet, που οι υποδομές που δημιούργησε η Πολεμική Αεροπορία στην Καλαμάτα θα πρέπει να εκμεταλλευτεί.
Αυτό που ισχύει στην σχετική αγορά, είναι η ανάθεση εκπαίδευσης (outsourcing) για αριθμό Ιπταμένων σε διάφορους φορείς, κάτι που κάνουν ήδη πολλές αεροπορίες από καιρό (και έχει κάνει και η ΠΑ στο παρελθόν).
Το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων στην Καλαμάτα θα μπορούσε να κάνει ακριβώς αυτό, δηλαδή να προσελκύσει διάφορες αεροπορίες για παροχή υπηρεσιών παράλληλα με την κάλυψη των αναγκών της ΠΑ.
Συμφωνία εκπαίδευσης Ολλανδών πιλότων στην Ιταλία… και εμείς απλώς κοιτάμε από την Καλαμάτα
Το ιταλικό IFTS στο οποίο αναφερθήκαμε πρόσφατα έχει προσελκύσει αριθμό διεθνών πελατών, περιλαμβανομένης και της Γερμανικής Αεροπορίας, η οποία είναι και μια από τις χώρες του ΝΑΤΟ που χρησιμοποιεί και τις εγκαταστάσεις του προγράμματος ENJJPT (Euro-NATO Joint Jet Pilot Training) στο Τέξας.
Προφανώς στον χώρο υπάρχει ανταγωνισμός, κυρίως από τους Ιταλούς, ενώ και οι Τούρκοι θα μπουν δυναμικά στο παιγνίδι, ειδικά όταν ενταχθούν σε υπηρεσία και τα δικά τους εκπαιδευτικά, τύπου Hurjet. Η εξασφάλιση όμως μεριδίου στην αγορά είναι απολύτως εφικτή και μπορεί να διευρυνθεί στο μέλλον, που για την Καλαμάτα έχει ορίζοντα 20ετίας!