23 C
Athens
Κυριακή, 25 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΓερμανικό Ναυτικό: περισσότερες ώρες οι πιλότοι σε εξομοιωτή παρά στον αέρα

Γερμανικό Ναυτικό: περισσότερες ώρες οι πιλότοι σε εξομοιωτή παρά στον αέρα

- Advertisement -

Ο εξομοιωτής μπορεί να είναι ένα ανεκτίμητο εκπαιδευτικό βοήθημα ωστόσο τίποτα δεν υποκαθιστά την πραγματική πτήση. Χωρίς αυτόν όμως, οι χειριστές του γερμανικού Ναυτικού θα μετρούσαν γλάρους… Η έλλειψη προσωπικού, σε συνδυασμό με τον γερασμένο στόλο των ελικοπτέρων Sea King και Sea Lynx και των P-3C Orion που πρόκειται να αναβαθμισθούν, έχουν ως αποτέλεσμα οι πιλότοι του Bundesmarine να βασίζονται όλο και περισσότερο στον εξομοιωτή πτήσεων καθώς οι πραγματικές ώρες πτήσης είναι περιορισμένες και πολύτιμες.

Για την ακρίβεια οι νέοι ιπτάμενοι έχουν φθάσει εδώ και καιρό το μέγιστο όριο των επιτρεπομένων ωρών στον εξομοιωτή έναντι των ωρών πτήσης που προβλέπουν οι κανονισμοί: 70% ώρες simulator, 30% εκπαίδευση αέρος. Αυτή είναι η κατάσταση και προς το παρόν δεν μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό, παραδέχονται έμπειροι εκπαιδευτές στην βάση του γερμανικού Ναυτικού στο Nordholz.

Η συγκεκριμένη βάση κοντά στο Bremerhaven παράγει ετησίως 15 με 20 χειριστές ελικοπτέρων και αεροσκαφών σταθερών πτερύγων όμως τα «παλιά χέρια» στην επιχειρησιακή Μοίρα MFG 5 γνωρίζουν καλά πως τόσο μεγάλη εξάρτηση από τον εξομοιωτή δεν είναι κάτι καλό. Είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί η αίσθηση μιας πραγματικής αποστολής, επισημαίνουν. Ωστόσο το Ναυτικό δεν έχει τα μέσα για να «βγουν» οι απαιτούμενες ώρες πτήσης εκεί που πρέπει –στον αέρα.

Αλλά και πάλι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ο νέος, αναβαθμισμένος εξομοιωτής για τα πληρώματα των ελικοπτέρων Sea King Mk41 παραδόθηκε μεν νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν, όμως η αντικατάστασή του ούτως ή άλλως είχε καθυστερήσει.Ένας ακόμη λόγος που ανεβάζει τον… βαθμό δυσκολίας σε όλο αυτό είναι και το γεγονός ότι όλο και λιγότεροι νέοι και νέες επιλέγουν να καταταγούν γερμανικές στις Ένοπλες Δυνάμεις για μια καριέρα πιλότου του Ναυτικού. Αυτό σημαίνει ένα πράγμα: το Ναυτικό πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικό στο ποιοι θα επιλεγούν για να πετάξουν τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερά του. Ως εκ τούτου, τα περιθώρια λάθους είναι ασφυκτικά μικρά.

«Οι εποχές που είχες πολύ κόσμο να ρίξεις σε ένα σωρό (εναέρια) μέσα έχουν τελειώσει» λένε εκπαιδευτές. «Ούτως ή άλλως, αυτό ποτέ δεν ίσχυε στην Γερμανία» προσθέτουν. Η έλλειψη προσωπικού στο γερμανικό Ναυτικό είναι τόσο οξεία ώστε συχνά οι εξομοιωτές μένουν άδειοι. Ο εξομοιωτής του P-3C, παραδείγματος χάρη, κάποτε ήταν «κλεισμένος» σχεδόν κάθε μέρα. Τώρα εκπαιδεύονται πληρώματα περίπου 10 φορές τον μήνα.

 

Εκπαιδευτές σημειώνουν ότι το διαθέσιμο προσωπικό επαρκεί για την συγκρότηση μόλις πέντε πληρωμάτων για τα Papa 3 –από τα οκτώ που προβλέπει το οργανόγραμμα της μονάδας. Στα ελικόπτερα τα πράγματα είναι χειρότερα, λένε. Ο στόλος των Sea Lynx έχει τέσσερα από τα δώδεκα πληρώματα αέρος που προβλέπονται ενώ για την επάνδρωση των Sea King υπάρχουν μόνο έξι από τα απαιτούμενα δεκαπέντε πληρώματα…

Παρόμοια τάση επικρατεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αφήνοντας ανοικτό το ενεχόμενο –ή την ανάγκη– εκπαίδευσης πληρωμάτων από διαφορετικές χώρες σε κοινά μέσα. Στον εξομοιωτή του Lynx στο Nordholz εκπαιδεύονται πληρώματα από την Γερμανία, την Δανία και την Πορτογαλία στο πλαίσιο του Joint Lynx Simulator Training Establishment. Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται ο αναβαθμισμένος με νέο σύστημα προβολής (video-surround) εξομοιωτής του Sea King Mk41 που επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος προσομοίωσης αποστολών.

Τα 21 ελικόπτερα του τύπου πρόκειται να αποσυρθούν το 2023 καθώς βρίσκονται σε υπηρεσία πάνω από τέσσερεις δεκαετίες και η διατήρησή τους σε πτητική ικανότητα απαιτεί ένα… σαφάρι για τον εντοπισμό και την προμήθεια δυσεύρετων ανταλλακτικών ανά τον κόσμο, συχνά στα πιο απίθανα μέρη. Ήδη στο Nordholz έχουν ξεκινήσει εργασίες για την εγκατάσταση του εξομοιωτή των NH90 Sea Lion που περιμένει με ανυπομονησία το γερμανικό Ναυτικό, αρχικά για την εκτέλεση Έρευνας και Διάσωσης και αργότερα άλλων αποστολών.

Βεβαίως θα πρέπει να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, πρωτίστως, όσο και μέσων. Διότι όσο τέλεια και να είναι η προσομοίωση των παραμέτρων μιας αποστολής που παρέχουν οι τελευταίας τεχνολογίας simulators, οι «παλιοί» επιμένουν ότι ο χειριστής φτιάχνεται στον αέρα, πετώντας με πραγματικό αεροπλάνο ή ελικόπτερο, σε πραγματικές συνθήκες.

Αλέξανδρος Θεολόγου

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Θα είναι τα κβαντικά ραντάρ το “αντίδοτο” στα F-35;

6
Η τεχνολογία των κβαντικών ραντάρ αποτελεί μία από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της ανίχνευσης και της στρατιωτικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια καινοτομία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1982: Η βύθιση του HMS Coventry...

23
Βυθίζεται μετά από αεροπορική επίθεση το αντιτορπιλικό του βρετανικού στόλου HMS Coventry. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απώλεια πολεμικού πλοίου των Βρετανών κατά τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Τουρκική αποβατική άσκηση της Στρατιάς του Αιγαίου

Στις 25 Μαΐου 2025, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ανακοίνωσε την επιτυχή εκτέλεση μιας εκπαίδευσης πλωτών στην περιοχή Μεντές του Κόλπου της Σμύρνης....

ΕΞΕΛΙΞΗ: Οι ρωσικοί Iskander-M αναβαθμίστηκαν για να αντιμετωπίσουν τους ουκρανικούς Patriot

Η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει εξελιχθεί σε μια τεχνολογική κούρσα, με τη Ρωσία να αναβαθμίζει συνεχώς τα οπλικά της συστήματα για...