Το επόμενο έτος θα ξεκινήσει η ναυπήγηση της πρώτης από τις πέντε νέες γαλλικές φρεγάτες FTI, που προορίζονται να αντικαταστήσουν τις πέντε υφιστάμενες La Fayette. Η πρώτη FTI θα παραδοθεί στο Γαλλικό Ναυτικό το 2023 και η τελευταία το 2029.
Η ναυπήγηση των πέντε πλοίων θα γίνει σε διαφορετικά επίπεδα, όπως συμβαίνει με το μαχητικό Rafale. Στο επίπεδο “Standard 1”, οι φρεγάτες θα έχουν 16 Κ/Β Aster (15 και 30), ναυτικό πυροβόλο των 76mm και δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 20mm. Οι FTI θα έχουν επίσης σόναρ επί του πυθμένα του κύτους Kingklip Mk2, σόναρ συρόμενης διάταξης μεταβλητού βάθους CAPTAS-4 και τέσσερις τορπιλοσωλήνες για MU90. Παρόλα αυτά, τα πρώτα πλοία δεν θα έχουν – τουλάχιστον αρχικά – όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Για την ακρίβεια, θα έχουν ελλείψεις στην αντιμετώπιση εχθρικών αντιπλοϊκών πυραύλων.
Σύμφωνα με το “Mer et Marine”, οι αρχικές FTI δεν θα φέρουν ούτε παρεμβολείς ούτε εκτοξευτές αντιμέτρων. Τα συγκεκριμένα συστήματα αναμένεται να τοποθετηθούν αργότερα εφόσον το απαιτήσουν οι επιχειρησιακές περιστάσεις. Η μη εγκατάστασή τους, ωστόσο, σχετίζεται αναπόφευκτα με το διαθέσιμο προϋπολογισμό, αφού σημαντικά κονδύλια έχουν απορροφήσει το ραντάρ Sea Fire 500, η νέα γενιά παθητικού συστήματος Ηλεκτρονικού Πολέμου και οι πύραυλοι Aster (Aster 30B1NT). Η εγκατάσταση των συστημάτων αναμένεται να συμβεί μετά το 2025, οπότε το Γαλλικό Ναυτικό θα έχει παραλάβει τις δύο πρώτες φρεγάτες. Δεν αποκλείεται όμως τα συστήματα να εγκατασταθούν στα πλοία με την είσοδο σε υπηρεσία της πέμπτης φρεγάτας.
Παρά την αρχική απουσία παρεμβολέα και εκτοξευτών αεροφύλλων, η DGA πιστεύει ότι το πλοίο είναι προστατευμένο από αντιπλοϊκά κατευθυνόμενα βλήματα, χάρη στο συνδυασμό Sea Fire 500 & Aster. Ωστόσο, η ύπαρξη μόνο 16 Aster κάνει πιθανόν απαγορευτική την παραμονή του πλοίου σε περιβάλλον υψηλής έντασης, όπου θα υπάρχουν επιθέσεις κορεσμού. Σε αντίθεση με την FTI, οι φρεγάτες τύπου Horizon και FREMM MN εξοπλίζονται ήδη με τέτοιους παρεμβολείς.
Η εξαγωγική έκδοση της FTI, Belh@rra, είναι υποψήφια για την κάλυψη των απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού, με το τελευταίο να επιδιώκει την απόκτηση νέας φρεγάτας ώστε να αρχίσει τη σταδιακή απόσυρση των φρεγατών S μέσα στην επόμενη δεκαετία. Το θέμα μιας ελληνικής έκδοσης του γαλλικού πλοίου που θα καλύπτει τις ελληνικές ανάγκες και για τη γαλλική πρόταση στην Ελλάδα υπάρχει πλήρης κάλυψη στο τεύχος Δεκεμβρίου 2018 της “Π&Δ” που κυκλοφορεί!