16.8 C
Athens
Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗH αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2....

H αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2. A’ Mέρος

- Advertisement -

Σύμφωνα με το διάταγμα N230 της 29ης Ιουλίου του 1939 και την επίβλεψη του Συμβουλίου των Λαϊκών Επιτρόπων της ΕΣΣΔ, το 22ο εργοστάσιο αεροσκαφών υποχρεώθηκε να προβεί στην κατασκευή εκσυγχρονισμένων ταχέων βομβαρδιστικών (Skorostnoi Bombardirovschik) με σκοπό την επίτευξη των 500 χλμ/ώρα σε ύψος 6.500 μέτρων. Ως εκ τούτου, το γραφείο σχεδιασμού του μηχανικού αεροναυπηγικής Arkhangelsky ξεκίνησε από τις αρχές του 1940 να εντατικοποιεί τις εργασίες επάνω στη βελτίωση των συστημάτων ασφαλείας και την αεροδυναμική των νέων του projects.

Arkhangelsky MMN: το εφαλτήριο της αναβαθμίσεως των σοβιετικών βομβαρδιστικών μεγάλης ταχύτητας

Το δεύτερο πρωτότυπο Arkhangelsky MMN (στο οποίο αναφερθήκαμε εκτενώς σε προηγούμενο άρθρο) ήταν έτοιμο το Δεκέμβριο του 1939, ενώ τον επόμενο μήνα άρχισε τις πτήσεις με κινητήρες M-104. Εν τω μεταξύ, οι εργοστασιακές δοκιμές του ταχέως βομβαρδιστικού N18/206, εφοδιασμένου με M-103 και στροβιλοσυμπιεστές TK-2, ήταν ήδη εν εξελίξει, αλλά τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, οπότε δε δόθηκε η σχετική έγκριση. Βάσει ενός νέου διατάγματος της 1ης  Ιουνίου του 1940, το 22ο εργοστάσιο όφειλε, έως την 1η Σεπτεμβρίου, να έχει δοκιμάσει τους TK-2 και στους M-105 που θα τοποθετούνταν σε τρία ταχέα βομβαρδιστικά. Λόγω όμως δυσκολιών στη ρύθμιση των στροβιλοσυμπιεστών, μόνο δύο αεροσκάφη ετοιμάστηκαν εντός της ζητουμένης προθεσμίας, χωρίς την πολυτέλεια χρόνου για εργοστασιακές δοκιμές.

Παραλλήλως, άλλες εργασίες λάμβαναν χώρα για την αύξηση της εμβελείας και των οπλικών συστημάτων των ταχέων βομβαρδιστικών παραγωγής. Το 1939 έγιναν δοκιμές επάνω σε τακτικές βομβαρδισμών με νέους πυλώνες PB-3 για την ασφαλή ρίψη βομβών κατά τη διάρκεια καθέτων εφορμήσεων και περιοριστή υπερφόρτωσης όταν το αεροσκάφος έβγαινε από αυτές. Στις 15 Ιουλίου του 1940 ξεκίνησαν πτήσεις πέντε βομβαρδιστικών στην έκδοση καθέτου εφορμήσεως με κινητήρες M-105, έλικες VISH-22E και πυλώνες βομβών PB-3. Σε αυτές συμπεριελήφθησαν αργότερα και Ilyushin DB-3 με έλικες VISH-23, ομοίως και βομβαρδιστικά SB-RK με νέες γρίλιες φρένων.

Το Ilyushin DB-3

Στις δοκιμές καινούριων οπλικών συστημάτων περιλαμβάνονταν και νέες ρουκέτες διαμετρήματος 82, 132 και 203 χλστ. για την προσβολή τεθωρακισμένων στόχων (χερσαίων ή θαλασσίων), ενώ εξελίσσετο ταυτοχρόνως και εκπαίδευση επάνω στη μεθοδολογία και τις τακτικές εκτοξεύσεώς τους κατά τη διάρκεια βυθισεων από γωνίες 45-60 μοιρών. Το πλεονέκτημά τους ήταν η μεγάλη ακρίβεια πυρός, όπως και η διατρητική ικανότητα των κεφαλών. Σε αυτά τα πλαίσια, προτάθηκαν οι ρουκέτες RBS μικρού διαμετρήματος για τα Polikarpov I-15bis ή I-16 και του μεγίστου διαμετρήματος για τα Ilyushin DB-3. Οι εκτοξευτές θα βρίσκονταν είτε κάτω από τις πτέρυγες, είτε σε γόνδολα στο χώρο των βομβών. Για την τοποθέτηση απαιτούνταν 1-3,5 ώρες, αναλόγως του τύπου του αεροσκάφους και του διαμετρήματος των ρουκετών, από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό των αεροπορικών μονάδων.

Από τον Ιούνιο ως το Σεπτέμβριο του 1940, δοκιμάστηκαν οι μεσαίου διαμετρήματος RBS-132 για εκτόξευση από βομβαρδιστικά και γωνίες μεταξύ 45 και 50 μοιρών. Παρά τα εν γένει θετικά αποτελέσματα, αποφασίστηκε να μη χρησιμοποιηθούν τελικώς με τέτοιους τύπους αεροσκαφών λόγω της παραμόρφωσης που υφίσταντο οι πτέρυγές τους από ισχυρούς πίδακες αερίων. Συνάμα, οποιεσδήποτε αλλαγές στον όλο σχεδιασμό της εγκατάστασης ρουκετών κρίθηκαν ασύμφορες. Οι δοκιμές όμως των RBS στα Sukhoi Su-2, Ilyushin Il-2 και Petlyakov Pe-2 το καλοκαίρι του 1941 πήγαν σαφώς καλύτερα, καθώς σε κανένα από αυτά δεν παρουσιάστηκαν αντίστοιχα προβλήματα παραμορφώσεων. Ως αποτέλεσμα, εγκρίθηκαν για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας Στρατού και Ναυτικού εναντίον εδαφικών ή θαλασσίων στόχων.

Η RBS-82 και 132

Οι εργασίες εκσυγχρονισμού των βομβαρδιστικών κάθετης εφόρμισης συνέχισαν να μεταβάλλονται με βάση τις εξελίξεις των προαναφερθέντων δοκιμών. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονταν και τα αποτελέσματα του σχεδιασμού ενός νέου ταχέως βομβαρδιστικού μικρής εμβελείας. Για τις περαιτέρω βελτιώσεις του SB-RK ελήφθησαν υπόψιν και οι κρατικές αναφορές των πειραματικών MMN 2M-105 και SB-RK 2M-105, που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου του 1939, καθώς και το Μάϊο του 1940.

Σχηματική αναπαράσταση της τοποθετήσεως των RBS-82 κάτω από τις πτέρυγες

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Khabarovsk, το νέο ρωσικό υποβρύχιο ως επιστροφή στις “παλιές καλές μέρες” των πυρηνικών όπλων γιγατόνων

Την καθέλκυση του πρώτου της κλάσης του, ρωσικού υποβρυχίου Khabarovsk, δημοσιοποίησε η Μόσχα με εικόνες από την σχετική τελετή, στο ναυπηγείο της JSC PO...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Type 212CD, η γερμανο-νορβηγική λύση που χτυπά “κορυφή”

4
Στον σύγχρονο ναυτικό πόλεμο, τα υποβρύχια αποτελούν τον απόλυτο πολλαπλασιαστή ισχύος, προσφέροντας αποτροπή και δυνατότητα ελέγχου κρίσιμων θαλάσσιων περιοχών, χωρίς αυτά να γίνονται αντιληπτά....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Νοεμβρίου 333 π.Χ.: Μάχη της Ισσού, θρίαμβος...

1
Μετά τη νίκη στο Γρανικό, ο στρατός του Μεγάλου Αλεξάνδρου προέλασε κατά μήκος της Μικρασιατικής ακτής απελευθερώνοντας μία προς μία τις ελληνικές παράκτιες πόλεις....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Dornier Do228, ένας φίλος από τα παλιά που θα πετά για πολύ ακόμη!

Το Dornier Do 228 είναι ένα δικινητήριο μεταφορικά αεροσκάφος, σχεδιασμένο πρωτίστως για μεταφορές μικρής εμβέλειας και επιχειρήσεις σε μάλλον δύσκολα περιβάλλοντα, εκεί που άλλα...

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...

Το πρωτοποριακό X-29Α, η τελική εξέλιξη του… F-5A Freedom Fighter!

Το Grumman X-29 αποτελεί ένα από τα εμβληματικά πειραματικά αεροσκάφη στην ιστορία της αεροναυπηγικής τεχνολογίας, καθώς εισήγαγε μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη σχεδίαση μαχητικών μέσω...