16.2 C
Athens
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑγορά νέων φρεγατών: Όποιος βιάζεται σκοντάφτει. Και άσχημα

Αγορά νέων φρεγατών: Όποιος βιάζεται σκοντάφτει. Και άσχημα

- Advertisement -

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στην Θεσσαλονίκη τη σημαντική και έκτακτη αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων μας, μετά από ένα θερμότατο καλοκαίρι που μόλις είχαμε περάσει με τις τουρκικές προκλήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο αποφασίστηκε η αγορά 4 φρεγατών πολλαπλού ρόλου όπως και η αναβάθμιση των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ. Στην πορεία των ημερών μάθαμε ότι η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ εκτιμάται περίπου στα 400 εκατομμύρια δολάρια, άρα θα είναι μια ικανοποιητική ανακαίνιση τους ενώ για όλο το πρόγραμμα θα μπορούσαν να διατεθούν 5 έως 5,5 δισεκατομμύρια. Στη συνέχεια ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και ο πρωθυπουργός είπαν πως η απόφαση θα παρθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021, ενώ ανακινήθηκε έντονα η «ενδιάμεση λύση», δηλαδή η αγορά ως «πακέτο» των νέων φρεγατών με παραχώρηση μεταχειρισμένων σκαφών από ένα ξένο Πολεμικό Ναυτικό, ενώ η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ θα συνδυαστεί για λόγους ομοιοτυπίας με την αγορά των νέων.

Και κάπου εδώ ετοιμαζόμαστε να σκοντάψουμε. Ή πιο σωστά να βάλουμε τρικλοποδιά στον εαυτό μας. Ας ξαναδούμε λίγο τι ακριβώς ετοιμαζόμαστε να κάνουμε: Αρχικά να πάρουμε μια απόφαση που θα καθορίσει τη μορφή του στόλου μας για τα επόμενα 40 χρόνια. Καθώς οι νέες φρεγάτες θα υπηρετήσουν τουλάχιστον τόσο, ενώ οι αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ και τα πλοία ενδιάμεσης λύσης θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον μια δεκαετία ή ακόμη καλύτερα μια δεκαπενταετία ζωής μπροστά τους. Ταυτόχρονα προγραμματίζουμε να διαχειριστούμε το μεγαλύτερο – σε αξία- αμυντικό πρόγραμμα που έχει ποτέ αποφασίσει η χώρα μας. Επίσης να διερευνήσουμε όλες τις πιθανές παραμέτρους χρηματοδότησης αυτού του προγράμματος, και τις επιπτώσεις του στον προϋπολογισμό μας γενικότερα, στον αμυντικό προϋπολογισμό ειδικότερα και βέβαια λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερα ασταθές οικονομικό κλίμα της εποχής.

Και αυτά θα τα κάνουμε στους επόμενους λίγους μήνες; Σε 4-5 μήνες (ή σε 6 ή σε 7); Σε λίγους μήνες  θα αξιολογήσουμε 6 προτάσεις, δηλαδή τη γαλλική, την αμερικανική, τη βρετανική, την ολλανδική, τη γερμανική, και την ιταλική; Θα μελετήσουμε τις τεχνικές και αμυντικές προδιαγραφές 6 τελείως διαφορετικών μεταξύ τους πλοίων και δεκάδων διαφορετικών οπλικών και ηλεκτρονικών υποσυστημάτων, σε συνδυασμό με τις επίσης διαφορετικές προτάσεις αναβάθμισης των ΜΕΚΟ; Θα συνυπολογίσουμε στο ίδιο ελάχιστο διάστημα (και εντός πανδημίας) τις πιθανές λύσεις παραχώρησης άλλων σκαφών, με τελείως διαφορετικά χρονοδιαγράμματα από κάθε πρόταση; Θα ζητήσουμε διευκρινήσεις, θα κάνουμε επισκέψεις σε ξένα ναυπηγεία, στα ίδια τα σκάφη (όσα από αυτά είναι σε λειτουργία και δεν αποτελούν προτάσεις μελλοντικής ναυπήγησης); Θα μελετήσουμε καταναλώσεις, αποδόσεις, επιδόσεις, θα ζητήσουμε αλλαγές, προσαρμογές, θα κάνουμε συγκρίσεις με τις τουρκικές εξελίξεις στον δικό τους στόλο, θα εκτιμήσουμε τις ανάγκες πληρωμάτων, τα χρονοδιαγράμματα μετάβασης σε νέους τύπους, μετεκπαίδευσης, και σταδιακής απόσυρσης των παλαιότερων μας πλοίων, σε όλα τα πιθανά σενάρια και παραλλαγές;

Μήπως στο ίδιο διάστημα θα μελετήσουμε τις επιπτώσεις που θα έχει μια μερική ναυπήγηση στην Ελλάδα; Καθώς ο πρωθυπουργός στην ίδια ομιλία εξαγγελίας της αναβάθμισης του στόλου μας, είχε μιλήσει για «αμερικανικά κεφάλαια που θα επενδύσουν στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας» και για «τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όπου σύντομα εισέρχεται στρατηγικός επενδυτής» λέγοντας πως αυτές οι εξελίξεις μαζί με τον νέο στόλο και την αγορά των Rafale είναι: «οι τολμηρές απαντήσεις, όχι μόνο στις ανάγκες της συγκυρίας αλλά και στις προκλήσεις της ιστορίας».

Μόνο που σχεδόν έξη μήνες μετά, και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει συμβεί. Αντίθετα έχουν δημιουργηθεί νέες και σοβαρές εμπλοκές, οι εγκαταστάσεις συνεχίζουν να εκφυλίζονται, με νέα χρέη και μπερδεμένα ιδιοκτησιακά και νομικά ζητήματα να ανακαλύπτονται.

Επαναλαμβάνουμε το ερώτημα: Πως ακριβώς θα πάρουμε την απόφαση για τις νέες φρεγάτες, την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και για την παραχώρηση πλοίων μέσα στους επόμενους λίγους μήνες; Με ποια στοιχεία; Με ποιες δυνατότητες ανάλυσης; Με ποιες πληροφορίες; Πως θα μελετηθούν οι χιλιάδες σελίδες των προσφορών, οι οποίες ακόμη έρχονται (όπως η ιταλική που έφτασε την τελευταία στιγμή). Πως θα συγκριθούν μεταξύ τους; Δεν αμφιβάλλουμε για την ποιότητα των στελεχών που θα μελετήσουν όλα αυτά, αμφιβάλλουμε για το αν έχουν το χρόνο να καταλήξουν σε μια απόφαση τόσο κρίσιμη εντός τόσο μικρού χρονικού διαστήματος. Όταν μάλιστα δεν υπάρχει αντίστοιχο διεθνές παράδειγμα, λήψης απόφασης τέτοιου μεγέθους σε τόσο λίγο χρόνο. Όταν μάλιστα άλλες χώρες, πιο πλούσιες από εμάς, με καλύτερες ναυπηγικές υποδομές από εμάς, μελετούν αντίστοιχα προγράμματα χρόνια.

«Μα υπάρχει πιεστική ανάγκη» θα θυμίσει κανείς. Πράγματι καιγόμαστε για νέα σκάφη, τόσο λόγω εκφυλισμού των δικών μας όσο και από πλευράς τουρκικών ναυπηγήσεων. Αλλά ό,τι και να επιλέξουμε, νέα φρεγάτα στο Αιγαίο πριν το 2024-25 δεν θα δούμε, καθώς τόσο θα κάνει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί κάποια. Και αν επιμείνουμε στην εγχώρια ναυπήγηση, επίσης θα πρέπει να έχουμε μια καθαρότερη εικόνα για το μέλλον των δικών μας ναυπηγείων και όχι τη θολή που έχουμε τώρα. Και αν θέλουμε να δούμε πόσα κεφάλαια μπορούμε να διαθέσουμε, θα πρέπει το υπουργείο Οικονομικών να προλάβει να κάνει τις απαραίτητες προβλέψεις (εκεί και αν χρειάζεται χρόνος) και τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις.

Το συμπέρασμα: Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η μεγάλη απόφαση για τον στόλο των επόμενων χρόνων μας να παρθεί μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια που εμείς θα έχουμε -γιατί άραγε- επιβάλλει στον εαυτό μας. Με ρίσκο που δεν μπορεί τώρα να εκτιμηθεί. Όσο και αν εμείς, οι παρατηρητές, μελετητές και ενδιαφερόμενοι θέλουμε να παρθεί μια απόφαση γρήγορα, όσο και αν αγωνιούμε να δούμε ένα στιβαρό στόλο στο Αιγαίο, όσο και να το θέλουν πρώτα από όλους μας, οι αξιωματικοί και τα πληρώματα του Ναυτικού μας, οι πέντε, έξι, επτά μήνες δεν φθάνουν. Ειδικά όταν η διαδικασία εμφανίζεται τόσο σύνθετη (ή και μπερδεμένη). Καθώς μοιάζει με διαγωνισμό αλλά δεν είναι διαγωνισμός. Καθώς κάποιες προτάσεις είναι καλύτερα προετοιμασμένες γιατί ήταν σε επικοινωνία με το Ναυτικό μας από προηγούμενες διαπραγματεύσεις. Καθώς άλλες προτάσεις εφόσον το κύριο κριτήριο επιλογής είναι “το καλύτερο όπλο” βγαίνουν από το κάδρο, αλλά ξαναμπαίνουν αν το κριτήριο “ενδιάμεση λύση” προκριθεί ως σημαντικό. Άλλες προτάσεις είναι καθαρά εμπορικές, άλλες συνοδεύονται από διεθνή στήριξη, άλλες είναι υπαρκτές, άλλες σχέδια επί χάρτου, δηλαδή με μεγάλες ανομοιότητες και ανισότητες μεταξύ τους. Και δεν μας ενδιαφέρει βέβαια μήπως αδικηθεί κανένα ναυπηγείο του εξωτερικού, αλλά σίγουρα μας ενδιαφέρει να κάνουμε εμείς την καλύτερη επιλογή, εφόσον έχουμε καταρτίσει μια σαφή ομάδα κριτηρίων και με συγκεκριμένες ποσοστώσεις βαρύτητας το καθένα, στην τελική απόφαση.

Καλύτερα λοιπόν να δοθεί ένα εξάμηνο παράταση (τουλάχιστον), καλύτερα να μελετηθεί εντατικά και να παζαρευτεί ακόμη πιο σκληρά η τελική μας επιλογή παρά να εμφανιστούμε σε κάποια χρόνια από σήμερα να προσπαθούμε να επιλύσουμε προβλήματα που δεν είχαμε προβλέψει, καθυστερήσεις που δεν είχαμε διαβλέψει, ακυρώσεις και αναβολές που δεν είχαμε μετρήσει, υπερκοστολογήσεις που δεν θα αντέχουμε. Από αυτά άλλωστε έχουμε ήδη πικρή πείρα και μας έχουν κοστίσει σοβαρά σε αμυντική ικανότητα. Τέτοια λάθη δεν πρέπει να ξαναγίνουν.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

101 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
101 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nick

Διαφωνώ κάθετα και οριζόντια.

Από το 2008 ακούμε όλο για λάδι, αλλά από τηγανήτα -νέα πλοία- τίποτα.

Δεν υπάρχει περιθώριο καθυστέρησης, ούτε 6 ημερών, όχι άλλων 6 μηνών.

ΦΤΑΝΕΙ, η χώρα χρειάζεται 9 νέες Φ/Γ GP/ASW, εδώ και τώρα. Αποφασίστε, αγοράστε τις 4 με option άλλες τόσες και αν δεν θέλουμε να πάρουμε μόνο από 1 χώρα -για πολλούς λόγους- ας πάρουμε από 2. Με κοινά όπλα και συστήματα δεν θα έχουμε σοβαρά θέματα logistics, εκπαίδευσης και υποστήριξης.

Φτάνουν τα λόγια, ήρθε η ώρα να βάλουμε τα λεφτά μας εκεί που είναι το στόμα μας -όπως λένε οι Αμερικάνοι.

Zefiros

Συγχαρητήρια για το άρθρο. Συμφωνώ απόλυτα και με το σκεπτικό και με την κατακλείδα. Και θα προσθέσω… Μήπως, για να κερδηθεί χρόνος, θα ήταν σκόπιμο να αποσυνδεθούν οι φρεγάτες ενδιάμεσης λύσης από το υπόλοιπο πακέτο; Ώστε το ΠΝ να προχωρήσει πιο γρήγορα σε αγορά μεταχειρισμένων, χωρίς να σέρνονται κι αυτά για άλλο ένα εξάμηνο και ο χρόνος περνάει άσκοπα;

Ούτως ή αλλως, οι εταιρείες, στις προσφορές τους, δεν ενδιαφέρονται για τα πλοία ενδιάμεσης λύσης. Όλες ανεξαιρέτως, λένε “για τα μεταχειρισμένα, μιλήστε με την κυβέρνησή μας, δε μας αφορά”. Γιατί να μην μπορεί η Ελλάδα να πάρει μεταχειρισμένα που μπορεί άμεσα (και πριν τα πάρουν άλλοι);

Nikiforos12

Χαλαρά. Με S και την τριήρης Ολυμπία θα μείνουμε.

NTSAL

Ναι παιδια, οντως δεν υπαρχει λογος βιασυνης…μονο καμια 15ετια εχουμε αργησει, οποτε εχουμε αλλη μια 10ετια μπροστα μας, χαλαρα.Οκ, στο μεταξυ το τσεσμε μπορει να φτασει να κανει ”υδρογραφικες” μελετες στο σουνιο. Κανενα προβλημα

DimitrisP

Η φρεγατιαδα συνεχίζεται! Πόσοι αναγνώστες διατυπώνουν τα ίδια ερωτήματα εδώ και μήνες και οι απαντήσεις που παίρνουν είναι ότι ξέρει το ΠΝ και ότι δε γίνεται να περιμένουμε άλλο;

Digenis

Δεν χρειάζεται παράταση … η δουλειά εχει γινει ήδη …εδω και πολυ καιρο . Οι ισπανοι,ιταλοι,LM,MBDA κτλπ δεν ήρθαν ξαφνικά με πρόταση που πρεπει να αναλυσουμε τεχνικά σε 3 μηνες για 6 πλοία και τα συστήματα …Η δουλεια στο ΓΕΝ γινοταν υπογεια και χωρίς φασαρία . Οι αξιολογήσεις όλων των πλοιων υπάρχουν καιρο τώρα ,τα λεφτά δεν υπήρχαν και κοστολογημένες προσφορές με μετατροπές .

Το θεμα επείγει ,δεν χωράν παρατάσεις .Η ενδιάμεση έπρεπε να έχει έρθει εχθές .Τα 5 δις =4 νεα πλοια ειναι το ”τυράκι” για πάρουμε από το αξιόλογες σχεδόν νέες φρεγάτες μεταχειρισμένες άμεσα σε πολύ καλή τιμή .

Στο κατω κατω το ΓΕΝ εδωσε το χρονοδιαγραμα στην πολιτικη ηγεσια τις αναγκες οχι το αντιθετο …Έπρεπε να είχε προβλέψει αν δεν τους έφτανε ο χρόνος και να τους έλεγαν , κοιτα παρτε των Γαλλων τα πλοία τώρα με 2 Fremm .

Ο κτενας για άλλη μια φορά έπεσε έξω ….δεν συμφωνώ καθόλου με την αρθογραφια του… ουτε αυτη ουτε την προηγουμε για τα λεφτα .

Vk77

Φεεεετα

GrandTurkeyShoot

Οποιος δε θέλει να ζυμωσει, 10 χρόνια ( ή μάλλον 15 στην περιπτωση μας ) κοσκινιζει

Οποιος εχει τα γενια έχει και τα χτενια

Οποιος γυριζει, μυρίζει και οποιος καθεται βρωμάει

Οποιος προλαβε τον κύριο είδε – the early bird catches the worm ( βλ FREMM egypt )

Οποιος κάνει τη δουλειά μου, τρώει και τον παρα μου

Οποιος πηδαει πολλα παλούκια, το 1 θα …

Οποιος δεν εχει χτίσει φρεγατα και δεν εχει παντρεψει ναυπηγεία δεν ξερει τι θα πει πρόβλημα

evaggelos

η ερωτηση ειναι απλη ποιος εχει την ευθυνη για το οτι δεν υπαρχουν παρεμφερεις προτασεις νεας φρεγατας? πως γινεται πχ η ιταλια να λεει για φρεμ η γαλλια fdi η ηπα για φρεγατα απο τα μακντοναλντς η αγλλοι για φρεγατοκορβετα οι ολλανδοι για πλοιο που δεν υπαρχει απλα βασιζομαστε στο ονομα νταμεν? το μεγα λαθος ειναι η ναυπηγηση στην ελλαδα διοτι κανενας ουτε τα αμερικανα ενδιαφερονται κ τοσο γι αυτα το μονο που υπαρχει ειναι η συρος κ ο θεμιστοκλης η καποιο αντιστοιχου επιπεδου(οχι ασχημα χρειαζονται τπκ) το να μοστραρεις αμερικανικη ετερεια με πλοια κ ενδιαμεση αβ κ να χαιρεσαι σε φωτο με πρεσβη(τι δουλεια του κανει) δεν ευτελιζει μονο τον εαυτον κ την κυβερνηση αλλα κυριως το ιδιο το πν.Για να δωθει αυτο το εξαμηνο που δεν ειναι κακο σαν προταση θα πρεπει να τελειωνει δια ροπαλου τα σουρτα φερτα κ τα κατω απο το τραπεζι νταλαβερια (οπως δειχνουν μεχρι τωρα) αν γινει αυτο κ επιτελους αφησουν το πν να επιλεξει αυτο που πραγματικα θελει τοτε ολα οκ.

Billsk

Τόσα χρόνια το ΠΝ θέλει πλοία, θεωρείται ότι δεν έχουν γνώσεις για το τι κυκλοφορεί;
Τις δυνατότητες του κάθε ραντάρ;
Του κάθε συστήματος πρόωσης;
Του κάθε πυροβόλου;
Του κάθε πυραύλου;
……
Τέτοιες προμήθειες τις κάνουν συγκεκριμένα άτομα με συγκεκριμένες γνώσεις, δεν τις κάνει ο κάθε αδαής που ψάχνει τώρα να τα μάθει.
Το πρόβλημα είναι στον πωλητή, αυτός πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να δώσει την καλύτερη πρόταση.

NVASSMAN

Το παρεάκι εδώ είναι έτοιμο να βοηθήσει.
Ξεπετάμε τον διαγωνισμό σε εβδομάδες όχι σε μήνες !
Δώστε μας λεπτομέρειες

AlexiosKomninos

Τώρα είναι αργά για δάκρυα. Μας “ξύπνησε” ο Ερντογάν, αλλά ο χρόνος δεν είναι σύμμαχός μας. Όπως φαίνεται, ενώ υπάρχουν πολύ καλύτερες συνολικά λύσεις, θα “σκοντάψουμε” πάνω στην MMSC…

Manosss

Παιζουμε κατενατσιο μονο και μονο για τους Αμερικανους μπας και κανουν καλυτερη προταση με ΑΒ.
Υ.Γ…Πολλα θεματα με τις φρεγατες πεσανε μαζι.

Factor

Λογικό το άρθρο θα διαφωνήσω κάθετα όμως

Ο πρώτος λόγος διαφωνίας είναι πως εξετάζεται το θέμα φρεγάτας εδώ και μια δεκαετία. Έχουμε ήδη στοιχειοθετήσει το τι θέλουμε και είναι και το πιο δύσκολο. Επίσης οι επαφές για τις φρεγάτες ήδη έχουν γίνει εδώ και 8-9 μήνες, οι ενδιαφερόμενοι έχουν λάβει τα στοιχεία και έχουν ήδη προχωρήσει σε προτάσεις, κάποιες που τις γνωρίζουμε “θεωρητικά” και κάποιες που δεν τις γνωρίζουμε. Το ΠΝ τις γνωρίζει ήδη εδώ και αρκετό καιρό. Το γεγονός πως κάτι βγαίνει δημοσιογραφικά δεν συνεπάγεται πως τότε ήρθε και η πρόταση

Ο δεύτερος λόγος διαφωνίας είναι πως όταν πιεζόμαστε ανακαλύπτουμε τρόπους καινούργιους να κάνουμε κάτι που κάναμε στο παρελθόν με άλλον τρόπο. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα πρόσφατα είναι η γρήγορη απόφαση για αγορά Rafale με τον σύνθετο τρόπο των 12+6 αεροσκαφών, καθώς και οι γρήγορες εγκρίσεις, γρήγορες νομοθετήσεις που τελικά έκαναν δυνατή την υπογραφή σε χρόνο που δεν έχει ξανασυμβεί. Γιατί θεωρεί ο αρθρογράφος πως δεν μπορούμε να είμαστε πιο γρήγοροι και σε άλλα θέματα όπως της απόφασης για τη φρεγάτα

Ο τρίτος λόγος διαφωνίας έχει να κάνει με τον ισχυρισμό πως αυτή η απόφαση θα κρίνει το μέλλον του ΠΝ για τα επόμενα 40 χρόνια. Η απόφαση που έκρινε το μέλλον του ΠΝ τα επόμενα 40 χρόνια ήταν η ενεργή εμπλοκή και θέληση να αντικαταστήσουμε το κυρίως κομμάτι του στόλου που είναι οι φρεγάτες S με τις μεγάλες κορβέτες που θα βγουν από το πρόγραμμα EPC. Οπότε 6 τουλάχιστον κορβέτες που εκτιμώ θα γίνουν 10 θα προέλθουν από τις EPC και αυτές θα είναι ο βασικός βραχίονας του ΠΝ, κάτι που το είχε ζητήσει προ δεκαετίας εντάσσοντας τις κορβέτες στο προγραμματισμό του.

Η απόφαση για τις φρεγάτες είναι σημαντική αλλά οι 4 που θα αγοράσουμε είναι αυτές που θα παίξουν τον ρόλο που παίζει σήμερα η κλάση ΥΔΡΑ (ΜΕΚΟ). Και χρόνο έχουμε και επιλογές έχουμε και μπορεί κάλλιστα το πρόγραμμα να σπάσει μεταξύ ενδιάμεσης λύσης και επιλογής φρεγάτας. Η χρήση των ναυπηγείων είναι πολιτική απόφαση και δεν νομίζω να αλλάξει αλλά τίποτα δεν μας αναγκάζει να βρούμε ενδιάμεση λύση άσχετη με τη προμήθεια των φρεγατών, το γεγονός πως το εξετάζει η κυβέρνηση καλό είναι και ας μπερδεύει τα πράγματα.

Δόθηκε η εντολή από την εκλεγμένη κυβέρνηση να υπάρχει απόφαση εντός του πρώτου εξαμήνου ας βρουν τον τρόπο να είναι η σωστή. Είδαμε και αποφάσεις του παρελθόντος που παρθήκαν με άνεση χρόνου τόσο για την ορθότητα τους όσο και για τους ποιους έκαναν πλουσιότερους. Ας κοιτάμε μπροστά με αισιοδοξία και με σκληρή δουλειά

yannis_ath

σωστη τοποθέτηση. Πολύ σύνθετο και πολυδιάστατο το θέμα με πολλά να απαιτούνται να καλυφθούν. Εξαρτάται δε πολύ από την ποιότητα των προσφορών και το βαθμό από ξεκάθαρες απαντήσεις που έχουν δώσει στα ερωτήματα. Εκτιμώ ότι από τις 6 προτάσεις, τουλάχιστον οι μισές θα αποκλειστούν λόγω μη σύμπλευσης με τις απαιτήσεις. μάλλον γι αυτόν διέρρευσε ότι έχουν μείνει δυο με ερωτηματικό την ιταλική.

Spyros_Kapa

Πιστεύω εάν τούς δώσεις 1.5 -2 δις € ζεστά για 2 type 45 με τα όπλα τους άμεσα ( είναι 10 ετών ένταξει );συν συμβόλαιο 3-3.5 δις για 4 type 31 με ενδιάμεση τις type 23 θα κάνουν κωλοτούμπες οι Εγγλέζοι. Οποτε έχεις άμεσα 2 type 45 για άμυνα περιοχής 2 type 23 και σου έρχονται σταδιακά 4 type 31 σύνολο 8 πλοία super με 5 δις ευρώ.

Paliouras

ΟΛα δειχνουν Γερμανια…
4 ΜΕΚΟ Α-200 στα δυο δις…και σε βαθος χρονου 2 ελληνικες Belharra.
Συνολο 4,5 δις…
Και 6 καινουρια πλοια.

massey-ferguson-65

Το πολεμικό ναυτικό έχει την δύναμη να αποφασίσει τι θέλει από όλες τις πρωτασεις …..ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ!!!!
ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΝ ΠΙΕΖΕΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΗΣΤΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΉ ,ΠΟΥ ΜΠΑΊΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΩΡΆΦΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΠΈΡΝΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΑΛΑΜΠΟΥΡΝΕΖΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΉΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΛΈΝΕ!!!!!!

Victory_Not_Vengeance

Σιγουρα η αποφαση για αγορα φρεγατων ειναι πολυ σημαντικη και πρεπει να δωθει μεγαλη προσοχη,αλλα αν η φρεγατιαδα κρατησει αλλους 6 μηνες βλεπω η Πτηση με καθε τευχος να δινει δωρο και ενα κουτι ηρεμηστικα χαπια για τα νευρα μας.
Αυτο το σηριαλ ετσι οπως παει θα ξεπερασει σε επεισοδια και τη Λαμψη του Νικου Φωσκολου.

Mavi70

Καλησπέρα. Σωστότατο το άρθρο. Ήταν και η δική μου απορία γιατί συνδυάσαμε 3 προγράμματα μαζί με αποτέλεσμα το ένα να γίνει για το άλλο τροχοπέδη. Από εκεί και πέρα έτσι όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε. Μεγάλο πρόβλημα κατά την άποψη μου πάντα είναι ο φόβος εισαγωγής δευτέρου συστήματος πυραύλων ΑΑ στο Ελληνικό ναυτικό. Ποιο είναι αυτό το κόστος στο να έχεις απόθεμα Aster και essm ή SM-2?
2 Μια ερώτηση που ήθελα εξ αρχής να κάνω περί ομοιοτυπίας ηλεκτρονικών σε όλες τις φρεγάτες είναι η εξής απλή. Όταν γίνεται μια Νατοϊκή άσκηση τα συστήματα του Γαλλικού ναυτικού δεν μπορούν να παρέχουν/λαμβάνουν πληροφορίες από αντιστοιχία Νατοϊκά που βασίζονται σε αμερικανική σχεδίαση? Δηλαδή τα Rafale που πήραμε αν επιλέξουμε Αμερικάνικες φρεγάτες δεν θα μπορούν να συνεργαστούν μαζί τους? Ή τα viper αν π.χ επιλέξουμε Γαλλικές φρεγάτες θα συμβαίνει το ίδιο??

BreguetXIX

Τελίκα το Ναυτικό καίγεται να πάρει πλοία μόνο όταν μιλάμε για την ευκαιρία του αιώνα, ήτοι μεταχειρισμένα Tico τριακονταετίας που τα αποσύρουν οι Αμερικάνοι λόγω παλαιότητας, ανάγκης επισκευών, και υψηλού κόστους συντήρησης.

Το Ναυτικό επίσης καίγεται για πλοία όταν σκανδαλωδώς συνδέει την αγορά πλοίων που θα υπηρετήσουν τα επόμενα 40 χρόνια με τον εκσυγχρονισμό των 25χρονων ΜΕΚΟ που στην καλυτερη μπορούν να χαρακτηριστούν ως μέτρια και ΗΔΗ υπερβαρα με μικρό περιθώριο βελτίωσης και περιορισμένο ορίζοντα χρήσης. Γιατί όχι, οταν ΘΑ παραλαβεις την πρώτη φρεγατα εκσυγχρονισμενη μεν, αλλά με 30 χρονια υπηρεσίας στην πλατη, αυτό δεν λέγεται ΕΜΖ αλλά ληστεία και χαζομαρα. Όπως δηλαδή κάναμε με τις S, δύο δεκαετίες πρίν, αλλο που τωρα κλαιμε τα 600εκ+ που δόθηκαν για τις τελευταίες 4 και των εκσυγχρονισμό 6.

Το Ναυτικό τέλος καίγεται να πάρει πλοία αν ειναι… να τα παρει απο τον Σκαραμαγκα, το είπε αλλωστε και ο Υπ. Αναπτυξης. Το οτι για αλλη μια φορα θα πληρώνουμε ναυπηγεία δεν απασχολεί κανέναν. Αλλώστε μεταξυ κρατικοδίαιτων ταρσαναδων και ΠΝ, τα τελευταία 40 χρόνια επιλέγουμε τα πρώτα, με τις ευλογίες κυβέρνησής, λαού και ειδικού τύπου.

Σκάνδαλο είναι οτι κανείς ακόμα και σήμερα δεν μπορεί να πεί:

(1) Ποιο ειναι το συνολικό ποσό διαθεσιμο για πλοία?
(2) Τι πλοία θέλουμε? Ελαφρες φρεγατες πχ gowind 3100/MMSC? Μέσες φρεγατες γενικής χρήσης πχ FTI, Nansen/F110/Type31? ΄Η Φρεγατες αεράμυνας πχ Iver, Fremm-ER, Fremm-It?)?
(3) Θα περιλαμβανει μονο υπαρκτές σχεδιασεις (Iver, F110, Fremm, Type31, gowind 3100), ή και μπρουσουρες (A300, SIGMA HN κτλ) & αποδεδειγμενα προβληματικά σχέδια (λέγε με LSC Flight III γνωστές και ως MMSC)?
(4) Θα γινει διαγωνισμός? Ισχύουν οι ψιθυροι οτι θα στείλουν LoR μονο σε 2 κατασκευαστές βγαζοντας off οποιαδήποτε αλλη εναλλακτική (σσ. ειδικά σε πλοια που μπορούν να φερουν Αμερικάνικο εξοπλισμό και οπλα)?

Θα τα μαθουμε ολα αυτα μετα την αγορα μαλλον, οταν και η όποια επιλογή θα παρουσιαστεί ώς η μονη που εκπληρώνει τις απαιτήσεις του ΠΝ. Απαιτήσεις που ολως τυχαιώς σήμερα αγνοούνται, αλλά τότε θα εχουν μαγικώς απαντηθεί απο την σοφή επιλογή της κυβερνησης.

Η ιστορία εχει καταντήσει κωμωδία και θα ήταν για γελια αν δεν κινδυνεύαμε για αλλη μια φορά με την επαναλληψη του σεναριου των τορπιλών όταν για 18 σαρανταχρονες SUT (!!) το ΠΝ έχασε 9 καινουργιες blackshark.

TCP

The decision to acquire 4 frigates was announced in early September. Moreover, the discussions to buy 2 ships (Belh@rra / FREMM) had been taking place for years before the September announcement. We are now approaching March i.e. six months have passed already since September. According to “Flight & Space”, the HN officials have been working non-stop and a decision was initially expected before Christmas (Source: “Flight & Space”). Now, we want to push the deadline to December 2021? This is ridiculous!!!
I am sure that the HN officials will be ready to submit their proposals very soon (if they have not done so already). It is up to the politicians to make a decision in a timely manner.

Greg575tpn

Ξεκίνησα να διαβαζω περιμένοντας να βρω σημεία για να διαφωνήσω και τελικα δεν βρηκα ουτε ενα! Πρέπει να προσέξουμε πολυ, οσο και να θελουμε να δουμε ‘εχθες’ νεες φρεγατες!

Seagull

Και εδω θα αναρωτηθεί κάποιος γιατι δεν κάναμε διαγωνισμό απο την αρχή…

Είναι πάντως προφανές οτι δεν μπορεί να παρθεί απόφαση στο πολύ σύντομο που περιμέναμε. Όταν η LM λέει οτι μπορούμε να προσαρμοστούμε σε οτι μας ζητηθεί και εμείς λεμε οτι θα πάρουμε απόφαση σε 2 μήνες τότε κατι δεν πάει καλά.

Και δεν αναφέρω καν οτι δεν υπάρχει απο κανέναν η επίσημη ενδιάμεση λύση ακόμα…

GeoMoust

Είπαμε, όσοι λένε γιατί δεν έχουμε πάρει απόφαση ήδη δεν κατανοούν την πραγματικότητα και το ποσό λεπτομερής μελέτη απαιτείται. Δεκτόν.

Αλλά αυτό που λέτε εσείς πάει αλλού. Δεν είναι έτσι χαλαρά τα πράγματα. Ε τι μέχρι αρχές Καλοκαιριού, ε τι μέχρι αρχές 2022. Οι ανάγκες δεν σταματάνε να είναι πιεστικές. Ούτε θα γίνει η αγορά φρεγατών έρμαιο των δικών μας λανθασμένων αποφάσεων και διαχείρισης των ναυπηγείων. Δηλαδή αν μέχρι το 22 δεν βρεθεί λύση; Αν προλάβει κάποιος άλλος και κλείσει ίδιο τύπο φρεγάτας με μας και πάει πιο πίσω η δική μας παραγγελία;

Στο κάτω κάτω της γραφής, επιχείρημα της μη τέλεσης επίσημου διαγωνισμού ήταν ότι θα τραβούσε μακροχρόνια. Και τώρα λέμε να τραβήξει μακροχρόνια ΚΑΙ αυτή η διαδικασία άτυπου πλειστηριασμού που προτιμήσαμε; Με κάθε σεβασμό, να κόψουν τον λαιμό τους εκεί στο ΥΠΕΘΑ και να λάβουν την καλύτερη, επιχειρησιακά, λύση μέσα στα στενά ρεαλιστικά πλαίσια (κυρίως οικονομικά) της ελληνικής πραγματικότητας.

airman

Τοειδα τονειρο με Σ θα πολεμησω

Athanasios-Tsintzas

Δεν είναι δύσκολη η απόφαση, αλλά την δυσκολεύουν οι άσχετες παράμετροι που θέλουν να έχουν και τη πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Οι αποφάσεις χρειάζονται καθαρό μυαλό και όραμα. Εκεί δυστυχώς το πράγμα πάει κατά διαβόλου

CKfurious

Λογική ανάλυση
Επιπλέον μετά την λεόντεια προκαταβολή του 1.5 bill για τα RAFALE μαζί με τις άλλες συμβάσεις περισσεύει για προκαταβολή για τις φρεγάτες κάνα σοβαρό ποσο???
Για βάλτε τα νούμερα κάτω!!!

Andreas1812

Καλησπέρα σας,

1) Βιαζόμαστε ; Σοβαρά αγαπητή πτήση; Βιαζόμαστε ; Είμαστε 15 χρόνια πίσω στον προγραμματισμό του Πολεμικού ναυτικού.
2) Να πάρουμε απόφαση εντός του 2022 ; Αυτό θα σημαίνει απλά πως ξεχνάμε κάθε ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο με ότι σημαίνει αυτό. 4 ΜΕΚΟ ( μη αναβαθμισμένες ), 9 Σ vs 4 ΜΕΚΟ ΤΝ ( Αναβαθμισμένες ), 2 – 4 I class , 7 PERRY. Δεν χρειάζεται να πω τι πάθει ο στόλος μας αν συμβεί αυτή η πρόβλεψη. Γιατί όσο σπουδαίος ναυτικός και να είσαι , με τεχνολογία του 1970 δεν θα επιβιώσεις απέναντι σε μία I class.
3) Να πάρουν την απόφαση να πάμε σε ελαφριές φρεγάτες. Τουλαχιστον 4 Gowind 3100 με 1 mk 41, 1 ram, strales, captas 2, nsm. Γρήγορη παράδοση και μια χαρά φρεγάτες για το Αιγαίο.
4) Η παλινωδίες της κυβέρνησης στο θέμα των φρεγατών έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις, προδιαγραφές, έχουμε προτάσεις για πλοία από 3700 μέχρι 7000 τόνους, με ραντάρ σταθερά και ραντάρ περιστρεφόμενα, με αντιβαλλιστικούς aster 30 nt1 μέχρι essm b2 + hellfire, με φρεγάτες που στα 15 kn έχουν επάρκεια πυραυλακάτου. Κανένας δεν ξέρει τι στο καλό θέλουμε.
5) Τα χρήματα μας για τα ναυπηγεία δεν τα δίνουμε. Δουλεύουμε όλοι και πληρώνουμε φόρους. Και είμαστε διαθετημένοι να πληρώσουμε και άλλους φόρους για την ενίσχυση του Π.Ν. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ. ΚΑΛΑ ΠΛΟΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ. Υπάρχει τίποτα πιο εξοργιστικό από τις Super vita ; 600 τόνοι και χρειάστηκε αιώνας να παραδοθούν και ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ.

!!!) ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΠΛΟΙΑ Ή ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΑΥΤΑ, ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΠΡΙΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.

Με συγχωρείτε για τις φωνές, αλλά έλεος σε αυτή την χώρα πια.

Με εκτίμηση,

359M

Ολη αυτη η συζητηση για τις φρεγατες εχει πολυ ενδιαφερον κ ειναι πολυ εποικοδομητική με εξαιρεση καποιο οπαδισμο που εμποδιζει την καθαρη σκεψη. Αν ανεβουμε σε επιπεδο helicopter view ξεπερνωντας την αντιπαραθεση σε κελια, εμβελειες κλπ κατα την αποψη μου τα πράγματα γινονται πιο καθαρα . Χρονια αδρανειας κ ελλειψης σχεδιασμου κ στρατηγικης εχουν φερει την σημερινη ηγεσια σε μεγαλα διλημματα. Ειναι δεδομενο οτι με Γαλλια κ US εχουν γινει πολλες κουβεντες ειδικα με την Γαλλια μακροχρονιες κ σε επιπεδο ναυτικού. Με τους Αμερικανους ειναι εξισου πολυπλευρες οι συζητησεις με αυξανομενη παρουσια των US forces με βασεις στη χωρα, μεγαλες δυνατοτητες σε χρηματοδοτηση προγραμματων, κ παροχης μεταχειρισμενου υλικου, ανταλλαγμάτων σε διπλωματικο επιπεδο τετοια που δεν συγκρινεται με καμια αλλη χωρα. Οπως λετε μεχρι να ερθουν το 2025 οι φρεγατες, με την επιθετικοτητα των Τουρκων που αυξανεται καθως βλεπουν οτι η χωρα οσο κερδιζει χρονο δυναμωνει, τι θα πρεπει να κανει η ηγεσια? να παρει γερμανικες φρεγατες?Ολλανδικες? Εξαιρετικα ειναι τα πλοια αυτα ισως τα καλυτερα, μεχρι ομως να ερθουν ποιος θα βαλει εντω μεταξυ φρενο στους τουρκους? Η Μερκελ? Καλες οι θεωριες στην πραξη μονοδρομος ειναι η αποφαση ειτε Αμερικανικα ειτε Γαλλικα θα ειναι τα πλοία. Καλως ή κακως αγοραζουμε και προστασια μην το ξεχναμε. Για δε την διαδικασια, με τον ανταγωνισμο εχουμε βελτιωσει το κοστος κ πιθανώς τα ανταλαγματα κ με τις δυο πλευρες. Αλλιως επαιζαν μονοι τους οι Γαλλοι αλλιως τωρα. Η τελικη αποφαση θα δειξει αν εκμεταλλευτήκαμε πληρως την συγκυρια. Πιστευω θα κερδισει η χωρα που θα δωσει την καλυτερη ολιστικη προταση. Τα υπολοιπα περι χρονου αναλυσης ειναι καλα αν υπηρχε χρονος και αν θελουμε να αναλυσουμε 6 προτασεις, δυο θελουμε και τις έχουμε αναλύσει απο οτι φαινεται αρκετα.

Arionas

Κάνεις δεν πιστεύει πως η απόφαση θα παρθεί πριν το καλοκαίρι εγώ για Οκτωβρίο το βλέπω, όταν άκουσα για την πρώτη παράταση το έγραψα και σε σχόλιο μου πως είναι το αυτονόητο… Επίσης υπάρχουν και άλλα κριτήρια… να δούμε τελικά την λύση στο πρόβλημα με τα αμερικανικά πλοία, όπως και την διάθεση της καινούργιας κυβέρνησης της Αμερικής σε σχέση με μας και τον Σουλτάνο… Αλλιώς θα πράξεις και άλλη βοήθεια θα έχεις αν υπάρχει το σενάριο βρείτε τα και αλλιώς αν πχ υπάρχει ευθεία αντιπαράθεση κοκ. Επίσης ψάχνουν τα οικόπεδα κάτω από την Κρήτη αλλιώς θα πράξεις αν ακούσεις πως αξίζουν τα κοιτάσματα αλλιώς αν δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθείς… Αλλιώς θα πράξεις αν γίνει κανένα θαύμα και πουν οι Γερμανοί δεν έχει υποβρύχια στους Τούρκους αλλιώς θα πρέπει να το σκεφτείς αν ξέρεις πως έρχονται… Επίσης τον Μάρτιο θα βγει το πόρισμα αν είμαστε η όχι Ευρώπη Τουρκία… Παίζουν πάρα πολλά και όλα έχουν σχέση με την ενίσχυση της Άμυνας γενικότερα. Όσο είναι το γαλλικό αεροπλανοφόρο στην μεσόγειο έχεις χρόνο να πάρεις της αποφάσεις σου…. 😉

photographix

what about να μελετήσουν τώρα τις υποψηφιότητα μεταχειρισμενων σκαφων σαν αγορά (και όχι σαν ενδιαμεση λυση πακέτο σε νέα ναυπηγηση) και σε δεύτερο χρόνο με την ησυχία τους να λύσουν το θέμα των νέων ναυπηγησεων?

kosmo76

Κοιτάξτε, αν τα χρήματα που έχουν εξαγγελθεί για το πρόγραμμα νέων φρεγατών+2 πλοία ενδιάμεσης λύσης+αναβάθμιση ΜΕΚΟ, δηλαδή 5-5.5δις, δεν υπάρχουν τελικά, τότε όσο και να το σκεφτούν και να το διαπραγματευτούν, τα χρήματα δεν θα γεννηθούν στο μεταξύ.

Εάν όμως υπάρχουν τα χρήματα που έχουν εξαγγελθεί, χάρη σε οποιονδήποτε συνδυασμό δημιουργικής λογιστικής, ευκολιών, πιστώσεων, υψηλής εθνικής αναγκαιότητας, τότε θα πρέπει να διαλέξουν όσο πιο άμεσα γίνεται τη λύση που έχει το λιγότερο ρίσκο, το περισσότερο πολιτικό όφελος, και να περνάει πάνω από την μπάρα των ελάχιστων προδιαγραφών (όποιες στο καλό είναι αυτές τέλος πάντων, τελικά).

Γιατί πρέπει κυρίως να δούμε για ποιόν λόγο θέλουμε να ξοδέψουμε τόσα χρήματα: σίγουρα όχι για να είναι όμορφος ο στόλος που θα έχουμε στο μέλλον, αλλά να δρομολογηθούν μάχιμες μονάδες το συντομότερο δυνατό.

Δεν υπάρχει κανένας αντικειμενικός λόγος να το λιβανίζουμε περισσότερο (εάν υπάρχουν τα προυπολογισμένα χρήματα). Όπως και δεν λιβανίσαμε την επιλογή των Rafale. Τι έγινε η σύγκριση προδιαγραφών και λοιπών …πολυπεριπλεγμένων παραγόντων (όποιος δεν θέλει να ζυμώσει…), μεταξύ, π.χ., Grippen, Eurofighter, Rafale, F-35? Τίποτα απολύτως δεν έγινε, όποιαν κι αν μπορούσε να ήταν η βέλτιστη λύση, πάρθηκε στη θέση της άμεσα μια στιβαρή (επιχειρησιακά) λύση σε συνεργασία με τον πιο δυνατό (πολιτικά) υποστηρικτή μας στη σκακιέρα με την Τουρκία. End of story, very well done.
Τώρα τι έγινε? Μας έπιασαν τα ελληνικά μας πάλι?

MPAMPIS

Υπαρχει πιθανότητα οταν θα πάρουμε τα νέα πλοία να ειναι ήδη παρωχημένα…..συμφωνώ με τον αρθρογράφο….
Αν η ενδιάμεση λύση δεν ειναι ΑΒ τότε να αναβληθεί ο διαγωνισμός να τεθούν νέα κριτήρια…..να αγοραστούν άμεσα πλοία προς αντικατάσταση αριθμού S ανεξάρτητα απο την επιλογή φρεγάτας-αντιτορπιλικού……

harval

Διαβαζοντας αρχικα το αρθρο του εξαιρετικου για αλλη μια φορα κ.Κτενα θεωρησα οτι ισως εχει δικιο.
Μετα ομως σκεφτηκα αφαιρετικα.
Και ισως δεν εχει 100% δικιο,παρα μονο εν μερει.
Ολοι οι επιτελείς γνωριζουν ηδη ποιο προτζεκτ ειναι επιχειρησιακα το καλυτερο.
Ολοι οι επιτελείς γνωριζουν γεωστρατηγικα/διπλωματικα ποιο ειναι το καλυτερο.
Ολοι οι επιτελείς γνωριζουν οικονομικα και σε χαρακτηριστηκα ειναι το καλυτερο.
Ολοι οι επιτελείς γνωριζουν οτι μπορουμε να προμηθευτουμε ενδιαμεση λυση ανεξαρτητα απο προτζεκτ.
Η αποφαση θα ηταν ευκολη αν η κυβερνηση ηταν σιγουρη ποια οδο να ακολουθησει.
α) Συμμαχιων/διπλωματιας?
β) Μονο τεχνικων χαρακτηριστικων χωρις αλλες παραμετρους?
γ) Τεχνικα χαρακτηριστικα σε συνδυασμό με οικονομικα ?
Δεν απαιτειται καμια σοβαρη μελετη επιπλεον. Μην κοροιδευομαστε,μετρημενα κουκια ειναι.
Το χρονο που εθεσε ο πρωθυπουργός (Α εξαμηνο) τον εθεσε μετα απο στρατηγικη σκεψη.
Θα δει σε συνοδο κορυφης ΕΕ τον Μάρτιο τι παιζει με “συμμαχους” και συμμαχους εντος ΕΕ.
Θα εχει συντονιστεί η κυβερνηση Μπάιντεν και θα υπαρχουν τα πρωτα δειγματα γραφης.
Θα εχει καταληξει ισως (με κρυφη διπλωματια) αν θα προχωρησει ο EastMed η θα προτιμηθεί η λυση Ισραηλ και Κυπρος στελνουν φυσικο αεριο σε Αίγυπτο και η Αιγυπτος το εξαγει απευθειας ως LNG σε ΕΕ μεσω Ελλαδας με πλοια ειτε ως αεριο με απευθειας αγωγο σε Κρητη και ηπειρωτικη Ελλαδα.
Συμμαχια ΗΑΕ -Σαουδικης Αραβιας-Αιγυπτου -Ελλαδας-Κυπρου και που αυτη μπορει να οδηγησει σε σχεση με εξοπλισμους αλλα και επηρεασμου σχεσεων με Αμερικη.
Ισως πενταμερης συνοδος για Κυπρο οπου παλι θα τεσταριστουν οι πραγματικοι φιλοι.
Θα δειξει τι παιζει με διερευνητικες και τι σταση θα κρατησουν “φιλοι” και “συμμαχοι”
Τα παραπανω θα καθορισουν και τις διπλωματικες (και οχι μονο) συμμαχιες
Και λογικα θα εχουν γινει (τουλαχιστον τα περισσοτερα) μεχρι Μαιο-Ιουνιο.
Η τελικη πολιτικη αποφαση θα ειναι ευκολο να εστιάσει σε τι ειδους προμηθεια πλοιων θα καταληξει. (α) (β) ή (γ) ???

Υ.Γ “Οποιος παει για πολλα (ολα) χανει και τα λιγα.”
“Καλιο 5 και στο χερι παρα 10 και καρτερει.”
Δυστυχως δεν μπορουμε να πουμε το “σπευδε βραδεως” και “οποιος βιαζεται σκονταφτει” διοτι οι γειτονες σπευδουν υπερ ταχεως χωρις να σκονταφτουν.

CEF

Ο Ερντογάν δε θα περιμένει – βιάζεται. Να κατοχυρώσει τις καταπατήσεις, δηλ. να προχωρήσει και σε γεωτρήσεις στην ελληνική ΑΟΖ (έχει κάνει στην κυπριακή) και ίσως και στο Αιγαίο. Οι νέες φρεγάτες έχουν αργήσει – όχι θα αργήσουν (από 2025 και βάλε). Οπότε, μόνο μ’ αυτή λογική, άλλοι 6 μήνες δε βλάπτουν… Ούτως ή άλλως αργά θάρθουν.

Άσε που μπορεί να κάνει και τίποτα τρελά το 2023 άμα δει ότι χάνει τις εκλογές, με όλες τις διώξεις που έχει κάνει και το μένος που του έχουν οι αντίπαλοι. Είναι και η εκατονταετήςεπέτειος ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας. Οπότε η “ενδιάμεση λύση” αποκτά ιδιαίτερη σημασία, ιδίως άμα είναι έγκαιρη και ισχυρή, δηλ. Tico (άλλο αντιτορπιλλικό δε βλέπω διαθέσιμο, ούτε από Αμερική ούτε από Ευρώπη).

Θα θέλει όμως και συνοδεία – μόνο του δε μπορεί να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις κορεσμού που θα δεχτεί ως πρώτος στόχος (και επιθέσεις Υ/Β) – θα πρέπει να είναι και 3-4 πλοία δίπλα του. Οι 4 αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ δε φτάνουν γιατί θα πρέπει να μείνει και τίποτα της προκοπής στο Αιγαίο – δε μπορεί να πάνε τα καλύτερα πλοία στην Α. Μεσόγειο. Ούτε αν είναι 2 Tico (κατά τις φήμες) φτάνουν οι ΜΕΚΟ.

Μήπως να βάλουμε κανένα Ram / Searam και στις 6 εκσυγχρονισμένες S; Και όταν παροπλιστούν το βγάζουμε και το βάζουμε στις νέες Φ/Γ ή Κ/Β. Romeo παραγγείλαμε και και επίσης εκσυγχρονίζουμε και Aegean Hawk. Μια χαρά θα είναι οι S για συνοδεία – η αεράμυνα από το Tico – άρα δε χρειάζονται ραντάρ, παρά μόνο ένα link 16 (που νομίζω έχουν).

MeAnother

Βιαζόμαστε γιατί αν κλείσει το Pandemic Emergency Purchase Programme της ΕΚΤ, τότε δε θα έχουμε λεφτά ούτε για γρι γρι

GaS

Ειδικά όταν η διαδικασία εμφανίζεται τόσο σύνθετη (ή και μπερδεμένη). Καθώς μοιάζει με διαγωνισμό αλλά δεν είναι διαγωνισμός. 

Αυτό σταχυολογώ ως το πιο σημαντικό.

Προσυπογράφω το άρθρο.

Stavrogin1

Έτσι είναι, αλλά τι κάνα τοσα χρόνια; όταν παραγγελναν τις fremm προ μνημονιων, οταν ζητουσαν τις μεταχειρισμένες του κυρ φωτη, οταν συζητουσαν τις μπελλάρες hellenic; θα πρεπε να είναι αρκετά ετοιμοι. μικρη παραταση πιθανων να την χρειαστουν. οσο για τα ναυπηγεία μάλλον δεν προλαβαν.

Vas

Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης, ούτε μέρα και σίγουρα όχι 6 μήνες και 1 χρόνο που ζητά ο αρθρογράφος, ήμαρτον.
Δηλαδή τι μας λέει, ότι το ΠΝ 15 χρόνια τώρα που το μαγειρεύει το πρόγραμμα δεν ξέρει τι προδιαγραφές ζητάει από το επόμενο κύριο σκάφος του;
Για τις Bel ήδη συζητάμε 2,5 χρόνια, για τίς MMSC 1 χρόνο, οι περισσότερες άλλες προτάσεις έχουν έρθει τουλάχιστον ένα τρίμηνο πριν πλην ίσως της Ιταλικής, που στην τελική ας ήταν οι Ιταλοί πιο σβέλτοι να το έκαναν νωρίτερα, δεν γίνεται κάθε λίγο να χαλάμε το χρονοδιάγραμμα.
Το ΠΝ βάζει το χρονοδιάγραμμα και οι εταιρίες αν πραγματικά ενδιαφέρονται θα πρέπει να τρέξουν, όχι όποτε του καπνίσει καθενός μετά από μήνες που έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία.
Και δεν είναι μόνο το κύριο σκάφος αλλά κυρίως η ενδιάμεση λύση και η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ το κύριο πρόβλημα. Εντάξει το ξέρουμε το κύριο σκάφος θα κάνει το μίνιμουμ μια 4ετια(αν όχι παραπάνω) για να αρχίσουν οι παραδόσεις του αλλά μιας και έχουμε συνδέσει ενδιάμεση λύση και ΜΕΚΟ σε ένα πακέτο, όσο καθυστερούμε την απόφαση για τις νέες φρεγάτες όλο και πιο πίσω πάνε τα υπόλοιπα.
Υποτίθεται ότι καιγόμαστε για την ενδιάμεση μπας και προλάβει φέτος να παραδοθεί, γενικός δλδ να παραδοθεί όσο πιο σύντομα μπας και προλάβει καμιά κρίση με την Τουρκία, αν το καθυστερήσουμε τόσο όσο λέτε, θα την δούμε στα μέσα με τέλη του επόμενου έτους, γιατί μην ξεχνάμε ότι δεν θα το πάρουμε έτσι κατευθείαν το σκάφος, μπορεί να χρειαστούν αλλαγές στον εξοπλισμό του αλλά και βάλτε μέσα και την εκπαίδευση του πληρώματος.
Μετά έχουμε και τις ΜΕΚΟ που έπρεπε τώρα να είχαν παραδοθεί όλες αναβαθμισμένες και ακόμα δεν φαίνεται φως στο τούνελ πότε θα μπουν για την αναβάθμιση, λίγο ακόμα και θα μιλάμε όχι για εκσυγχρονισμό μέσης ζωής(ΕΜΖ) που έχει ήδη περάσει, αλλά για εκσυγχρονισμό τέλους ζωής.

Καμιά καθυστέρηση, ήδη οι προτάσεις που έχει πάρει το ΠΝ είναι αρκετές και καλές προσφορές, πρέπει το πολύ μέσα Απριλίου να ανακηρυχθεί ο νικητής, γιατί μην ξεχνάμε ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι χωρίς να μιλάμε πόσο καιρό θα πάρει επιπλέον για την υπογραφή της σύμβασης, δεν είναι δηλαδή ότι αν αποφασίσουμε τον Απρίλιο τελείωσε, θα περάσει κάμποσος καιρός να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες και θα πάρει μεγαλύτερο καιρό από τα Rafale για την τελική υπογραφή διότι είναι πολύ πιο πολύπλοκο το θέμα.

Michalizzz

Το βλέπω λογικό αυτό που λέτε. Σήριαλ έχει γίνει πια… όλοι στα σχόλια εκφράζουν την απόλυτη βιασύνη τους, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι είναι πολύ αργά πια για θαύματα. Το παιχνίδι χάθηκε πολλά χρόνια πριν, ότι όλοι αυτοί που τώρα βιάζονται έκλεβαν το ελληνικό κράτος και ψήφιζαν κλέφτες για ρουσφέτια. Αυτοί που πούλησαν λοιπόν την Ελλάδα έφεραν και τις ένοπλες δυνάμεις σε αυτο το χάλι. Τώρα τρέχουμε και δε φτάνουμε… Ε μα δε γίνονται έτσι οι δουλειές. Ας το σκέφτονταν πριν 20 χρόνια.

geo79

πολυ φοβαμαι οτι θα ξυπνησουμε ενα πρωι και ολες οι αποριες μας εδω θα εχουν λυθει κατα ενα μαγικο τροπο, γιατι το πλοιο που θα επιλεχθει θα πληρη ολα τα κριτηρια ΠΝ, κυβερνησης κτλ…μονο που κανεις πραγματικα ΑΚΡΙΒΩΣ τι θελουμε δεν εχει καταλαβει,απλα εχουμε βγει στην αγορα και κοιταμε…τοση ανομοιοτητα σε προτασεις δεν πρεπει να εχει ξαναυπαρξει σε προγραμμα….η παναγια μαζι μας και με τα πληρωματα μας βεβαια που ειναι στις S…

Ioannis2

MMSC να μην είναι αλλά και η ναυπήγηση να μην γινει εδώ και γίναμε

Voltron

Οποιος βιαζεται, φτανει γρηγορα… Αλλα μαλλον ειμαστε στη φαση του, τρεχατε ποδαρακια μου να… φτασουμε το γειτονα…

anas

Μπορεί κάποιος να μου πει 1) Γιατί οι μελλοντικές τουρκικές φρεγάτες κλάσης ”Istabul” είναι ανώτερες από τις βρετανικές Type23??? και 2) Γιατί το ΠΝ για να τις αντιμετωπίσει χρειάζεται Arleigh Burke ή ψηφιακή Belharra με ραντάρ εμβέλειας 300+χλμ, 70 τουλάχιστον Α/Α βλήματα μεγάλης, μέσης και μικρής εμβέλειας (Aster30, CAMM, RAM), πυραύλους κρουζ (Scalp naval) εμβέλειας 1000+χλμ, κορυφαίο ECM, 3 σόναρ μαζί με τορπίλες, Exocet blkIII και πυροβόλο Strales???

Dimitris

Δυστυχώς δεν έχουμε τη πολυτέλεια του χρόνου. Μπορεί η Renk να χρειάζεται ένα εξάμηνο για να διορθώσει τα προβλήματά της, εμείς δεν τον έχουμε αυτόν τον χρόνο. Εξάλλου δεν πειράζει να μην έχει η φρεγάτα λέιζερ. Δεν χρειάζεται να απασχολούν τη Βουλή τέτοια θέματα. Υπάρχουν και άλλες εταιρείες εκτός της LM… Αλήθεια, η Austal κατέβασε πρόταση; Κι αν όχι γιατί;

Zaxos

Αχαχαχαχα
Τα ελεγα τα ελεγαααα
Παμε λοιπόν
Ο λογος που περνουμε πλοια τωρα ειναι γιατι υπαρχει δημοσιονομικη χαλαρωση λογω κοβιντ μεχρι το καλοκαιρι
Μετα …. Ενας θεος ξερει…
Δε γινεται να μη το ξερει αυτο η πτηση…
Κ πιστευω πως η πτηση ζηταει παραταση επειδη καποιοι ή καποιες προτασεις δεν ειναι ετοιμες
Τα πραματα ειναι απλα
Βγαζεις τα ναυπηγεια απο την εξισωση
Κανεις αμυντικη συμφωνια με τη γαλλια φερνει πλοια εδω κ μετα πας ιαπωνια κ ψωνιζεις πλοιο
Δε ξερω πραγματικα γιατι δεν μας κανουν οι αγγλικες φρεγατες η οι γαλλικες κορβετες η τα γαλλικα υποβρ.
Στο φιναλε πες του μακρον να ξανανοιξει τη γραμμη των φρεμ να τα παρεις ολα απο εκει
Θα ελεγα να παρουμε φρεμ ιταλ. Αλλα αποτι λενε δεν υπαρχει καν προταση
Οσο για τη dfc,dfc aκουμε κ dfc δε βλεπουμε κ να απεμπλακει ο αδωνης απο την υποθεση αγορας φρεγατων ρητα κ κατηγορηματικα κ να ελεχθουν νομικα οσοι κατεστρεψαν τα ναυπηγεια μας
Τετοια ασυδωσια κ τετοιο μπαχαλο μονο εδω
ΜΟΝΟ!!!!!!!!

smarkakis70

Το κουρασαμε το θέμα,το καθυστερούμε ,το μπερδεύουμε!Ενα τηλέφωνο στον Σίσι να παραγγείλει αυτός για μας ,μιας και έκτου αποτελέσματος έφτιαξε στόλο.

George

Το πρόγραμμα για ενδιάμεση λύση είναι το καθοριστικό
Τα υπόλοιπα είναι απλά θόρυβος
G2G είναι προσπάθεια αποφυγής συζήτησης για σκάνδαλα και τίποτα άλλο
Το χρηματοδοτικό είναι λυμένο πια από τις Αγορές (και την EKT)
Τα ναυπηγεία είναι η ανακύκλωση της πρακτικής να δώσουμε χρήματα μέσω προγράμματος του ΠΝ σε ιδιώτες για να μην χαθούν οι κομματικοί στρατοί εκεί
Αφορά μόνο αυτούς κι όχι την Ελλάδα
Τα νέα πλοία επιδρούν στο ισοζύγιο ισχύος προς τα τέλη της δεκαετίας
Η διαφορά δυναμικού όμως είναι υπαρκτή τώρα μετά από 15 χρόνια μονομερούς αφοπλισμού Εμείς μπορούμε να λέμε “βάστα Τουρκο να γεμίσω” αλλά οι ιπποτικοί κώδικες μας τελείωσαν τον μεσαίωνα

Συμπέρασμα χρόνος για επιλογή νέας φρεγάτας υπάρχει
Χρόνος για επιλογή της ενδιάμεσης λύσης που θα είναι κι αυτή που θα πολεμήσει αν είμαστε τυχεροί και δεν χρειαστεί να είναι οι S, όχι
Αλλιώς θα χάσουμε το Αιγαίο – ποια Ανατολική Μεσόγειο?- έχοντας στα σκαριά “το πιο φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας”
Κανονικά θα έπρεπε να υποσχόμαστε free drinks σε Αγγλους στο Corfu, στο Faliraki και στο Lagana με αντάλλαγμα εσπευμένη πώληση Τ23!

PanPan

Καθυστέρηση μέχρι να λειτουργήσουν τα ναυπηγεία. Αν τα πάρει όλα η DFC θα μπορεί να ασκήσει πολιτική πίεση προς συγκεκριμένη επιλογή.
Καθυστέρηση μέχρι να λειτουργήσουν τα κιβώτια της RENK.
Καθυστέρηση για να ξεκαθαρίσουν οι επιχειρησιακές προδιαγραφές του ΠΝ.
Και τέλος καθυστέρηση για να συνταχθούν αναλυτικά οι δυνατότητες χρηματοδότησης και να αξιολογηθούν οι ενδιάμεσες λύσεις.
Υπάρχουν υποψηφιότητες που βολεύονται και άλλες που βιάζονται.
Καθαρά πολιτική απόφαση που ελάχιστα έχει να κάνει με την επιχειρησιακή επιλογή της νέας φρεγάτας η οποία θα απορροφήσει και τα 4 δις από τα 5,5.

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1915: Συμμαχική απόβαση στην Καλλίπολη, το...

2
Πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην χερσόνησο της Καλλίπολης η πρώτη αποβίβαση συμμαχικών στρατευμάτων από ANZAC (Australian and New Zealand Army...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ξεκίνησε στη Γαλλία η ναυπήγηση των περιπολικών ανοικτής θαλάσσης του Μαυροβουνίου

Στις 24 Απριλίου άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή των δύο νέων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, τύπου OPV-60M, για το Μαυροβούνιο, στις εγκαταστάσεις της ναυπηγικής...

Ελληνικό μη επανδρωμένο επιφανείας από την Delian Alliance!

Μια πρόγευση από την παρουσίαση που θα κάνει σύντομα, μας έδωσε η ελληνική Delian Alliance Industries, δημοσιοποιώντας βίντεο για τη νέα δημιουργία της: ένα...

Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με στελέχη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και τεχνολογίας.Στη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία...