Το Γαλλικό Ναυτικό ανυπομονεί να παραλάβει τις πέντε καινούργιες φρεγάτες FDI, για να αντικαταστήσει τις La Fayette και να αποκτήσει τις 15 φρεγάτες πρώτης γραμμής που έχει τόσο πολύ ανάγκη. Σε πρόσφατη συνέντευξη στην ιστοσελίδα «Mer et Marine», ο επικεφαλής του Ναύαρχος Pierre Vandier σημειώνει ότι τα πλοία είναι απαραίτητα για τη φύλαξη των γαλλικών απομακρυσμένων κτήσεων και την εξασφάλιση των συμφερόντων στον Ατλαντικό, τη Μεσόγειο, τον Ινδικό και τον Ειρηνικό. Γι’ αυτό τον σκοπό ο ίδιος είναι αποφασισμένος «να βάλει το πόδι στο γκάζι, για να αντισταθμίσει τις καθυστερήσεις των τελευταίων ετών».
Ωστόσο ο Vandier δεν παραλείπει να ασκήσει κριτική για παραλείψεις που παρουσιάστηκαν σε προγράμματα, όπως των FREMM, γιατί συγκεκριμένες ικανότητες δεν είχαν μελετηθεί από την αρχή. Έτσι, οι FREMM ναυπηγήθηκαν προσανατολισμένες στον ανθυποβρυχιακό τομέα και τη χρήση του πυραύλου cruise MdCN, αλλά τώρα παρουσιάζεται η ανάγκη βελτίωσης των αντιαεροπορικών επιδόσεων.
Ο επικεφαλής του Γαλλικού Ναυτικού μιλά επίσης για τις νέες, ψηφιακές FDI. Ο ίδιος εγκωμιάζει το πρωτοποριακό ραντάρ SeaFire και χαρακτηρίζει τα πλοία ικανά να προσφέρουν σε εμπλοκές υψηλής έντασης. Έτσι, το Γαλλικό Ναυτικό θα έχει 15 πραγματικές φρεγάτες πρώτης γραμμής. Η πρώτη FDI ξεκίνησε να ναυπηγείται το φθινόπωρο του 2019 και θα είναι έτοιμη το 2023. Οι παραδόσεις των πέντε FDI θα ολοκληρωθούν το 2029.
Χωρίς παρεμβολείς και εκτοξευτές αντιμέτρων όλες οι γαλλικές φρεγάτες FDI;
Παρόλα αυτά, ο Vandier συμμερίζεται τις ανησυχίες για την έλλειψη παρεμβολέων, λέγοντας ότι το Γαλλικό Ναυτικό θα πρέπει να εργαστεί σε θέματα Ηλεκτρονικού Πολέμου, καθώς και την ενσωμάτωση του πυραύλου MdCN. Η έλλειψη των παρεμβολέων ανακοινώθηκε σε Γάλλους δημοσιογράφους τον Σεπτέμβριο του 2019, έλλειψη που καθιστά δύσκολη την παραμονή του πλοίου σε περιοχές, όπου θα υπάρχουν επιθέσεις κορεσμού.
Οι παρατηρήσεις και ανησυχίες του Γάλλου Ναυάρχου αποτελούν επιβράβευση του ΠΝ, που μελέτησε τις αδυναμίες της γαλλικής διαμόρφωσης (16 Α/Α πύραυλοι Aster 15/30, έλλειψη Strales/RAM/παρεμβολέα και εκτοξευτών αντιμέτρων) και πέτυχε να δημιουργήσει μια κορυφαία έκδοση για το πλοίο, την Belh@rra Hellenique. Ωστόσο, το υψηλό κόστος για δύο πλοία οδήγησε σε ναυάγιο τις διαπραγματεύσεις τον περασμένο Ιούλιο και τελικά στην ενίσχυση της ΠΑ με 18 Rafale. Πρέπει πάντως να ειπωθεί η επιλεκτικότητα που παρατηρείται, αφού σε άλλη περίπτωση οι ελλείψεις σε ένα πλοίο (MMSC) θα ήταν στο προσκήνιο για ημέρες, ενώ τώρα που αναφέρεται από τον ίδιο τον Αρχηγό του Γαλλικού Ναυτικού είναι κάτι το συνηθισμένο. Προς Θεού, δεν λέμε σε καμία περίπτωση ότι οι Belh@rra δεν είναι καλό πλοίο, αλλά τονίζουμε την τάση που παρατηρείται από τα αμυντικά μέσα της χώρας μας.
Με άλλα λόγια, είναι στο χέρι των Γάλλων και των υπολοίπων διεκδικητών να καλύψουν τις απαιτήσεις του ΠΝ και να κερδίσουν το χρυσό συμβόλαιο που θα αναγεννήσει τη Διοίκηση Φρεγατών! Ας αφήσουμε τον “οπαδισμό” και ας εμπιστευτούμε τους Επιτελείς του ΠΝ. Έχουμε την τύχη να έχουμε αυτή την περίοδο ένα από τα καλύτερα Επιτελεία, και σε επίπεδο ΓΕΝ αλλά και σε επίπεδο ΓΕΕΘΑ (και όχι μόνο). Αν το ΠΝ αποκτήσει τελικά τις Belh@rra, θα είναι απόλυτα ικανές να εκτελέσουν τις απαιτητικές αποστολές που θέλει το ΠΝ.
Φρεγάτες για το ΠΝ: Σκληρός Ανταγωνισμός, το ΠΝ θα πάρει αυτό που θέλει και στην καλύτερη τιμή