Πρέπει να ομολογήσουμε πως έχουμε αμελήσει να παρουσιάσουμε αναλυτικά, την ιταλική πρόταση σε ένα από δεκάδες επεισόδια της ελληνικής “φρεγατιάδας”. Ας είμαστε ειλικρινείς μαζί σας, είναι λάθος. Η FREMM-IT, η ιταλική έκδοση της FREMM, και μάλιστα στην έκδοση πολλαπλών ρόλων-General Purpose (GP), είναι ένα εξαιρετικό πολεμικό πλοίο, πανίσχυρα οπλισμένο, που μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Φυσικά δεν είναι η πιο φθηνή επιλογή, αλλά το ότι “πέρασε” στο δεύτερο γύρο, αφήνοντας πίσω προτάσεις όπως η F-110, αλλά και η Α300, σημαίνει πως το ΠΝ έχει χώρο στην “καρδιά” για ένα γνήσιο απόγονο του “Μπάρμπα-Γιώργη”.
Εντάξει, το ιταλικό πλοίο δεν είναι άγνωστο σε όλους εμάς. H FREMM είναι ένα πλοίο που “γυροφέρνει” το ΠΝ εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Φυσικά, τότε το Ναυτικό δεν κοιτούσε την ιταλική έκδοση, αλλά τη γαλλική. Υπενθυμίζεται ότι το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα 2006-2015 προέβλεπε κονδύλι €2,2 δις για τη ναυπήγηση 6 φρεγατών με διευρυμένες δυνατότητες Διοίκησης & Ελέγχου (C2) και Άμυνας Περιοχής (Area Defense). Στις 12/1/2009 το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την ανάθεση του ανωτέρω προγράμματος στην DCNS (μετέπειτα Naval Group) για την κατασκευή 4+2 σκαφών FREMM (Fregates Europeennes Multi-Missions) για την κάλυψη της ανωτέρω ανάγκης, αλλά το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ λόγω της οικονομικής κρίσης, αν και επανέκαμψε πολλές φορές μέσω άλλων σεναρίων χρηματοδότησης (μακροχρόνια μίσθωση κ.ά.).
Η γαλλική και η ιταλική FREMM δεν είναι ίδια πλοία. Είναι διαφορετικά οπλισμένα, και διαφορετικά εξοπλισμένα. Ακόμη και η πρόωση είναι διαφορετική. Πάμε στην τελευταία. Οι Γάλλοι έχουν επιλέξει συνδυασμό CODLOG ενώ οι Ιταλοί CODLAG. Ποια είναι η διαφορά, τι σημαίνει Ο και Α. Λοιπόν, το Ο είναι το Or, ενώ το Α είναι το And. Συνεπώς, η ιταλική έκδοση μπορεί να στείλει ισχύ και με ντίζελ και με αεριοστρόβιλο στην ηλεκτρική πρόωση, έτσι το ιταλικό “σκαρί” είναι ταχύτερο αν και βαρύτερο.
Η επιλογή των Ιταλών μπορεί να περιέχει (ή μάλλον περιείχε, σε παρελθόντα χρόνο) έναν μηχανολογικό κίνδυνο “σύμπλεξης” (δηλαδή θα μπορούσε να είχε πάθει τα… καλά της LCS), αλλά τελικά οι Ιταλοί ξέρουν να φτιάχνουν πλοία και κινητήρες. Και μπορεί η FREMM-FR να είναι Peugeot, αλλά η FREMM-IT είναι Alfa Romeo. Όποιος ρωτήσει αν είμαστε “Αλφίστι” εδώ, πρέπει μετά στην ανάκριση να απαντήσει γιατί δεν είναι κι αυτός…
Πόσο κοστίζουν τα 8 ιταλικά πλοία στην Ινδονησία; Οι πρώτες εκτιμήσεις
Οι Ιταλοί όμως όπλισαν πολύ ισχυρότερα τις δικές τους FREMM από τις Γαλλικές. Μπορεί…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ