29.7 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Ιταλικές φρεγάτες FREMM-IT, η ώριμη ισχύς για το Πολεμικό Ναυτικό

ΑΠΟΨΗ: Ιταλικές φρεγάτες FREMM-IT, η ώριμη ισχύς για το Πολεμικό Ναυτικό

- Advertisement -

Πρέπει να ομολογήσουμε πως έχουμε αμελήσει να παρουσιάσουμε αναλυτικά, την ιταλική πρόταση σε ένα από δεκάδες επεισόδια της ελληνικής “φρεγατιάδας”. Ας είμαστε ειλικρινείς μαζί σας, είναι λάθος. Η FREMM-IT, η ιταλική έκδοση της FREMM, και μάλιστα στην έκδοση πολλαπλών ρόλων-General Purpose (GP), είναι ένα εξαιρετικό πολεμικό πλοίο, πανίσχυρα οπλισμένο, που μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Φυσικά δεν είναι η πιο φθηνή επιλογή, αλλά το ότι “πέρασε” στο δεύτερο γύρο, αφήνοντας πίσω προτάσεις όπως η F-110, αλλά και η Α300, σημαίνει πως το ΠΝ έχει χώρο στην “καρδιά” για ένα γνήσιο απόγονο του “Μπάρμπα-Γιώργη”.

ΑΠΟΨΗ: Θα γίνει τελικά ανατροπή με τις Bergamini των Ιταλών; Μια πρόταση που σίγουρα δεν μπορούμε να προσπεράσουμε!

Εντάξει, το ιταλικό πλοίο δεν είναι άγνωστο σε όλους εμάς. H FREMM είναι ένα πλοίο που “γυροφέρνει” το ΠΝ εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Φυσικά, τότε το Ναυτικό δεν κοιτούσε την ιταλική έκδοση, αλλά τη γαλλική. Υπενθυμίζεται ότι το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα 2006-2015 προέβλεπε κονδύλι €2,2 δις για τη ναυπήγηση 6 φρεγατών με διευρυμένες δυνατότητες Διοίκησης & Ελέγχου (C2) και Άμυνας Περιοχής (Area Defense). Στις 12/1/2009 το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την ανάθεση του ανωτέρω προγράμματος στην DCNS (μετέπειτα Naval Group) για την κατασκευή 4+2 σκαφών FREMM (Fregates Europeennes Multi-Missions) για την κάλυψη της ανωτέρω ανάγκης, αλλά το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ λόγω της οικονομικής κρίσης, αν και επανέκαμψε πολλές φορές μέσω άλλων σεναρίων χρηματοδότησης (μακροχρόνια μίσθωση κ.ά.).

Β.Νέδος από την “Κ”: Οι Ιταλοί προτείνουν στο ΠΝ φρεγάτες FREMM-IT (Bergamini Class), μπήκαν δυναμικά στη διεκδίκηση!

Η γαλλική και η ιταλική FREMM δεν είναι ίδια πλοία. Είναι διαφορετικά οπλισμένα, και διαφορετικά εξοπλισμένα. Ακόμη και η πρόωση είναι διαφορετική. Πάμε στην τελευταία. Οι Γάλλοι έχουν επιλέξει συνδυασμό CODLOG ενώ οι Ιταλοί CODLAG. Ποια είναι η διαφορά, τι σημαίνει Ο και Α. Λοιπόν, το Ο είναι το Or, ενώ το Α είναι το And. Συνεπώς, η ιταλική έκδοση μπορεί να στείλει ισχύ και με ντίζελ και με αεριοστρόβιλο στην ηλεκτρική πρόωση, έτσι το ιταλικό “σκαρί” είναι ταχύτερο αν και βαρύτερο.

Τα συστήματα CIWS των υποψηφίων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, RAM vs Millenium vs STRALES vs … τίποτα!

Η επιλογή των Ιταλών μπορεί να περιέχει (ή μάλλον περιείχε, σε παρελθόντα χρόνο) έναν μηχανολογικό κίνδυνο “σύμπλεξης” (δηλαδή θα μπορούσε να είχε πάθει τα… καλά της LCS), αλλά τελικά οι Ιταλοί ξέρουν να φτιάχνουν πλοία και κινητήρες. Και μπορεί η FREMM-FR να είναι Peugeot, αλλά η FREMM-IT είναι Alfa Romeo. Όποιος ρωτήσει αν είμαστε “Αλφίστι” εδώ, πρέπει μετά στην ανάκριση να απαντήσει γιατί δεν είναι κι αυτός…

Πόσο κοστίζουν τα 8 ιταλικά πλοία στην Ινδονησία; Οι πρώτες εκτιμήσεις

Οι Ιταλοί όμως όπλισαν πολύ ισχυρότερα τις δικές τους FREMM από τις Γαλλικές. Μπορεί…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

141 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
141 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

0
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιουλίου 1878: Η συνθήκη του Βερολίνου, οι...

13
Υπογράφεται η Συνθήκη του Βερολίνου μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Καρπός του συνεδρίου που οργανώθηκε στο Βερολίνο από τον "αρχιτέκτονα" της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή – το νέο “αφεντικό” της Ευρώπης;

Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...

Constellation, που βρίσκεται σήμερα αυτό το πρόγραμμα φρεγατών;

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για το μέλλον των φρεγατών...