Και οι τέσσερις ανταγωνιστές έγιναν πέντε…
Η Sierra Nevada Corporation (SNC) έγινε η πέμπτη εταιρία που μπήκε στην αρένα του ανταγωνισμού στον επικείμενο διαγωνισμού του Αμερικανικού Ναυτικού για νέο αεριωθούμενο εκπαιδευτικό, προκειμένου να αντικαταστήσει τα T-45 Goshawk.
Το αεροσκάφος της SNC, γνωστό ως «Freedom Trainer», έχει τις καταβολές του σε μια παλαιότερη σχεδίαση, το «Freedom Aircraft», που η εταιρεία (οι ιδρυτές και κύριοι μέτοχοι είναι δυο αδέλφια τουρκικής καταγωγής), είχε σχεδιάσει για λογαριασμό και σε συνεργασία με την Τurkish Aerospace Industries, δηλαδή το μεγαλύτερο τουρκικό αεροδιαστημικό όμιλο.
To υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος, κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά (και προβλεπόμενη δομική «ζωή» 16.000 ωρών), βελτιστοποιείται και βασίζεται σε δυο κινητήρες Williams International FJ44, προσφέροντας σύμφωνα με την εταιρία 40% λιγότερο λειτουργικό κόστος από το T-45.
Σημειώνεται ότι η Sierra Nevada Corporation φερόταν να υποστηρίζει την υποψηφιότητα του Hurjet για τον διαγωνισμό του προγράμματος UJTS (Undergraduate Jet Training System), το οποίο βέβαια δεν αποκλείεται να συμμετάσχει (αν προλάβει να τροποποιηθεί ώστε να ικανοποιήσει τις προδιαγραφές του US Navy) με άλλο αμερικανικό φορέα.
Στο διαγωνισμό προτίθενται να συμμετάσχουν οι Boeing, Lockheed Martin, Textron και η «περιθωριακή» Stavatti.
Τους επόμενους μήνες θα ξεκαθαρίσει εάν ο διαγωνισμός UJTS θα αφορά τελικά απαίτηση τα υποψήφια αεροπλάνα να είναι ικανά για προσαπονηώσεις σε αεροπλανοφόρα (όπως είναι σήμερα τα Goshawk) ή θα περιορίζονται σε προσομοίωση FCLP (Field Carrier Landing Practice) σε αεροδρόμια, όπως ήταν η αρχική διακήρυξη, η οποία όμως έχει στο μεταξύ ανακληθεί (και βρίσκεται υπό αναθεώρηση).
Απόψεις του αρχικού “Freedom Aircraft”