Σημαντικό «σήμα εμπιστοσύνης» προς τους ξένους επενδυτές που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ιδίως στους τομείς του τουρισμού, των ξενοδοχείων και των μεταφορών, εξακολουθεί να στέλνει η επένδυση της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε απόψε στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Με αφορμή την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος της Fraport στα 14 αεροδρόμια, προϋπολογισμού 440 εκατ. ευρώ, ο δρ Σούλτε διαβεβαίωσε ακόμα ότι «στα επόμενα χρόνια και δεκαετίες», η Fraport θα παραμείνει αφοσιωμένη στο έργο της στα 14 αεροδρόμια και στην Ελλάδα, βοηθώντας τον τουριστικό της τομέα να αναπτυχθεί περαιτέρω. Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι τα 14 πρόσφατα αναβαθμισμένα αεροδρόμια, θα θέσουν τον τομέα των μετακινήσεων στην Ελλάδα σε ισχυρή ανταγωνιστική θέση διεθνώς, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα εκατομμύρια ταξιδιωτών που προσελκύουν η φιλοξενία, η ιστορία και ο πολιτισμός της χώρας, «η οποία αποτελεί έναν από τους πιο ξεχωριστούς προορισμούς στον κόσμο».
Ο δρ Σούλτε επισήμανε ακόμα ότι η Fraport πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 1,7 δισ. ευρώ, παράγοντας σημαντικά έσοδα για το ελληνικό κράτος και στηρίζοντας την οικονομική ανάπτυξη σε όλη τη χώρα.
Η επένδυση της Fraport για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ενισχύει τις ταξιδιωτικές υποδομές της χώρας με πέντε νέους, σύγχρονους αεροσταθμούς, ενώ πέντε ακόμα αεροσταθμοί επεκτάθηκαν και σε τέσσερις έγιναν έργα αναδιαμόρφωσης. Παράλληλα, ανακαινίστηκαν 12 διάδρομοι απογείωσης και προσγείωσης, ενώ κατασκευάστηκαν ή ανακαινίστηκαν 12 πυροσβεστικοί σταθμοί.
Οι νέες, εγκαταστάσεις διασφαλίζουν βελτιωμένες υπηρεσίες για όλους τους ταξιδιώτες. Παρέχουν ενισχυμένη ασφάλεια, αυξημένη άνεση και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση, αναβαθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τόσο το προφίλ της χώρας όσο και το τουριστικό προϊόν της.
Οι πέντε νέοι αεροσταθμοί, που κατασκευάστηκαν στους αερολιμένες της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Κω και της Μυτιλήνης, προσθέτουν περισσότερα από 86.300 τετραγωνικά μέτρα σε χώρους υπηρεσιών και εξυπηρέτησης ταξιδιωτών, διευρύνοντας ουσιαστικά τις υποδομές που διαθέτει αφενός η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και αφετέρου πέντε μεγάλοι νησιωτικοί προορισμοί. Παράλληλα, η επέκταση των αεροσταθμών σε άλλα πέντε αεροδρόμια έχει ενισχύσει τις αεροδρομιακές εγκαταστάσεις κατά περισσότερα από 20.000 τετραγωνικά μέτρα.
Το μεγαλύτερο καινούργιο terminal δημιουργήθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου το επιπρόσθετο εμβαδόν που αγγίζει τα 34.100 τετραγωνικά μέτρα, τονώνοντας τον γεωστρατηγικό ρόλο της πόλης ως διαμετακομιστικού και εμπορικού κόμβου. Εκτιμάται ότι έως το 2026 ο αναβαθμισμένος αερολιμένας θα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, που θα συνιστά αύξηση της τάξης του 48% σε σχέση με το προ πανδημίας 2019.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος σταθμός οικοδομήθηκε στο αεροδρόμιο «Ιπποκράτης» της Κω, όπου προστέθηκαν 24.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ η μεγαλύτερη επέκταση έγινε στην Σαντορίνη, όπου ο υφιστάμενος αεροσταθμός απέκτησε επιπλέον 12.900 τμ και ανακαινίστηκε.
Χάρη στα έργα εγκαταστάθηκε και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σύγχρονο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών. Σε πολλές περιπτώσεις αυξήθηκαν σημαντικά οι πύλες αναχωρήσεων, τα γραφεία check-in και οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών, ενώ παράλληλα προστέθηκαν σημεία ασφάλειας και ελέγχου, τόσο σε ό,τι αφορά τους εσωτερικούς χώρους όσο και αναφορικά με τα φυλάκια όπου ρυθμίζεται η πρόσβαση στην περιοχή δραστηριότητας αεροσκαφών.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε, επίσης, έργα στα οδοστρώματα των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης και στον χώρο στάθμευσης αεροπλάνων σε 12 αεροδρόμια. Στη Μύκονο και την Κω έγινε μάλιστα ολική ανακατασκευή των διαδρόμων αποπροσγείωσης.
Αισιόδοξος για την πορεία του τουρισμού στη χώρα μας και ότι σύντομα η Ελλάδα θα έχει αποκτήσει το πρώτο τείχος ανοσίας απέναντι στον κορονοϊό, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή εγκαινίων των 14 αναβαθμισμένων περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η οποία έγινε στην πίστα του αεροδρομίου «Μακεδονία» μπροστά στο νέο υπερσύγχρονο τερματικό σταθμό και με την παρουσία περιορισμένου αριθμού προσκεκλημένων λόγω covid.
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά, επιτέλους, το αεροδρόμιο που της αξίζει», είπε ο πρωθυπουργός στη δική του ομιλία, και χαρακτήρισε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια «εθνικές μας γέφυρες για ένα πιο ελεύθερο και αποδοτικό καλοκαίρι».
«Τέτοιες επενδύσεις, εκτός από αναπτυξιακή, έχουν και κοινωνική διάσταση, δημιουργούν δουλειές, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες, καταργούν αποστάσεις, σπάνε την απομόνωση των νησιών μας. Εξυπηρετούν την καθημερινότητα των πολιτών κάνοντας πιο εύκολη την επικοινωνία», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Αναφέρθηκε «στις τεράστιες προοπτικές που ανοίγει για τη Θεσσαλονίκη το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο “Μακεδονία”» και σημείωσε πως «πρόκειται για μία μόνο από τις πιο δυναμικές όψεις ενός προγράμματος αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Μια επένδυση ύψους 440 εκατομμυρίων ευρώ, που αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά μας και σε τρεις ηπειρωτικούς προορισμούς, προσθέτοντας τελικά έσοδα στα δημόσια ταμεία, αλλά και παραπάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας. Προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες, αλλά και ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας για όλους τους εργαζόμενους. Αλλά και μεγεθύνοντας το άυλο εθνικό κέρδος, που δεν είναι άλλο από την τουριστική φήμη της χώρας μας».
Είπε ότι η εν λόγω επένδυση αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών και αναφερόμενος στα συνολικότερα οφέλη για την Ελλάδα επισήμανε: «Η επίδραση της συμφωνίας με την Fraport στο ΑΕΠ της χώρας μόνο σε ένα χρόνο ξεπέρασε τα 300.000.000 ευρώ. Διπλασίασε την απασχόληση με χιλιάδες θέσεις και θα αυξήσει πολύ σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών σε πάρα πολύ σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του. Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος προς όλους τους πολίτες».