20.3 C
Athens
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΓαλλία και Chinook, «ψάχνεται» να το μάθει καλύτερα. Μήπως μπορούμε να την...

Γαλλία και Chinook, «ψάχνεται» να το μάθει καλύτερα. Μήπως μπορούμε να την βοηθήσουμε;

- Advertisement -

Η γαλλική Αεροπορία διερευνά την πιθανή μίσθωση βαρέων ελικοπτέρων Boeing CH-47 Chinook σε μια προσπάθεια αξιολόγησης που θα μπορούσε να προηγηθεί της πιθανής αγοράς ενός αριθμού των συγκεκριμένων βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με το AviationWeek, πρόκειται για προσπάθεια ικανοποίησης μακροχρόνιας επιχειρησιακής ανάγκης και χάσματοε δυνατοτήτων στις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις και συγκεκριμένα των ειδικών δυνάμεων της χώρας.
Η Γαλλία είναι μια από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ανάγκη βαρέα μεταφορικά ελικόπτερα αλλά δεν έχουνα προμηθευτεί CH-47. Αντ ‘αυτού βασίζεται σε άλλους τύπους όπως τα NH90, H225M Caracal και το Super Puma για στρατιωτικές επιχειρήσεις. Ωστόσο, η πρόσφατη εμπειρία της Γαλλίας στην Κεντρική Αφρική έχει αναδείξει την ανάγκη για ένα βαρύ ελικόπτερο.
Η βασιλική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει στείλει τρία CH-47 Chinook στο Μάλι και υποστηρίζουν επιχειρησιακά τα γαλλικά στρατεύματα στην περιοχή από τον Ιούλιο του 2018.
Ωστόσο, η απόκτηση ελικοπτέρων του τύπου είναι απίθανο να συμβεί πριν το 2025, σύμφωνα τουλάχιστον με τον στρατιωτικό νόμο προγραμματισμού της χώρας όσο επείγουσες διαδικασίες κι αν «τρέξουν».
Η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική βιομηχανία δεν έχει να προσφέρει ένα ελικοπτέριο βαρέων φορτίων στην κατηγορία του Chinook και η ανάπτυξη για ένα πρωτότυπο βαρύ ελικόπτερο μελλοντικής μεταφοράς υπό την τότε Eurocopter σε συνεργασία με τη Boeing σταμάτησε γύρω στο 2011-12.
Η Γαλλία τώρα φέρεται να  αναζητά συνεργασία από γειτονικές χώρες χρήστες του τύπου για να «μάθει» πώς να εκμεταλλευτεί την συγκεκριμένη πλατφόρμα στο μέγιστο.
Στην Ευρώπη, εκτός της Ελλάδας βέβαια, ελικόπτερα του τύπου διαθέτουν οι Ιταλία (κάποτε είχε και γραμμή παραγωγής), Ολλανδία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και… η Τουρκία. Ωστόσο πολεμική εμπειρία διαθέτουν μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο (στο Αφγανιστάν κι αλλού), η Ολλανδία, κι η Τουρκία στα ανατολικά σύνορά της.

Για να απαντήσουμε στο μάλλον ρητορικό ερώτημα του τίτλου, αν οι Γάλλοι ήθελαν ενημέρωση και μύηση στα μυστικά της αεροπυρόσβεσης, η ΑΣ θα μπορούσε να τους βοηθήσει.
Για επιχειρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, η συστηματική και συνειδητή άρνηση της χώρας μας να διαθέσει αερομέσα (κι όχι μόνο) σε διεθνείς ειρηνευτικές αποστολές στα πλαίσια του ΟΗΕ και των διεθνών της συμμαχιών κι υποχρεώσεων έχει μοιραία στερήσει την ευκαιρία και δυνατότητα από τα πληρώματά της να συμμετάσχουν σ’ αυτές και να αποκομίσουν έτσι πολύτιμη εμπειρία.
Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε στην συνέχεια σε πολλαπλές περιστάσεις, αφού ευκαιρίες όπως η παραπάνω με την γαλλική πρόθεση μεταφοράς τεχνογνωσίας για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, που θα μπορούσε να αποφέρει και διπλωματικό κι όχι μόνο επιχειρησιακό όφελος, δεν μπορούν να αξιοποιηθούν.
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Οκτωβρίου/9 Νοεμβρίου 1912: Η ελληνική σημαία κυματίζει...

2
Η τουρκική φρουρά της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επίσημα στον ελληνικό στρατό, που παρελαύνει στους δρόμους της και υψώνει την ελληνική σημαία στο δημαρχείο.https://military-history.gr/1912-11-01-battle-giannitsa/Μετά τη μάχη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Ο ΑΓΕΑ περιγράφει τις επόμενες μέρες της Πολεμικής Αεροπορίας, με νέα αεροσκάφη και ραντάρ, Link 16, μη επανδρωμένα

Το Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, στη Σχολή Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, στο Τατόι, ο...

Σύμφωνα με δημοσκόπηση, στη Γερμανία η πλειοψηφία υποστηρίζει τον επαναπατρισμό Σύρων

Δύο στους τρεις Γερμανούς πιστεύουν ότι οι Σύροι πρέπει να επαναπατρίζονται - ακόμη και μέσω απέλασης -, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση η οποία διενεργήθηκε...