20.1 C
Athens
Τετάρτη, 28 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σοβαρά προβλήματα στη συμβάση υποστήριξης των CH-47D

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σοβαρά προβλήματα στη συμβάση υποστήριξης των CH-47D

- Advertisement -

Από το 2020, έχει γίνει μια αγωνιώδης προσπάθεια για να ενεργοποιηθούν συμβάσεις Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων. Έτσι, αν και με παλινωδίες και καθυστερήσεις είχαμε τελικά Follow On Support για τα Mirage 2000-5Mk2 (με τη σύμβαση να έχει λιμνάσει κάπου και να μην μετακινείται προς το Ελεγκτικό Συμβούλιο), ενώ μετά από μια 7ετία είχαμε και Follow On Support για τα Super Puma της ΠΑ (χωρίς να βιάζεται κανείς να την ενεργοποιήσει).

Το ΠΝ από την πλευρά του, έκανε κάτι μάλλον καλύτερο. Έβαλε μέσα στο πρόγραμμα FMS της αγοράς των ελικοπτέρων MH-60R την υποστήριξη και την αναβάθμιση των S-70B/B6. Έτσι, παρά κάποιες αρχικές “αρρυθμίες”, η FOS των S-70B/B6 προχωρά κανονικά, σε ελληνική εταιρεία συντήρησης.

Το παράδειγμα του ΠΝ προσπάθησε να κάνει copy-paste ο Ελληνικός Στρατός, για τη συντήρηση των πολύτιμων CH-47D/DG Chinook. Έτσι ανέθεσε μέσω σύμβασης FMS στον Αμερικανικό Στρατό τη συντήρηση, με εντολή να βρει εγχώρια εταιρεία να την αναλάβει. Ο Αμερικανικός Στρατός με τη σειρά του απευθύνθηκε στην κατασκευαστρια των ελικοπτέρων, Boeing, να κάνει όλες τις διαδικασίες.

Ενώ όμως η ανάθεση μέσω FMS αναφέρει ξεκάθαρα πως όλες οι εργασίες θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα από τοπική εταιρεία, η Boeing δείχνει να κινείται σε διαφορετική γραμμή από την υπογεγραμμένη LΟA. Έτσι, αρχικά πρότεινε τη μεταφορά των CH-47D Chinook σε αμερικανικό έδαφος για τη συντήρηση, κάτι που η ελληνική πλευρά απέρριψε. Σε δεύτερη φάση πρότεινε συντήρηση στη Γερμανία. Εδώ ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, που είναι υπεύθυνοι για το πρόγραμμα προσπάθησαν να εξηγήσουν, όσο μπορούσαν πιο ευγενικά, πως LΟA είναι όχι μόνο σαφής, αλλά και δεσμευτική. Και δεν είναι δυνατόν η ελληνική πλευρά να αποδεχτεί κάτι διαφορετικό γιατί αυτά έχουν εγκριθεί από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σε τρίτη φάση, το καλύτερο που σκέφτηκαν οι Αμερικανοί ήταν να γίνει η συντήρηση σε ελληνικό έδαφος, αλλά από… αμερικανική εταιρεία.

Υποθέτουμε πως η Boeing κάνει αυτή την κίνηση, για να αποδώσει άμεσα μια παρτίδα ελικοπτέρων στον Ελληνικό Στρατό. Έτσι, προτείνει τις λύσεις αυτές σαν τις μοναδικές που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο, ενώ αφήνει ανοιχτό, επόμενές παρτίδες να συντηρηθούν στην Ελλάδα. Αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει επιλέξει κανέναν εγχώριο ανάδοχο.

Σημειώνουμε πως σκοπός του ΓΕΣ είναι η δημιουργία μιας υποδομής σε ελληνικό έδαφος, και η μεταφορά τεχνογνωσίας, όπως έχει πετύχει το ΠΝ για τα S-70B/B6. Βάσει νομοθεσίας, οι εταιρείες του είδους σε περίπτωση ανάγκης επιστρατεύονται, και αποτελούν μέρος των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, κάτι δηλαδή σημαντικό σε μια κρίσιμη στιγμή.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο, και παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες σε ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, όλα δείχνουν πως η FOS των CH-47D δεν θα ενεργοποιηθεί άμεσα. Πάντως υπάρχουν τουλάχιστον δυο ελληνικές εταιρείες με δυνατότητες και τεχνογνωσία να αναλάβουν τη συντήρηση, αλλά η Boeing δείχνει να μην βιάζεται. Αυτή τη στιγμή η πίεση είναι προς τον κύριο ανάδοχο, που είναι ο Αμερικανικός Στρατός. Οπότε θεωρείται πολύ δύσκολο να έχουμε κάποιο συντηρημένο ελικόπτερο από τη συγκεκριμένη σύμβαση πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, εκεί δηλαδή που η έλλειψη των Chinook γίνεται αντιληπτή από όλους πλέον.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Θα είναι τα κβαντικά ραντάρ το “αντίδοτο” στα F-35;

13
Η τεχνολογία των κβαντικών ραντάρ αποτελεί μία από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της ανίχνευσης και της στρατιωτικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια καινοτομία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Μαΐου 1941: Bismarck, η τελευταία μάχη του...

6
Μετά τη βύθιση του HMS Hood στις 24/5/1941, το βρετανικό ναυαρχείο έθεσε την ανεύρεση και καταστροφή του γερμανικού θωρηκτού Bismarck ως πρώτη προτεραιότητα. Συγκέντρωσε κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ευρωπαϊκή άμυνα και ελληνοτουρκικά, η διαδικασία των δανείων SAFE και το casus belli

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΕγκρίθηκε σήμερα από το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ε.Ε. ο κανονισμός SAFE (Security Action for Europe) για τη χρηματοδότηση...

DEFEA 2025: Η Saab με προτάσεις για τα ελληνικά Erieye και για νέα υποβρύχια

Η Saab, στην αμυντική έκθεση DEFEA 2025 παρουσίασε τις δικές της προτάσεις για την ελληνική άμυνα. Όπως ανέφερε ο branch office manager κ. Χρήστος...

Εγκρίθηκε το «SAFE» των 150 δις για την ευρωπαϊκή άμυνα – τι θα γίνει με την Τουρκία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε σήμερα τη δημιουργία του χρηματοδοτικού εργαλείου «SAFE», για έως 150 δις ευρώ, που θα παρέχει χαμηλότοκα πολυετή δάνεια για επενδύσεις...