Από το 2020, έχει γίνει μια αγωνιώδης προσπάθεια για να ενεργοποιηθούν συμβάσεις Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων. Έτσι, αν και με παλινωδίες και καθυστερήσεις είχαμε τελικά Follow On Support για τα Mirage 2000-5Mk2 (με τη σύμβαση να έχει λιμνάσει κάπου και να μην μετακινείται προς το Ελεγκτικό Συμβούλιο), ενώ μετά από μια 7ετία είχαμε και Follow On Support για τα Super Puma της ΠΑ (χωρίς να βιάζεται κανείς να την ενεργοποιήσει).
Το ΠΝ από την πλευρά του, έκανε κάτι μάλλον καλύτερο. Έβαλε μέσα στο πρόγραμμα FMS της αγοράς των ελικοπτέρων MH-60R την υποστήριξη και την αναβάθμιση των S-70B/B6. Έτσι, παρά κάποιες αρχικές “αρρυθμίες”, η FOS των S-70B/B6 προχωρά κανονικά, σε ελληνική εταιρεία συντήρησης.
Το παράδειγμα του ΠΝ προσπάθησε να κάνει copy-paste ο Ελληνικός Στρατός, για τη συντήρηση των πολύτιμων CH-47D/DG Chinook. Έτσι ανέθεσε μέσω σύμβασης FMS στον Αμερικανικό Στρατό τη συντήρηση, με εντολή να βρει εγχώρια εταιρεία να την αναλάβει. Ο Αμερικανικός Στρατός με τη σειρά του απευθύνθηκε στην κατασκευαστρια των ελικοπτέρων, Boeing, να κάνει όλες τις διαδικασίες.
Ενώ όμως η ανάθεση μέσω FMS αναφέρει ξεκάθαρα πως όλες οι εργασίες θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα από τοπική εταιρεία, η Boeing δείχνει να κινείται σε διαφορετική γραμμή από την υπογεγραμμένη LΟA. Έτσι, αρχικά πρότεινε τη μεταφορά των CH-47D Chinook σε αμερικανικό έδαφος για τη συντήρηση, κάτι που η ελληνική πλευρά απέρριψε. Σε δεύτερη φάση πρότεινε συντήρηση στη Γερμανία. Εδώ ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, που είναι υπεύθυνοι για το πρόγραμμα προσπάθησαν να εξηγήσουν, όσο μπορούσαν πιο ευγενικά, πως LΟA είναι όχι μόνο σαφής, αλλά και δεσμευτική. Και δεν είναι δυνατόν η ελληνική πλευρά να αποδεχτεί κάτι διαφορετικό γιατί αυτά έχουν εγκριθεί από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σε τρίτη φάση, το καλύτερο που σκέφτηκαν οι Αμερικανοί ήταν να γίνει η συντήρηση σε ελληνικό έδαφος, αλλά από… αμερικανική εταιρεία.
Υποθέτουμε πως η Boeing κάνει αυτή την κίνηση, για να αποδώσει άμεσα μια παρτίδα ελικοπτέρων στον Ελληνικό Στρατό. Έτσι, προτείνει τις λύσεις αυτές σαν τις μοναδικές που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο, ενώ αφήνει ανοιχτό, επόμενές παρτίδες να συντηρηθούν στην Ελλάδα. Αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει επιλέξει κανέναν εγχώριο ανάδοχο.
Σημειώνουμε πως σκοπός του ΓΕΣ είναι η δημιουργία μιας υποδομής σε ελληνικό έδαφος, και η μεταφορά τεχνογνωσίας, όπως έχει πετύχει το ΠΝ για τα S-70B/B6. Βάσει νομοθεσίας, οι εταιρείες του είδους σε περίπτωση ανάγκης επιστρατεύονται, και αποτελούν μέρος των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, κάτι δηλαδή σημαντικό σε μια κρίσιμη στιγμή.
Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο, και παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες σε ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, όλα δείχνουν πως η FOS των CH-47D δεν θα ενεργοποιηθεί άμεσα. Πάντως υπάρχουν τουλάχιστον δυο ελληνικές εταιρείες με δυνατότητες και τεχνογνωσία να αναλάβουν τη συντήρηση, αλλά η Boeing δείχνει να μην βιάζεται. Αυτή τη στιγμή η πίεση είναι προς τον κύριο ανάδοχο, που είναι ο Αμερικανικός Στρατός. Οπότε θεωρείται πολύ δύσκολο να έχουμε κάποιο συντηρημένο ελικόπτερο από τη συγκεκριμένη σύμβαση πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, εκεί δηλαδή που η έλλειψη των Chinook γίνεται αντιληπτή από όλους πλέον.