21.2 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σοβαρά προβλήματα στη συμβάση υποστήριξης των CH-47D

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σοβαρά προβλήματα στη συμβάση υποστήριξης των CH-47D

- Advertisement -

Από το 2020, έχει γίνει μια αγωνιώδης προσπάθεια για να ενεργοποιηθούν συμβάσεις Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων. Έτσι, αν και με παλινωδίες και καθυστερήσεις είχαμε τελικά Follow On Support για τα Mirage 2000-5Mk2 (με τη σύμβαση να έχει λιμνάσει κάπου και να μην μετακινείται προς το Ελεγκτικό Συμβούλιο), ενώ μετά από μια 7ετία είχαμε και Follow On Support για τα Super Puma της ΠΑ (χωρίς να βιάζεται κανείς να την ενεργοποιήσει).

Το ΠΝ από την πλευρά του, έκανε κάτι μάλλον καλύτερο. Έβαλε μέσα στο πρόγραμμα FMS της αγοράς των ελικοπτέρων MH-60R την υποστήριξη και την αναβάθμιση των S-70B/B6. Έτσι, παρά κάποιες αρχικές “αρρυθμίες”, η FOS των S-70B/B6 προχωρά κανονικά, σε ελληνική εταιρεία συντήρησης.

Το παράδειγμα του ΠΝ προσπάθησε να κάνει copy-paste ο Ελληνικός Στρατός, για τη συντήρηση των πολύτιμων CH-47D/DG Chinook. Έτσι ανέθεσε μέσω σύμβασης FMS στον Αμερικανικό Στρατό τη συντήρηση, με εντολή να βρει εγχώρια εταιρεία να την αναλάβει. Ο Αμερικανικός Στρατός με τη σειρά του απευθύνθηκε στην κατασκευαστρια των ελικοπτέρων, Boeing, να κάνει όλες τις διαδικασίες.

Ενώ όμως η ανάθεση μέσω FMS αναφέρει ξεκάθαρα πως όλες οι εργασίες θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα από τοπική εταιρεία, η Boeing δείχνει να κινείται σε διαφορετική γραμμή από την υπογεγραμμένη LΟA. Έτσι, αρχικά πρότεινε τη μεταφορά των CH-47D Chinook σε αμερικανικό έδαφος για τη συντήρηση, κάτι που η ελληνική πλευρά απέρριψε. Σε δεύτερη φάση πρότεινε συντήρηση στη Γερμανία. Εδώ ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, που είναι υπεύθυνοι για το πρόγραμμα προσπάθησαν να εξηγήσουν, όσο μπορούσαν πιο ευγενικά, πως LΟA είναι όχι μόνο σαφής, αλλά και δεσμευτική. Και δεν είναι δυνατόν η ελληνική πλευρά να αποδεχτεί κάτι διαφορετικό γιατί αυτά έχουν εγκριθεί από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σε τρίτη φάση, το καλύτερο που σκέφτηκαν οι Αμερικανοί ήταν να γίνει η συντήρηση σε ελληνικό έδαφος, αλλά από… αμερικανική εταιρεία.

Υποθέτουμε πως η Boeing κάνει αυτή την κίνηση, για να αποδώσει άμεσα μια παρτίδα ελικοπτέρων στον Ελληνικό Στρατό. Έτσι, προτείνει τις λύσεις αυτές σαν τις μοναδικές που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο, ενώ αφήνει ανοιχτό, επόμενές παρτίδες να συντηρηθούν στην Ελλάδα. Αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει επιλέξει κανέναν εγχώριο ανάδοχο.

Σημειώνουμε πως σκοπός του ΓΕΣ είναι η δημιουργία μιας υποδομής σε ελληνικό έδαφος, και η μεταφορά τεχνογνωσίας, όπως έχει πετύχει το ΠΝ για τα S-70B/B6. Βάσει νομοθεσίας, οι εταιρείες του είδους σε περίπτωση ανάγκης επιστρατεύονται, και αποτελούν μέρος των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, κάτι δηλαδή σημαντικό σε μια κρίσιμη στιγμή.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο, και παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες σε ΓΔΑΕΕ και ΓΕΣ, όλα δείχνουν πως η FOS των CH-47D δεν θα ενεργοποιηθεί άμεσα. Πάντως υπάρχουν τουλάχιστον δυο ελληνικές εταιρείες με δυνατότητες και τεχνογνωσία να αναλάβουν τη συντήρηση, αλλά η Boeing δείχνει να μην βιάζεται. Αυτή τη στιγμή η πίεση είναι προς τον κύριο ανάδοχο, που είναι ο Αμερικανικός Στρατός. Οπότε θεωρείται πολύ δύσκολο να έχουμε κάποιο συντηρημένο ελικόπτερο από τη συγκεκριμένη σύμβαση πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, εκεί δηλαδή που η έλλειψη των Chinook γίνεται αντιληπτή από όλους πλέον.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

26
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8/20 Νοεμβρίου 1912: Απελευθέρωση της Φλώρινας και της...

0
Στον Πρώτο Βαλκανικό Πόλεμο μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό Στρατό και τις εκεί εορταστικές εκδηλώσεις, οι εξελίξεις στα μέτωπα στη Θράκη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κύπρος: συνελήφθη ανήλικος που είχε στείλει απειλητικά email για εκρηκτικούς μηχανισμούς σε ελληνικά αεροδρόμια

Ένας ανήλικος στην Κύπρο ταυτοποιήθηκε από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ως ο αποστολέας των μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που απεστάλησαν την Κυριακή 1 Ιανουαρίου...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 53, Νοέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 53, Νοέμβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα την Τετάρτη 06-11-2024, με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά...

Αδελφοποίηση XXV ΤΘΤ και της 7ης Τεθωρακισμένης Γαλλικής Ταξιαρχίας

Σύμφωνα με ανακκοίνωση του ΓΕΣ, την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024, παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας Στρατηγού Δημήτριου Χούπη και του Αρχηγού...