11.3 C
Athens
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΦρεγάτα Formidable: H La Fayette όπως θα έπρεπε να είναι

Φρεγάτα Formidable: H La Fayette όπως θα έπρεπε να είναι

- Advertisement -

ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Στο τρέχον τεύχος μας («Πτήση» 11, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021) υπάρχει ένα μεγάλο αφιέρωμα για τις φρεγάτες La Fayette, τα πρώτα στελθ πλοία στον κόσμο, όσο και μια ανάλυση της υποθετικής περίπτωσης παραχώρησης δυο μονάδων στο ΠΝ. Οι Γάλλοι βέβαια «επιμένουν» με φρεγάτες Cassard και Georges Leygues, αλλά το ενδεχόμενο μιας πρότασης με La Fayette της ύστατης στιγμής δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οπότεμην το χάσετε… για προληπτική ενημέρωση. 

Η γαλλική κλάση φρεγατών La Fayette είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κλάσεις που κυκλοφορούν, κυρίως για την διαδικασία εξέλιξης και «μεταμόρφωσης» της. Εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ως ένα σκαρί με καθαρές γραμμές και -τότε- πρωτότυπα στοιχεία stealth. Στη γαλλική όμως θητεία της -που συνεχίζεται- με 5 σκάφη, δεν κατάφερε ποτέ να κλέψει κάποιες εντυπώσεις, καθώς παρέμεινε υποεξοπλισμένη διαθέτοντας ένα πυροβόλο 100 χιλιοστών και μια οκτάδα πυραύλων επιφανείας-επιφανείας Exocet MM40, συν ένα οκταπλό εκτοξευτή Crotale για αεράμυνα, με πυραύλους όμως που ξεπερνούσαν κατά λίγο τα 10 χιλιόμετρα σε εμβέλεια. Χωρίς σόναρ (αν και τώρα προβλέπεται αναβάθμιση σε 3 σκάφη που επιτέλους θα «φορέσουν» ένα), χωρίς ανθυποβρυχιακές τορπίλες, χωρίς ένα ισχυρό ραντάρ, οι La Fayette είχαν περισσότερο ρόλο την επίδειξη της Γαλλικής σημαίας σε μακρινούς ωκεανούς και σε υπερπόντιες κτήσεις, παρά την συμμετοχή τους σε μια μελλοντική ναυτική σύγκρουση υψηλής έντασης.

Το σκαρί όμως, όπως αναφέραμε, είχε μια πρωτοποριακή για την εποχή σχεδίαση, με μεγάλες ενιαίες επιφάνειες, χωρίς πολλές προεξοχές, καλυμμένο πρόστεγο, τον πύργο του πυροβόλου εντός μιας ελαφριάς εσοχής, όλη την υπερκατασκευή από ελαφριά υλικά με επιστρώσεις απορρόφησης κυμάτων ραντάρ, τα φουγάρα να έχουν αντικατασταθεί από ένα σύστημα λεπτών σωληνώσεων που μειώνουν τη θερμοκρασία των καυσαερίων, ενώ και οι Exocet είναι τοποθετημένοι στο μέσο του σκάφους αλλά καλύπτονται από ψηλά τοιχία. Το αποτέλεσμα αυτών των σχεδιαστικών επιλογών είναι οι La Fayette να έχουν μικρό ίχνος στα ραντάρ, με αναφορές να μιλάνε για πάνω από 50% μείωση από το αναμενόμενο για το εκτόπισμα τους.

Τα στοιχεία αυτά συν το ικανοποιητικό μέγεθος σκάφους που έμφορτο έφθανε τους 3.800 τόνους, μαζί με την αυτοματοποίηση πολλών λειτουργιών που επέτρεπαν την λειτουργία με σχετικά μικρό πλήρωμα (κάτω από 100), δεν έμειναν απαρατήρητα στη διεθνή ναυτική σκηνή. Έτσι το 2002 η Σιγκαπούρη στράφηκε σε αυτή τη σχεδίαση, έχοντας τότε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επανεξοπλισμού της (το οποίο συνεχίζεται). Η χώρα αναζητούσε εκείνη την περίοδο ένα σκάφος σε μέγεθος φρεγάτας, ώστε να αντικαταστήσει τις πυραυλακάτους της, κλάσης Sea Wolf που είχαν ήδη συμπληρώσει 25 χρόνια ζωής. Οι  Sea Wolf ήταν ένα σχέδιο των γερμανικών ναυπηγείων Lurssen και ουσιαστικά αποτελούν παραλλαγή των type 148 που υπηρετούν και στην Ελλάδα. Η Σιγκαπούρη αν και ήταν ικανοποιημένη από τα μικρά αυτά σκάφη, αναζητούσε ένα σημαντικά μεγαλύτερο, ικανό να κινηθεί με άνεση στον τρικυμιώδη Ειρηνικό και βέβαια πιο βαριά οπλισμένο, ικανό να υπερασπίσει το μικρό νησιωτικό κράτος, με την τεράστια όμως θαλάσσια εμπορική δραστηριότητα. Εδώ να θυμίσουμε πως η ασιατική αυτή χώρα έχει μια ισχυρότατη οικονομία, με πολύ στενούς δεσμούς με τις ΗΠΑ, ενώ ισορροπεί στις σχέσεις της με την γειτονική Κίνα και τις διπλανές της Μαλαισία και Ινδονησία, παρά τις κατά καιρούς προστριβές.

Η Σιγκαπούρη έχοντας μελετήσει την κλάση La Fayette είδε τις προοπτικές εξέλιξης της, οπότε προχώρησε στην υλοποίηση του «σχεδίου Δέλτα» όπως ονομάστηκε, δηλαδή στην παραγγελία 6 σκαφών που πλέον ονομάστηκαν κλάση Formidable, με το πρώτο να χτίζεται στη Γαλλία και τα υπόλοιπα σε σιγκαπουριανά ναυπηγεία. Η κλάση όμως με την σιγκαπουριανή παρέμβαση πήρε πολύ διαφορετική μορφή από την αρχική και ανέδειξε τις δυνατότητες της σχεδίασης.

Η συνέχεια στο αδελφό site navaldefence.gr

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

36 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...

14
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Νοεμβρίου 1942: Επιχείρηση “Harling”, χτύπημα στον Γοργοπόταμο

8
Κατά της διάρκειας της Κατοχής λαμβάνει χώρα η μεγαλύτερη κοινή δράση των μεγαλύτερων ελληνικών αντιστασιακών οργανώσεων, με συνεργασία Βρετανών κομμάντος. Η επιχείρηση «Harling» ήταν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πέντε νέες κορβέτες για το Ισραηλινό Ναυτικό

Το υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ ανακοινώνει ότι θα αποκτήσει πέντε κορβέτες Reshef, με σκοπό να αντικαταστήσει τις παλαιότερες Sa’ar 4.5 κλάσης Nirit του Ναυτικού.Η...

Αργεντινή: σε διαπραγματεύσεις για 3 υποβρύχια Scorpene

Η Αργεντινή έχει επίσημα αρχίσει διαπραγματεύσεις για την πιθανή απόκτηση υποβρυχίων Scorpene της Naval Group, ύστερα από την υπογραφή σχετικής επιστολής προθέσεως (LoI) στις...

Βρετανία: αίτημα για επιπλέον πυραύλους AIM-120D

Στις 20 Νοεμβρίου 2024 διαβιβάστηκε στο Κογκρέσο αίτημα της Βρετανίας για αγορά επιπλέον ποσότητας πυραύλων αέρος-αέρος AIM-120D AMRAAM, ως προσθήκη σε παλαιότερο για 200...