Σε χθεσινό δημοσίευμα του USNI εντοπίζεται το γενικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Αμερικανικό Ναυτικό στις ναυπηγήσεις του όπου ο συνδυασμός έλλειψεων εξειδικευμένου προσωπικού, υποδομών ναυπήγησης και ανασχεδιασμών, οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις.
‘Ετσι η πρώτη φρεγάτα κλάσης Constellation (η ομώνυμη), ενώ είχε αρχικά προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2026, τώρα πιθανά να καθυστερήσει και άλλο, ίσως και μέχρι το 2029! Τα προβλήματα εδώ είναι και πάλι η έλλειψη προσωπικού στο ναυπηγείο της Fincantieri Marinette Marine, το οποίο εκτελεί 3 προγράμματα ταυτόχρονα: τελειώνει τον εξοπλισμό 2 σκαφών LCS Freedom (που ολοκληρώνουν τον τύπο), κατασκευάζει τις 4 φρεγάτες MMSC για το Σαουδαραβικό Ναυτικό και χτίζει ήδη την πρώτη Constellation. Έτσι ο μεγάλος όγκος εργασίας έχει φέρει το ναυπηγείο στο όριο της παραγωγικότητας του και με προβλήματα διατήρησης προσωπικού.
Στην συνέχεια υπάρχει πίεση να ολοκληρωθεί ο τελικός σχεδιασμός της Constellation, που τώρα βρίσκεται κάπου στο 80%. Δεν είναι ασυνήθιστο να κατασκευάζεται ένα σκάφος ενώ ο τελικός σχεδιασμός είναι ακόμη σε εξέλιξη (μιας και ο τελευταίος αφορά σε μεγάλο βαθμό την ολοκλήρωση ηλεκτρονικών και όπλων), αλλά προφανώς κάποια στιγμή πρέπει να υπάρξει συγκερασμός των δύο.
Το δημοσίευμα του USNI δίνει και μια ενδιαφέρουσα πληροφορία, πως ενώ το αρχικό σχέδιο της Constellation είχε ομοιοτυπία με το σχέδιο των FREMM σε ποσοστό κάπου 85%, αυτό έχει πλέον πέσει κάτω από το 15%. Εδώ μπορούμε να υποθέσουμε πως αυτό οφείλεται σε πλήρη “εξαμερικανισμό” του σχεδίου με αλλαγή των περισσότερων συστήματων με εγχώριας προέλευσης (κάτι που υπαγορεύεται και από την γενικότερη πολιτική των αμερικανικών εξοπλισμών που επιβάλλει την προμήθεια συστημάτων από το εσωτερικό), αλλά καταγράφεται πως το σκάφος μετασχηματίστηκε ώστε να ακολουθεί υψηλότερα στάνταρ επιβιωσιμότητας, από αυτά που ισχύουν για τα ευρωπαϊκά ναυτικά.
Τα ίδια προβλήματα εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρουν καθυστέρηση έως και 16 μήνες στην παράδοση του πυρηνικού υποβρυχίου USS District of Columbia και έως 18 μήνες στο αεροπλανοφόρο USS Enterprise. Βέβαια όλες οι παραπάνω καθυστερήσεις θα πρέπει να δούμε αν θα υλοποιηθούν και σε ποιο βαθμό, καθώς την ίδια στιγμή γίνονται κινήσεις επίλυσης, όπως παροχή χρηματικών κινήτρων για την διατήρηση του προσωπικού των ναυπηγείων, αναδιαπραγμάτευση με υποεργολάβους και προμηθευτές κ.ο.κ.