Περιπολικό σκάφος του Βασιλικού Ναυτικού ήλθε αντιμέτωπο με ερευνητικό πλοίο του Ναυτικού της Αργεντινής το οποίο κατέπλευσε λάθρα, κατά τους Βρετανούς, στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά των Φώκλαντς «ψάχνοντας για πετρέλαιο». Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το περιπολικό HMS Clyde έσπευσε να εκδιώξει το ωκεανογραφικό ARA Puerto Deseado από τα βρετανικά χωρικά ύδατα όπου είχε φθάσει με το δορυφορικό του σύστημα παρακολούθησης κλειστό, σε μια προσπάθεια να δοκιμάσει τις αντιδράσεις των Βρετανών.
Με την εμφάνιση του Σκάφους Προστασίας των Φώκλαντς HMS Clyde, το αργεντίνικο πλοίο άλλαξε αμέσως πορεία και αποχώρησε για την βάση Ushuaia, θέτοντας και πάλι σε λειτουργεία το δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης. Το περιστατικό της 2ας Σεπτεμβρίου καθιστά σαφές ότι το παρά τον πόλεμο του 1982, το ζήτημα των Φώκλαντς για κάποιους παραμένει «ανοικτό».
Εκπρόσωπος του βρετανικού υπουργείου Άμυνας δήλωσε ότι επρόκειτο για μια «ασυνήθιστη δραστηριότητα» περισσότερο παρά για μια παράνομη ενέργεια ή αντιπαράθεση. Ωστόσο η πορεία και η ταχύτητα του αργεντίνικου πλοίου προς τα νησιά ήταν ασυνήθιστη, προσέθεσε.
Για την Αργεντινή, τα Φώκλαντς είναι τα «Μαλβίνας»
Αν και το συμβάν θεωρείται σχετικά ελάσσονος σημασίας, ιδίως εάν συγκριθεί με τις «διερευνητικές» κινήσεις που έλαβαν χώρα στην περιοχή αμέσως μετά το τέλος του πολέμου των Φώκλαντς, δείχνει ότι το βρετανικό Ναυτικό καλείται να επιχειρεί σε ένα ολοένα και πιο κορεσμένο διεθνές περιβάλλον με περιορισμένα μέσα, παρατηρεί ο Nick Childs του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Σπουδών.
Από την πλευρά του, ο πρώην κυβερνήτης της φρεγάτας HMS St Albans, Αντιπλοίαρχος Tom Sharpe, υποστηρίζει ότι οι Αργεντίνοι έστειλαν το πλοίο για να πραγματοποιήσει έρευνες για κοιτάσματα πετρελαίου. Θεωρεί ότι η αντίδραση του Falklands Protection Vessel HMS Clyde ήταν έγκαιρη, ανάλογη και ορθή, γι’ αυτό και είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με άλλα λόγια, οι προκλήσεις δεν πρέπει να μένουν αναπάντητες διότι ο προκαλών θα αποκτήσει στρατηγικό πλεονέκτημα. Σημειωτέον δε ότι η Βρετανία έχει 12 μίλια χωρικά ύδατα στα Φώκλαντς και όπως έδειξε το 1982 με την Επιχείρηση Corporate δεν έχει σκοπό να μοιραστεί τον ενεργειακό πλούτο της περιοχής με κανέναν.
Προστάτης των Φώκλαντς
Το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης HMS Clyde, ένα από τα έξι σκάφη κλάσης River που σχεδιάσθηκαν για το Βασιλικό Ναυτικό, δεν είναι το μεγαλύτερο βρετανικό πολεμικό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο ικανό. Με μήκος 81,5 μ και εκτόπισμα 1.850-2.000 τόννους το HMS Clyde αποτελεί τον συνδετικό κρίκο (Modified Batch 1) των περιπολικών HMS Tyne και HMS Mersey (Batch 1) που βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία και των βελτιωμένων (Batch 2) HMS Forth, HMS Medway και HMS Trent που ολοκληρώνονται και των υπό ναυπήγηση HMS Tamar και HMS Spey.
Το πρώτο πλοίο των νεότερων σκαφών της κλάσης, HMS Forth, αναμένεται να αντικαταστήσει το HMS Clyde στον ρόλο του φρουρού των Φώκλαντς εντός του έτους. Παρά το μικρό τους μέγεθος, τα περιπολικά κλάσης River είναι εξοπλισμένα με ελικοδρόμιο, υποστηρίζοντας από Sea Κing μέχρι AW101 Merlin για επιχειρήσεις εναερίων μέσων, συμπεριλαμβανομένης της Έρευνας και Διάσωσης. Εφοδιασμένο με ραντάρ αέρος-επιφανείας, το HMS Clyde φέρει ένα πυροβόλο DS30B των 30 χιλ. ενώ ο οπλισμός του συμπληρώνεται από δύο Miniguns και πέντε πολυβόλα.
Πέραν των 36 μελών του πληρώματος, υπάρχει πρόβλεψη για την μεταφορά αγήματος 20 ανδρών και δύο φουσκωτών ταχύπλοων –ενός Pacific 22 RIB ικανού να αναπτύσσει ταχύτητα 40 κόμβων και ενός Rigid Raider για την ταχεία αποβίβαση στρατιωτών στην ακτή. Αποστολή του HMS Clyde (Ρ257) είναι η εκτέλεση περιπολιών και η επιτήρηση του ευρύτερου εναερίου χώρου. Έχοντας μόνιμη παρουσία στην περιοχή, το σκάφος επισκέπτεται τους πολλούς μικρούς οικισμούς στα νησιά του συμπλέγματος και πραγματοποιεί τακτικά ασκήσεις τόσο με τον Στρατό όσο και την RAF για την μεγιστοποίηση συνδυασμένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων.
Αλέξανδρος Θεολόγου
«Ασυνήθιστη δραστηριότητα» της Αργεντινής στα Φώκλαντς
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Barak MX: αυτό είναι το ισραηλινό αντιαεροπορικό σύστημα Barak MX της...
Σε συνέχεια της ανάρτησής μας νωρίτερα σήμεραhttps://flight.com.gr/national-guard-received-the-first-barak-mx-anti-aircraft-guns/ και έως ότου ξεκαθαρίσει η προμήθεια της ΕΦ, στην οποία έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν, τόσο από εδώ όσο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Νοεμβρίου/4 Δεκεμβρίου 1897: Ο επίλογος του Ελληνοτουρκικού...
Υπογράφεται στην Κωνσταντινούπολη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας που τερματίζει τον «ατυχή» πόλεμο του 1897, που κράτησε μόλις 30 ημέρες. Τοποθετημένος στο πλαίσιο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...