9.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΌταν η Ελλάδα εκσυγχρόνισε ΜΟΝΗ ΤΗΣ τα Mirage 2000EGM/BGM... και πούλησε...

Όταν η Ελλάδα εκσυγχρόνισε ΜΟΝΗ ΤΗΣ τα Mirage 2000EGM/BGM… και πούλησε την ιδέα και σε χώρες στο εξωτερικό!

- Advertisement -

 
Υπάρχει η εντύπωση πως η Ελλάδα έχει μια μικρή, αν όχι αναιμική εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Ή έστω, μια βιομηχανία, που μπορεί να φτιάξει κάτι περισσότερο από… βίδες για ένα οπλικό σύστημα. Δεν γνωρίζουμε πως εδραιώθηκε αυτή η παντελώς λανθασμένη άποψη, αλλά, είναι ακριβώς αυτό που γράφουμε, ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ.
Η Ελλάδα έχει να δείξει σημαντικά αμυντικά “επιτεύγματα”, και δεν μιλάμε για ιστορίες σπατάλης όπως το ΑΡΤΕΜΙΣ 30, αλλά για ιστορίες πραγματικής επιτυχίας, που για πολλούς πέρασαν στα “ψιλά”. Μιλάμε για κατασκευή καίριων ανταλλακτικών για αεροσκάφη όπως τα HU-16B κάποτε και τα CL-215, που δεν υπήρχαν πουθενά στην υφήλιο, αλλά μέχρι και την κατασκευή από την ΕΑΒ μεγάλων κομματιών της ατράκτου για C-130J (που ΔΕΝ έχουμε αγοράσει) και F-16C/D.

To σώμα της αρχικής, εργοστασιακής τοποθέτησης οθόνης CRT στα ελληνικά Mirage 2000EGM/BGM. Γίνεται αντιληπτή η εντελώς ξεπερασμένη τεχνολογία

Μια ενδιαφέρουσα ιστορία θα μοιραστούμε σήμερα μαζί σας, και αφορά μια ιστορία εκσυγχρονισμού (ναι καλά διαβάσατε, εκσυγχρονισμού) των Mirage 2000EGM/BGM. Τα τελευταία ήταν από την αρχή αρκετά “προβληματικά”. Το πρόβλημα του ραντάρ ανάγκασε στην αρχή της καριέρας του τύπου την ΠΑ να αναστείλει τις παραδόσεις των αεροσκαφών, μέχρι να βρεθεί λύση. Η λύση βρέθηκε, και το radar RDM αποδείχτηκε ικανό να κατευθύνει πυραύλους Super Matra 530D, καθώς και να δίνει στοιχεία βολής στους ΑΜ-39.
Έτσι, το “μονοδιάστατο” μαχητικό που κάποτε πετούσε με 2 ή 4 Magic II εξελίχθηκε σε “πολυεργαλείο” πολύ πριν η ΠΑ αποφασίσει να αγοράσει και την έκδοση Mirage 2000-5Mk2. Ένα πολυεργαλείο που όμως συνέχιζε να είχε ένα μεγάλο μειονέκτημα, στο ραντάρ του. Μα καλά, δεν είπαμε πως λύθηκε το πρόβλημα με το RDM. Σωστά, λύθηκε, δεν λύθηκε όμως με την απεικόνιση των στοιχείων του ραντάρ!
H οθόνη TFT της MILTECH που τοποθετήθηκε στα Mirage 2000EGM/BGM

Το αρχικό Mirage 2000E/C διέθετε μια οθόνη CRT, η οποία λίγα χρόνια μετά την παραλαβή των αεροσκαφών ήταν ήδη παρωχημένη. Όχι μόνο λόγω χαμηλής ανάλυσης, αλλά και γιατί η οθόνη δημιουργούσε προβλήματα λειτουργικότητας. Έτσι, πάνω από κάποιο ύψος η οθόνη σταματούσε να λειτουργεί (!), ενώ ο ήλιος, όταν έμπαινε στο κόκπιτ από πολλές και διαφορετικές γωνίες, την έκανε … αόρατη.
Φυσικά, όλα αυτά ίσχυαν όταν η οθόνη δούλευε, και δεν ήταν “χαλασμένη”. Γενικά, η συγκεκριμένη οθόνη ήταν η αχίλλειος πτέρνα ενός ικανότατου κατά τα λοιπά μαχητικού. Η ΠΑ φυσικά και ζήτησε από την κατασκευάστρια αλλαγή, και πράγματι η Dassault είχε εξαιρετικές λύσεις σε οθόνες. Απλά, ο πελάτης έπρεπε να αγοράσει και όλη την αναβάθμιση σε Mirage 2000-5Mk1/2/3. Η οθόνη δεν ερχόταν μόνη, ήταν “πακέτο” με τον υπόλοιπο εξοπλισμό!
Η παλιά και η νέα οθόνη δίπλα δίπλα

Τότε η ΠΑ πήρε μια απόφαση υψηλού ρίσκου, που όμως απέδωσε. Αποφάσισε να εμπιστευτεί μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα, προκειμένου να τοποθετήσει μια οθόνη TFT στο Mirage 2000EGM/BGM. Έτσι τεχνικοί της MILTECH, χωρίς να υπάρχει ούτε μια σελίδα βιβλιογραφίας για το θέμα, έκατσαν και μελέτησαν τη μετατροπή ενός συστήματος από αναλογικό σε ψηφιακό. Ακούγεται “απλό” αλλά δεν είναι.
 
Ο υπολογιστής δίνει χιλιάδες διαφορετικά “σήματα” στην οθόνη, και οι Έλληνες μηχανικοί έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν όλα αυτά ένα προς ένα. Πήρε αρκετό καιρό και χιλιάδες εργατοώρες, αλλά το πέτυχαν. Τα ελληνικά Mirage 2000EGM/BGM έχουν πλέον ψηφιακές οθόνες για την απεικόνιση των στοιχείων, που μπορούν και συνεχίζουν να δουλεύουν σε κάθε παράμετρο του φακέλου πτήσης.
Η οθόνη Head Down Display των Mirage 2000EGM/BGM της ΠΑ

Η ΠΑ έμεινε πολύ ευχαριστημένη, καθώς για πρώτη φορά είχε την απόλυτη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του RDM, ενώ αυξήθηκε κατακόρυφα η επιχειρησιακή ικανότητα των αεροσκαφών όπως και οι διαθεσιμότητες. Φαίνεται μικρό, αλλά δεν ήταν, ήταν ένα πρώτο βήμα εκσυγχρονισμού των ελληνικών Mirage 2000EGM/BGM.
Φυσικά, ούτε οι ίδιοι οι Γάλλοι περίμεναν τους Έλληνες να τα καταφέρουν, αλλά το έκαναν. Η “πατέντα” εξάχθηκε, και έτσι κάποιες χώρες, μια εκ των οποίων η Αίγυπτος, υιοθέτησαν τον μίνι “εκσυγχρονισμό” της MILTECH στα Mirage 2000E.
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

68 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Nordic Response 24: οι Σκανδιναβοί στέλνουν μήνυμα αεροπορικής ισχύος

Η διεθνής αεροπορική άσκηση Nordic Response 24 θα φιλοξενηθεί στη Νορβηγία στις 4-15 Μαρτίου και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγράψουν οι...

Theon: Η μόνη αμυντική στη λίστα FT1000, των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη για το 2024

Η Theon International ανακοινώνει ότι αποτελεί τη μόνη αμυντική εταιρεία που αναγνωρίστηκε σήμερα από τους Financial Times & Statista, ως μία από τις 1.000...

Τα νέα ιταλικά υποβρύχια Type 212 NFS θα έχουν μπαταρίες λιθίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση των ναυπηγείων Fincantieri, που έχουν αναλάβει την κατασκευή 4 νέων υποβρυχίων για το Ιταλικό Ναυτικό, κλάσης Type 212 NFS, αυτά θα...