Στις 27 Μαΐου πρόκειται να γίνει η πρώτη συνάντηση εκπροσώπων από τις Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Ισπανία για τη λεγόμενη Ευρωκορβέτα.
Στην ουσία θα είναι μια τηλεδιάσκεψη λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του COVID-19, στην οποία θα συζητηθούν τα πρώτα ζητήματα του προτεινόμενου κοινού προγράμματος. Να υπενθυμίσουμε το πρόγραμμα είναι σε πολύ εμβρυακό στάδιο και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου πλοίου, σχεδιασμένου με τρόπο τέτοιο που θα επιτρέπονται προσαρμογές για κάλυψη διαφορετικών απαιτήσεων. Το πρόγραμμα έχει τίτλο «European Patrol Corvette» και είναι ενταγμένο στην PESCO, ελπίζοντας να λάβει ευρωπαϊκή επιδότηση.
ΕΚΤΑΚΤΟ: H Ελλάδα μπήκε επίσημα στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας!
Στο μεταξύ γίνεται γνωστό για ποιο λόγο η Ισπανία εντάχθηκε στο πρόγραμμα. Σύμφωνα με το «Infodefensa», το Ισπανικό Ναυτικό χρειάζεται μεσοπρόθεσμα έξι καινούργια υπεράκτια περιπολικά, ώστε να αντικαταστήσει τα τέσσερα περιπολικά κλάσης Serviola και τις δύο πρώην χαρακτηρισμένες ως κορβέτες Descubierta. Τα τέσσερα Serviola εισήλθαν σε υπηρεσία το χρονικό διάστημα 1991-1992, ενώ οι δύο Descubierta παραδόθηκαν το 1980. Το Ισπανικό Ναυτικό δηλώνει ότι θα αξιολογήσει το σχέδιο του προγράμματος, αν και η πιθανή αγορά πλοίων που θα προκύψουν από αυτό, θα καθοριστεί από τον μελλοντικό σχεδιασμό του ισπανικού υπουργείου Άμυνας. Ωστόσο, οι Ισπανοί παροτρύνουν τη βιομηχανία να μην χάσει την ευκαιρία και να πάρει μέρος σε αυτό.
Έτσι φαίνεται ότι η Ισπανία και Ιταλία επιθυμούν υπεράκτια περιπολικά, με πιθανό ενδεχόμενο τα ιταλικά πλοία να διαθέτουν καλύτερες Α/Α ικανότητες, αλλά και κατευθυνόμενα πυρομαχικά Vulcano των 76mm. Η Γαλλία φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τις φρεγάτες Floreal, με τις τρεις χώρες να συνθέτουν αθροιστικά μια πιθανή παραγγελία πλοίων που θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 20.
Ευρωκορβέτα: Η Ελλάδα θέλει σόναρ γάστρας για τις δικές της EPC!
Σχετικά με την Ελλάδα, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία, πέρα από την αναφορά του «Rivista Italiana Difesa» ότι επιθυμεί σχέδιο με βελτιωμένη ανθυποβρυχιακή ικανότητα. Το πρόγραμμα είναι πολύ πιθανό να στηρίζεται στην κορβέτα κλάσης Doha, που ναυπηγείται από την Fincantieri για λογαριασμό του Κατάρ, ενώ ένα πιθανό ελληνικό ναυπηγικό πρόγραμμα θα μπορούσε να αντικαταστήσει κύριες μονάδες, όπως οι φρεγάτες S.