13.4 C
Athens
Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤο Firebird της Northrop Grumman απέκτησε τους πρώτους επίσημους πελάτες

Το Firebird της Northrop Grumman απέκτησε τους πρώτους επίσημους πελάτες

- Advertisement -

Η Northrop Grumman κατάφερε να αποκτήσει τους πρώτους επίσημους πελάτες για το Firebird.
Πρόκειται για ένα προαιρετικά επανδρωμένο αεροσκάφος (Optionaly Piloted Vehicle – OPV), επιτήρησης, παρατήρησης και συλλογής πληροφοριών. Το αεροσκάφος είναι διαμόρφωσης twin boom, με κινητήρα ένα Lycoming TEO-540 350 ίππων σε διαμόρφωση push,  με εξαιρετικά μεγάλο άνοιγμα πτερύγων (20 μ.), μήκος 10μ, οροφή πτήσης τα 25.000 πόδια και αυτονομία 40 ώρες.

Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει επιλογή εξοπλισμού απο εικοσιτέσσερα διαφορετικά συστήματα επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών όπως για παράδειγμα συστήματα FLIR υψηλής ευκρίνειας ηλεκτροπτικού (EO) φάσματος, υπερύθρου (IR) και υπερύθρου μικρού μήκους κύματος (SWIR) κλπ.
Η εταιρεία έχει ήδη σαν κυρίως πελάτη της μη κατονομαζόμενη κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ. Οι νέοι πελάτες του αεροσκάφους είναι η Grand Sky και η Tenax Aerospace. Συμφωνά με την Northrop Grumman η Grand Sky με έδρα την Αεροπορική Βάση Grand Forks στην Βόρεια Ντακότα, ειναι η πρώτη εταιρεία στις ΗΠΑ που κάνει δοκιμές, αναλαμβάνει την εκπαίδευση, υπηρεσίες ερευνάς και ανάπτυξης, καθώς και υποστήριξη σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Έτσι η υπερευελιξια και το χαμηλο κόστος μιας εναέριας πλατφόρμας όπως το Firebird ειναι εξαιρετικά σημαν τικη για τις ανάγκες της εταιρειας.
Η Tenax Aerospace είναι μια εταιρεία “αεροσκαφών ειδικών αποστολών” όπως η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της. Οι πελάτες της είναι κυβερνητικοί αλλά και εμπορικοί οργανισμοί. Η εταιρεία εστιάζει την δραστηριότητα της σε αποστολές όπως η αντιμετώπιση πυρκαγιών, συλλογή πληροφοριών και εναέρια συλλογή δεδομένων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2001 και έχει έδρα το Madison στο Μισισίπι των ΗΠΑ.
Η αρχιτεκτονική του φόρτου του Firebird είναι σπονδυλωτή, έχει τρία σημεία μεταφοράς εξωτερικού φορτίου, ενώ μπορεί να μεταφέρει πέντε διαφορετικά φορτία στο εσωτερικό του.
Το αεροσκάφος επιδείχθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες στο RIAT 2019 οπού και είχε μεταφερθεί αποσυναρμολογημένο με αεροσκάφος Boeing 747, σε μια προσπάθεια επίδειξης της έμφυτης δυνατότητας γρήγορης συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης. Βεβαίως το αεροσκάφος θα μπορούσε να κάνει την διαδρομή μόνο του αλλά είναι σχεδιασμένο για πτήσεις χαμηλής ταχύτητας και κατανάλωσης καυσίμου, και έτσι θεωρήθηκε καλύτερο να μεταφερθεί εκεί.
Όλα αυτά την στιγμή που το αεροσκάφος μόλις τελείωσε τις αρχικές δοκιμές πιστοποίησης. Η εταιρεία, για το υπόλοιπο της χρονιάς, σχεδιάζει να επιδείξει το αεροσκάφος σε διάφορους πιθανούς πελάτες ανά την υφήλιο που περιλαμβάνουν στρατούς, αεροπορίες, ναυτικά, αστυνομίες, υπηρεσίες προστασίας συνόρων, υπηρεσίες πληροφοριών κλπ.
Η Northrop Grumman θεωρεί ότι το αεροσκάφος θα φέρει επανάσταση στον τομέα συλλογής πληροφοριών και επιτήρησης, λόγω της ευελιξίας και του χαμηλού αρχικού και επιχειρησιακού κόστους.

Ο Γιώργος Μαραγκόπουλος είναι Μηχανικός Μέλος του ΤΕΕ, Απόφοιτος του Coventry University, M.Sc In Competitive Manufacturing, B.Eng (Hons) Manufacturing With Management και εξειδικεύεται στα συστήματα λιτής Παραγωγής

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ινδονησιακό αποβατικό βάλλει με RM-70 εναντίον εχθρικής ακτής, μια ακόμη ιδέα για το ΠΝ!

Tο Ινδονησιακό Πολεμικό Ναυτικό εκτέλεσε στις αρχές Δεκεμβρίου 2024, μια ενδιαφέρουσα άσκηση, όπου -ανάμεσα σε άλλα- το παλαίμαχο, ναυπήγησης 1961, αποβατικό πλοίο KRI Teluk...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Ιανουαρίου 1948: Μάχη της Κόνιτσας, κομβική για...

1
Το 1947 είχε παρέλθει, με τις δύο πλευρές του αδερφοκτόνου πολέμου στην Ελλάδα να βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Η κυβέρνηση της Αθήνας απολάμβανε απόλυτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παραιτήθηκε ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό

Ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό ανακοίνωσε σήμερα την παραίτησή του αλλά δήλωσε ότι θα παραμείνει στην εξουσία έως ότου το κόμμα του ορίσει...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πως συνδέονται οι αναβαθμίσεις των φρεγατών ΜΕΚΟ και των πυραυλακάτων “Ρουσσέν”

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με την αναμενόμενη...

Κομισιόν: Δεν υπάρχει ανησυχία για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ

Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη,...