Δημοσιογραφικές μας πληροφορίες αναφέρουν πως οι Ιταλοί κάνουν μια άνευ προηγουμένου κίνηση προκειμένου να εξασφαλίσουν το ελληνικό συμβόλαιο. Καθώς δεν υπάρχει κάποιο πλοίο διαθέσιμο από πλευράς ιταλικού πολεμικού Ναυτικού προς άμεση διάθεση στη χώρα μας, φαίνεται πως έχουν έρθει σε συνεννόηση με το Κατάρ και μπορούν να μας προσφέρουν δυο από τα ήδη κατασκευασμένα πλοία Doha Class!
Προφανώς, αυτό αφορά κάποιο από τα πλοία 2,3 ή 4 που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην Ιταλία σε διάφορες φάσεις κατασκευής. Το αν προσφέρουν 1 ή 2, δίνει ευελιξία στην ελληνική πλευρά, καθώς μετά θα απομένουν μόνο 2 ή 3 πλοία για κατασκευή στην Ελλάδα.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Fincantieri έφερε «δυνατή» πρόταση για κορβέτες στο ΠΝ, η FCX-30 φθηνότερη όλων!
Χωρίς να το έχουμε επιβεβαιώσει, οι Ιταλοί μάλλον προσφέρουν μια “τίμια” τιμή, πάντα σε συνεννόηση με τους Καταριανούς. Δηλαδή, τις δίνουν στην τιμή που αγοράστηκαν τα πλοία από το Κατάρ. Περισσότερα δεν μπορούμε να γράψουμε για τους όποιους οικονομικούς όρους, γιατί είναι λεπτομέρειες που ακόμη βρίσκονται υπό διαμόρφωση προφανώς.
Έτσι το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορούσε να παραλάβει 1 ή 2 υπερσύγχρονα πλοία, με δυνατότητα βολής πυραύλων ASTER 30 εντός του 2022 και του 2023 (λογικά με λίγη προσπάθεια ένα εντός του 2022 και άλλο ένα εντός του 2023). Η διαμόρφωση φυσικά που έχει επιλέξει το Καταριανό Ναυτικό δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι από τα πλέον ικανά πλοία σε αυτό το μέγεθος. Όπως έχουμε αναφέρει, πρέπει να το θεωρούμε φρεγάτα κι όχι κορβέτα.
Φρεγάτα FCX-HN, θα μπορούσε να είναι ο game changer στο Αιγαίο;
H Al-Zubarah ή Doha Class είναι το πλοίο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η αναγέννηση του καταριανού ναυτικού. Η Fincantieri σχεδίασε μια μικρή Bergamini, κρατώντας το εξαιρετικό ραντάρ KRONOS AESA μαζί με 16 επιφανείας-αέρος ASTER 30. Φυσικά, υπάρχει και το RAM, ενώ το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο ΝΗ90 (άρα και ΜΗ-60R χωρίς κάποιο πρόβλημα).
Δυναμικά “μπαίνει” η Fincantieri για τις FCΧ-30, θα κάνουν οι Ιταλοί την ανατροπή με ποικιλία όπλων;
Η πληροφορία που έχουμε είναι πως το Κατάρ δεν έχει πρόβλημα να παραλάβει λίγο αργότερα τα πλοία του, παραχωρώντας άμεσα δυο από αυτά στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Κατάρ έχει ομαλοποιήσει τις σχέσεις του με τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ η Τουρκία, πάντα στενά συνδεδεμένη με το Κατάρ, ελπίζει σε λίγη “συμπόνοια” από τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ. Γενικά οι Άραβες ήταν πάντα επιφυλακτικοί απέναντι στην Τουρκία, και μια τέτοια κίνηση από το συνήθως φιλελληνικό Κατάρ δεν πρέπει να μας ξενίσει.
Όταν επιβεβαιωθεί η πληροφορία αυτή (που ήδη έχουμε αρκετές διασταυρώσεις πριν τη δημοσιεύσουμε), σημαίνει πως η Fincantieri έχει πάλι έναν πολύ δυνατό άσσο στο μανίκι της. Ούτως ή άλλως, η πρότασή της κοιτούσε στα “μάτια” την γαλλική πρόταση, και ήταν πολύ ανταγωνιστική σε τιμή από όλες τις προτάσεις σε αυτή τη φάση. Δεν γνωρίζουμε ακριβές κόστος…
Η συνέχεια στο Naval Defence