Το βασικό βήμα στην έναρξη ναυπήγησης της φρεγάτας FDI (Frigate Defense and Intervention), γνωστής και ως «Belh@rra», παρακολούθησε χθες η ΠΤΗΣΗ, στο ναυπηγείο της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στη Λοριάν της Γαλλίας. Εκεί, στη στεγασμένη ναυπηγική κλίνη, είχε τοποθετηθεί το αρχικό module συναρμολόγησης του πρώτου πλοίου της κλάσης.
Το «παρών» στην εκδήλωση, έδωσε από ελληνικής πλευράς ο Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας. Στο πλαίσιο της τελετής ενεργοποιήθηκε και ο ιστός Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM), με τα πάνελ του ραντάρ και άλλων αισθητήρων και κεραιών, που δοκιμάζεται στην ξηρά.
Περήφανος για την ιστορική στιγμή δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Naval Group Πιέρ Ερίκ Πομελέ ενώ τόνισε ότι οι φρεγάτες FDI «είναι πλοία πολλαπλών ρόλων», που μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη, ενώ «έχουν σχεδιαστεί με έμφαση στην ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών». Τόνισε δε, ότι «ήδη, τόσο η Γαλλία όσο και η Ελλάδα, έχουν επιλέξει τις φρεγάτες FDI» ενώ από την πλευρά της, η Naval Group «παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να ενισχύσει την κυριαρχία της Γαλλίας και των συμμάχων της».
Η πρώτη φρεγάτα FDI θα λάβει το όνομα του διάσημου Γάλλου ναυάρχου Ρονάρ, ο οποίος διετέλεσε αρχηγός του γαλλικού στόλου από το 1919 έως το 1920 και διακρίθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.
Συνολικά, το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία πέντε φρεγατών FDI, οι οποίες θα παραδοθούν από το ναυπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, από το 2024 έως και το 2030. Με βάση το αρχικό πλάνο, που τελεί υπό διαμόρφωση έως ότου συμβασιοποιηθεί το έργο, οι δύο πρώτες ελληνικές «Belh@rra» – από τις τρεις συνολικά – θα ναυπηγηθούν το 2025, ενώ θα ακολουθήσει η ναυπήγηση του τρίτου πλοίου το 2026.
Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belh@rra» είναι ότι σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις λειτουργίες του. Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από 1 εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μιας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των συστημάτων του.
Φωτό: Φαίδων Καραϊωσηφίδης και Naval Group