Στο Λοριάν είναι και πάλι η φρεγάτα Amiral Ronarc’h, η πρώτη FDI για το Γαλλικό Ναυτικό, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού κύκλου θαλασσίων δοκιμών.
Όπως γράφει το Mer et Marine, η πρώτη φάση κράτησε περίπου 3 εβδομάδες (7-25 Οκτωβρίου) και χαρακτηρίστηκε πολύ επιτυχημένη. Στη διάρκειά τους το πλοίο κάλυψε απόσταση περίπου 3.000 ναυτικών μιλίων (στα ανοιχτά της Βρετάνης) και εξετάστηκαν το σύστημα μάχης, οι κύριοι αισθητήρες, και το ίδιο το πλοίο σε καιρικές συνθήκες που έφτασαν έως κατάσταση θαλάσσης 5.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, με τη Amiral Ronarc’h, η Naval Group εγκαινιάζει μια νέα προσέγγιση στον τομέα των δοκιμών, εστιασμένη στην προετοιμασία, αλλά και τη βελτιστοποίηση τους. Εδώ βοηθά η δομή του κεντρικού ιστού PSIM, που φέρει το ραντάρ και άλλους αισθητήρες και ηλεκτρονικά, και στο κάτω μέρος του, το διαμέρισμα μάχης. Καθώς όλο αυτό το συγκρότημα μοντάρεται ως ενιαία μονάδα πριν τοποθετηθεί στο πλοίο και έχει ήδη περάσει βασικές δοκιμές λειτουργικότητας.
Η Naval Group προγραμματίζει για την Amiral Ronarc’h 4 ή 5 περιόδους δοκιμών, έπειτα 3 ή 4 για τη δεύτερη φρεγάτα (την ελληνική “Κίμων”) και μετά 3 για τις επόμενες. Αυτό όμως θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί, αν ο πελάτης ζητήσει πρόσθετες δοκιμές.
Ως “περίοδος δοκιμών” τώρα, ορίζεται ένα διάστημα 2-4 εβδομάδων και μετά ένα ενδιάμεσο διάστημα κάπου ενός μήνα για αξιολόγηση, ώστε να ξαναρχίσει ο κύκλος. Έτσι η παραλαβή της Amiral Ronarc’h από το Γαλλικό Ναυτικό υπολογίζεται σε 9 μήνες από την έναρξη των δοκιμών, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι που έρχεται. Από αυτή την αναφορά μπορούμε να συνάγουμε πως οι δοκιμές της “Κίμων”, που θα ξεκινήσουν του χρόνου την άνοιξη, θα κυμανθούν από 6 έως 8 μήνες (ως 3-4 περίοδοι των κάπου 2 μηνών ο καθένας), οπότε η παραλαβή της διαφαίνεται προς το τέλος του 2025 (ενώ η συμβατική ημερομηνία παράδοσης ήταν τέλος Μαρτίου 2025). Αυτά βέβαια εφόσον δεν εμφανιστούν ζητήματα που θα χρειαστούν κάποια χρονοβόρα επίλυση.
Στη διάρκεια των πρώτων δοκιμών της Amiral Ronarc’h, στο πλοίο βρέθηκαν δοκιμαστικό πλήρωμα 62 στελεχών του Γαλλικού Ναυτικού και 100-105 μέλη προσωπικό των κατασκευαστών, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από τη σταθερότητα του πλοίου, χαρακτηριστικό που συνδέεται με τη σχεδίαση και την ανάστροφη πλώρη.
Σύμφωνα με το συμβασιοποιημένο χρονοδιάγραμμα η Ελλάδα θα παραλάβει τις FDI το 2025 (δύο σκάφη) και το 2026 (το τελευταίο). Η Γαλλία θα παραλάβει τη 2η δική της FDI το 2027 και την 3η το 2028. Το ίδιο έτος (2028) θα μπορούσε να παραδοθεί μια ακόμα «εξαγωγική» FDI, αν τοποθετηθεί παραγγελία στο επόμενο χρονικό διάστημα.