12.2 C
Athens
Κυριακή, 3 Μαρτίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗFCAS, θα μπορούσε να είναι το ελληνικό GF-X* ή θα τρέχουμε πάλι...

FCAS, θα μπορούσε να είναι το ελληνικό GF-X* ή θα τρέχουμε πάλι στο +5 να παρακαλάμε για … δανεικά αεροσκάφη;

- Advertisement -

 


 
Η υπογραφή μεταξύ Airbus και Dassault την περασμένη εβδομάδα για την ανάπτυξη του FCAS ήταν αναμενόμενη. Οι κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών της Ευρώπης συνασπίζονται προκειμένου Η Γηραιά Ήπειρος να συνεχίσει να έχει την αμυντική της αυτονομία. Κι όταν λέμε για την Ευρώπη, μιλάμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η εξαίρεση της Βρετανίας μάλλον έχει “θορυβήσει” την BAe Systems, που θα ήθελε να συμμετάσχει σε ένα Project σαν αυτό του FCAS. Η αποχώρηση όμως της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ, και η απόλυτη σύμπλευσή της με τις ΗΠΑ, δείχνει πως δεν επιθυμεί και “πολλά πολλά” με τους Ευρωπαιοενωσίτες. Η BAe Systems, λίγους μήνες νωρίτερα, σε μια εξέλιξη που πέρασε στα πολύ “ψιλά” γράμματα, δια του διευθύνοντος συμβούλου, είχε δηλώσει πως “η εταιρεία ήδη συμμετέχει σε ένα αεροσκάφος 5ης γενιάς”, και μιλούσε για το τουρκικό TF-X! Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι Βρετανοί διατηρούν εξαίρετες σχέσεις με την Τουρκία.
Γυρνώντας τώρα στο FCAS, θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι η συνέχεια του nEUROn από γαλλικής πλευράς, μαζί με αρκετές μελέτες της Airbus για ένα μελλοντικό πεδίο μάχης και τα όπλα που θα απαιτηθούν. Πρέπει να τονίσουμε ότι το FCAS δεν είναι ένα αεροσκάφος, ή ένα UCAV, είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εναέριας μάχης που ενσωματώνει υπάρχουσες και μελλοντικές πλατφόρμες, και τις ενσωματώνει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο που συνεργάζεται με δεκάδες συστήματα (δείτε το επισυναπτόμενο βίντεο).
Για παράδειγμα, μια αποστολή κρούσης μπορεί να γίνεται από μαχητικά FCAS, που δέχονται δεδομένα από προωθημένα UAV μεγάλου υψόμετρου, οι στόχοι βομβαρδίζονται από πυραύλους cruise που εξαπέλυσαν μεταγωγικά, οι δευτερεύοντες στόχοι από έξυπνες βόμβες που έριξαν μαχητικά 4,5 γενιάς (Rafale, Typhoon, F-16V κλπ), ενώ η αεροπορική υπεροχή εξασφαλίζεται με την κατάρριψη των εχθρικών μαχητικών από UCAV τύπου nEUROn! Όλα αυτά με την κάλυψη ιπτάμενων ραντάρ και δορυφόρων. Η όλη εικόνα είναι πολύ δύσκολο να μπει στο κεφάλι κάποιου που έχει μείνει στον Πόλεμο της Κορέας και σκέφτεται F-86 vs MiG-15, αλλά τα πράγματα στο μέλλον θα είναι κάπως έτσι.

Η Ελλάδα, ειδικά μετά την ανακάλυψη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων σε ευαίσθητες περιοχές, και με ευθύνη στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, χρειάζεται για πρώτη φορά να κοιτάξει μπροστά. Δεν γίνεται να είμαστε μια ζωή ιστορικά ουραγοί των γεγονότων. Χρειάστηκε να χαθεί η μισή Κύπρος για να αγοράσουμε εσπευσμένα Mirage F-1. Χρειάστηκε να αμφισθητηθούν τα Ίμια για να καταλάβουμε πως τα νησιά μας και οι βραχονησίδες είναι χωρίς επαρκή άμυνα, καθώς βασίζονταν σε οπλικά συστήματα εποχής πολέμου Κορέας.
Τότε, τελείως βιαστικά, αγοράσαμε ότι αγοράζονταν, χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα, ενώ οι ικανοί έκαναν και το “κουμάντο” τους, βάζοντας μερικές δεκάδες εκατομύρια την “πάντα” για τα γεράματα. Ευτυχώς η Ελληνική Δικαιοσύνη έπραξε το καθήκον της, αλλά τα προγράμματα ενίσχυσαν την άμυνά μας τόσο ετεροβαρώς, που τελικά δημιούργησαν πολλά περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσαν. Για περισσότερα σας παραπέμπουμε σε σειρά άρθρων της έντυπης ΠΤΗΣΗΣ. Ας γυρίσουμε τώρα στο θέμα της δημοσίευσης.

Μιας και δεν προβλέπεται εξομάλυνση των ελληνο-τουρκικών σχέσεων τα επόμενα χρόνια, η χώρα μας θα παραμείνει αναγκασμένη να εξοπλίζεται στο διηνεκές. Καθώς οι αμυντικές μας ανάγκες είναι καθορισμένες, ξέρουμε τι έχουμε να προστατεύσουμε, και ξέρουμε τι έκανε, τι κάνει και τι σκοπεύει να κάνει ο αντίπαλος, ίσως είναι καιρός για πρώτη φορά στην νεότερη ιστορία μας να δράσουμε προληπτικά.
Η ιστορία με τις FREMM ήταν ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Βλέπαμε τις ΜΕΚΟ200ΗΝ και τις Kortenaer να γερνούν, τους Τούρκους να ρίχνουν συνεχώς νέα πλοία στην θάλασσα, να εκσυγχρονίζουν τα δικά τους, και κάθε φορά που οι επιτελείς του Ναυτικού χτυπούσαν την καμπάνα, το πολιτικό προσωπικό αδιαφορούσε. Όταν η αγορά των 6 FREMM HN θα μας έδινε λύση, θα φτιάχνονταν στην Ελλάδα και θα ήταν μικρά καταδρομικά από πλευράς οπλισμού, η σημερινή κυβέρνηση κατακεραύνωνε την προμήθεια και μιλούσε ανοιχτά για “σκάνδαλο”. Σήμερα όμως αναγκαστικά ζητάμε ενίσχυση με δυο από αυτά τα “άχρηστα” πλοία, γιατί η Τουρκία το μόνο που δεν έχει ζητήσει από νησιά είναι ο Σκορπιός στο … Ιόνιο. Δεν είναι αντιπολίτευση, άλλωστε τα ίδια σχεδόν κάνει κάθε κυβέρνηση και αντιπολίτευση ιστορικά στην Ελλάδα.

Έφτασε λοιπόν η στιγμή που πρέπει η κυβέρνηση, μαζί με σύσσωμη την αντιπολίτευση να σκεφτούν ΕΘΝΙΚΑ, με γνώμονα την Ελλάδα και το ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα FCAS είναι εκ των ων ουκ άνευ, και πρέπει άμεσα η Ελλάδα να συμμετέχει με την EAB. Η ΕΑΒ έχει ήδη εργαστεί για το nEUROn, και θα μπορέσει να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην Κοινοπραξία του FCAS. To μόνο που χρειάζεται, αντί να παρακαλάμε για φρεγάτες που τις θέλουμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, να γίνει μια συνεννόηση με τους Μακρόν και Μέρκελ, και να μπούμε άμεσα, σαν ιδρυτικό μέλος στο FCAS.
Μάριος Δημητρίου
 
GF-X (Greek Fighter)
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαρτίου 1991: Μάχη της Rumaila, η τελευταία...

1
Στην τελευταία σύγκρουση του πολέμου του Κόλπου το 1991, μονάδες της αμερικανικής 24ης Μεραρχίας Πεζικού και της 101ης Αερομεταφερόμενης ενεπλάκησαν με προπορευόμενη φάλαγγα της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας στην 95η ΑΔΤΕ: Δεν θα βρεί έδρα η “φινλανδοποίηση” στην Ελλάδα

«Η πατρίδα μας δεν πρόκειται να απεμπολήσει τα δικαιώματά της, όπως αυτά προβλέπονται από το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας», διεμήνυσε...

Έκτακτες κρίσεις Ανωτάτων αξιωματικών – οι νέες αποφάσεις του ΣΑΓΕ

Το ΣΑΓΕ κατά την 9η Συνεδρίασή του, της Παρασκευής 1 Μαρτίου 2024, έκρινε ως ακολούθως:Στο Πολεμικό Ναυτικό Προήγαγε στο βαθμό του Αντιναυάρχου, για πλήρωση...

Πρόεδρος του ουγγρικού κοινοβουλίου: Υπέγραψε την επικύρωση του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

Ο πρόεδρος του κοινοβουλίου της Ουγγαρίας Σάντορ Λεζάκ υπέγραψε την επικύρωση του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ και προώθησε το νομοσχέδιο στο γραφείο...