Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται πηγές οι οποίες σχετίζονται με την διερεύνηση του πολύνεκρου περιστατικού της συντριβής του Boeing 737 Jeju Air στη Νότια Κορέα, στο οποίο βρήκαν τον θάνατο 179 επιβαίνοντες με μόλις δυο επιζώντες, ίσως οφείλεται σε διπλό «bird strike», δηλαδή πρόσκρουση με σμήνος πουλιών που είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφική αστοχία και των δυο κινητήρων του.
Να θυμίσουμε ότι το Boeing 737-800, που αναχώρησε από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης με προορισμό την επαρχία Μουάν στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, πραγματοποίησε προσγείωση με την κοιλιά και λόγω της πολύ μεγάλης ταχύτητας (καθώς δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα οι επιφάνειες ελέγχου) βγήκε από τον διάδρομο του τοπικού αεροδρομίου, συγκρούστηκε με ανάχωμα που φιλοξενούσε κεραίες του συστήματος ILS του αεροδρομίου, ενώ στα συντρίμμια ξέσπασε φωτιά.
Περίπου έξι λεπτά πριν τη συντριβή το πλήρωμα ανέφερε πρόσκρουση πτηνών και κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ στη συνέχεια υλοποίησε διαδικασία «go around», δηλαδή ματαίωση της προσέγγισης και απόπειρα προσγείωσης από το αντίθετο άκρο του διαδρόμου.
Βίντεο που είχε δημοσιοποιηθεί έδειχνε πρόσκρουσε με πουλιά και πιθανή αστοχία του δεξιού κινητήρα, δημιουργώντας τότε την πεποίθηση ότι ο αριστερός λειτουργούσε.
Σύμφωνα με την ανταπόκριση οι ερευνητές ανακάλυψαν φτερά και αίμα πουλιών και στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους, ευρήματα που έρχονται να προστεθούν σε μια άλλη ισχυρή ένδειξη για διπλό «bird strike».
Πριν από μια εβδομάδα υπήρξαν πληροφορίες ότι οι δυο καταγραφείς του αεροπλάνου, τα αποκαλούμενα «μαύρα κουτιά» που περιείχαν τις συνομιλίες στο πιλοτήριο και μια πλειάδα στοιχείων πτήσης σταμάτησαν να καταγράφουν περίπου τέσσερα λεπτά πριν από τη συντριβή.
Η συνολική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος από τα κύρια και εφεδρικά συστήματα, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην διακοπή λειτουργίας των καταγραφέων (που στο συγκεκριμένο μοντέλο του 737 δεν έχουν υποβοήθηση μπαταριών) μπορούσε να εξηγηθεί με δυο κυρίαρχα σενάρια.
Το πρώτο θα ήταν το διπλό «bird strike», καθώς η διακοπή λειτουργίας των κινητήρων θα οδηγούσε σε καθολική απώλεια παροχής ηλεκτρικής ισχύος.
Το δεύτερο σενάριο θα ήταν μια λανθασμένη απόφαση του πληρώματος, μέσα στη σύγχιση, να διακόψει την λειτουργία, όχι του δεξιού κινητήρα που είχε υποστεί το «bird strike», αλλά του αριστερού με αποτέλεσμα την καθολική απώλεια ισχύος και ταυτόχρονα παύση λειτουργίας των κύριων και εφεδρικών γεννητριών, όπως και όλων των αντλιών υδραυλικών.
Οι προσκρούσεις πτηνών είναι σχετικά συχνά συμβάντα, αλλά η αστοχία και των δύο κινητήρων από τέτοια αιτία είναι πολύ σπάνιες. Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση υπήρξαν περιπτώσεις που οι πιλότοι κατόρθωσαν να προσγειώσουν το αεροπλάνο με ασφάλεια, όπως εκείνη του 2009 με Α320, που έμεινε γνωστή ως «Θαύμα στον Χάτσον» με προσυδάτωση στο ποταμό Hudson στην Νέα Υόρκη.