17.4 C
Athens
Δευτέρα, 31 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΕΞΕΛΙΞΗ: Αστοχία και στους δυο κινητήρες από πρόσκρουση πουλιών η αιτία συντριβής...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αστοχία και στους δυο κινητήρες από πρόσκρουση πουλιών η αιτία συντριβής του 737 της Jeju Air;

- Advertisement -

Σύμφωνα με  το Reuters, που επικαλείται πηγές οι οποίες σχετίζονται με την διερεύνηση του πολύνεκρου περιστατικού της συντριβής του Boeing 737 Jeju Air στη Νότια Κορέα, στο οποίο βρήκαν τον θάνατο 179 επιβαίνοντες με μόλις δυο επιζώντες, ίσως οφείλεται σε διπλό «bird strike», δηλαδή πρόσκρουση με σμήνος πουλιών που είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφική αστοχία και των δυο κινητήρων του.

Να θυμίσουμε ότι το Boeing 737-800, που αναχώρησε από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης με προορισμό την επαρχία Μουάν στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, πραγματοποίησε προσγείωση με την κοιλιά και λόγω της πολύ μεγάλης ταχύτητας  (καθώς δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα οι επιφάνειες ελέγχου) βγήκε από τον διάδρομο του τοπικού αεροδρομίου, συγκρούστηκε με ανάχωμα που φιλοξενούσε κεραίες του συστήματος ILS του αεροδρομίου, ενώ στα συντρίμμια ξέσπασε φωτιά.

Περίπου έξι λεπτά πριν τη συντριβή  το πλήρωμα ανέφερε πρόσκρουση πτηνών και κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ στη συνέχεια υλοποίησε διαδικασία «go around», δηλαδή ματαίωση της προσέγγισης και απόπειρα προσγείωσης  από το  αντίθετο άκρο του διαδρόμου.

Βίντεο που είχε δημοσιοποιηθεί έδειχνε πρόσκρουσε με πουλιά και πιθανή αστοχία του δεξιού κινητήρα, δημιουργώντας τότε την πεποίθηση ότι ο αριστερός λειτουργούσε.

Σύμφωνα με την ανταπόκριση οι ερευνητές ανακάλυψαν φτερά και αίμα πουλιών και στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους, ευρήματα που έρχονται να προστεθούν σε μια άλλη ισχυρή ένδειξη για διπλό «bird strike».

Πριν από μια εβδομάδα υπήρξαν πληροφορίες ότι οι δυο καταγραφείς του αεροπλάνου, τα αποκαλούμενα «μαύρα κουτιά» που περιείχαν τις συνομιλίες στο πιλοτήριο και μια πλειάδα στοιχείων πτήσης  σταμάτησαν να καταγράφουν περίπου τέσσερα λεπτά πριν από τη συντριβή.

Η συνολική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος από τα κύρια και εφεδρικά συστήματα, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην διακοπή λειτουργίας των καταγραφέων (που στο συγκεκριμένο μοντέλο του 737 δεν έχουν υποβοήθηση μπαταριών) μπορούσε να εξηγηθεί με δυο κυρίαρχα σενάρια.

Το πρώτο θα ήταν το διπλό «bird strike», καθώς η διακοπή λειτουργίας των κινητήρων θα οδηγούσε σε καθολική απώλεια παροχής ηλεκτρικής ισχύος.

Το δεύτερο σενάριο θα ήταν μια λανθασμένη απόφαση του πληρώματος, μέσα στη σύγχιση, να διακόψει την λειτουργία, όχι του δεξιού κινητήρα που είχε υποστεί το «bird strike», αλλά του αριστερού με αποτέλεσμα την καθολική απώλεια ισχύος και ταυτόχρονα παύση λειτουργίας των κύριων και εφεδρικών γεννητριών, όπως και όλων των αντλιών υδραυλικών.

Οι προσκρούσεις πτηνών  είναι σχετικά συχνά συμβάντα, αλλά η αστοχία και των δύο κινητήρων από τέτοια αιτία είναι πολύ σπάνιες. Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση υπήρξαν περιπτώσεις που οι πιλότοι κατόρθωσαν να προσγειώσουν το αεροπλάνο με ασφάλεια, όπως εκείνη του 2009 με Α320, που έμεινε γνωστή ως «Θαύμα στον Χάτσον» με προσυδάτωση  στο ποταμό Hudson στην Νέα Υόρκη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αναγκαία η ελληνική επένδυση σε περισσότερα Rafale με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Η Πολεμική Αεροπορία  βρίσκεται -ξανά- σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς καλείται να εξασφαλίσει την αεροπορική υπεροχή της στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες Bergamini, ας μην προστεθούν στις άλλες “ιταλικές ευκαιρίες” που...

43
H σημερινή επίσκεψη του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια στην ιταλική φρεγάτα F592 Carlo Margottini, συνοδευόμενου από τον Α/ΓΕΕΘΑ και τον Α/ΓΕΝ, αλλά και παρουσία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19/31 Μαρτίου 1821: Μάχη της Λιβαδειάς, ο Αθανάσιος...

0
Ο Αθανάσιος Διάκος υψώνει τη σημαία της επανάστασης στη Λειβαδιά. Έχει προηγηθεί η απελευθέρωση της Φωκίδος και των Σαλώνων, ενώ δύο μέρες αργότερα θα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουάσινγκτον: Παρ’ ολίγον σύγκρουση Airbus της Delta Air Lines με στρατιωτικό εκπαιδευτικό

Η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε ότι διενεργεί έρευνα σχετικά με αναφορά για παρ’ ολίγον σύγκρουση την Παρασκευή ενός Airbus A319 της εταιρείας...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Σύγκρουση στον αέρα Alpha Jet του γαλλικού ακροβατικού σμήνους Patrouille de France – βίντεο

Δύο Alpha Jet του σμήνους επιδείξεων Patrouille de France της Γαλλικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στην περιοχή της Βάσης...

Το ρωσικό επιβατηγό Superjet 100 πέταξε με τοπικούς κινητήρες για να ξεπεράσει τις κυρώσεις

Πριν λίγες μέρες έγινε η πρώτη πτώση του ρωσικού Superjet 100, ενός επιβατηγού αεροσκάφους κατηγορίας 90-100 επιβατών, με χρήση επίσης ρωσικής κατασκευής, κινητήρων PD-8. Η...