Η φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ (F464), που είχε εμπλακεί σε μείζον ατύχημα έξω από την Σαλαμίνα στις αρχές Νοεμβρίου του περασμένου έτους, θα επανέλθη πλήρως επιχειρησιακή στην δύναμη φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού μέχρι το τέλος Ιουλίου. Οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί, και γίνονται δοκιμές πριν την οριστική απόδοση του πλοίου στο ΓΕΝ. Για την επιτυχία του ΠΝ είχαμε γράψει από τον Γενάρη.
Η φρεγάτα επισκευάστηκε με πολλή δουλειά, επαγγελματισμό, γνώση και δημιουργική φαντασία των Στελεχών του ΠΝ αλλά και των Ναυπηγείων, που κατάφεραν σε χρόνο ρεκόρ να επαναφέρουν σε λειτουργία ένα πλοίο που κανονικά, σε άλλα ναυτικά, θα είχε πάρει τον δρόμο για τα διαλυτήρια.
Το Πολεμικό Ναυτικό κινήθηκε άμεσα και αποτελεσματικά. Πήρε τον θόλο από την ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ που έχει αποσυρθεί, διέσωσε τα κομμάτια που μπορούσε από το σόναρ του ΚΑΝΑΡΗ, αξιοποίησε τα διαθέσιμα αποθέματα ανταλλακτικών, ενώ κρίσιμα κομμάτια, για ένα σύστημα που έχει σταματήσει να παράγεται εδώ και δεκαετίες πραγματικά το ΠΝ και τα στελέχη του έκαναν “μαγικά” για να τα βρουν, και τα βρήκαν. Ο θόλος αφαιρέθηκε χειρουργικά από τη ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, μπήκε στον ΚΑΝΑΡΗ σε μια επέμβαση που ακούγεται εύκολη, αλλά δεν είναι. Κι εδώ έβαλαν το χέρι τους και τα Ναυπηγεία, που απέδειξαν την αξία και την γνώση που έχει συσσωρεύσει η ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ για το περιστατικό με τη Φ/Γ Κανάρης και βίντεο από το σημείο
Το αποτέλεσμα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας δικαιώνει τις επιλογές του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς με πολύ μικρό κόστος, διόρθωσε μια μεγάλη ζημιά σε κύρια μονάδα του Στόλου, και επανέφερε την τελευταία στο δυναμικό της Διοίκησης Φρεγατών. Το σημαντικό είναι πως το σόναρ λειτουργεί εξαιρετικά, και ο ΚΑΝΑΡΗΣ δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις υπόλοιπες όμοιες μονάδες.
Πληροφορίες για προσάραξη της φρεγάτας «Κανάρης» στη νησίδα Αταλάντη
Μπορεί να ακούγονται “διθυραμβικά” τα σχόλιά μας, αλλά όσοι έχουν δει την κατάσταση του θόλου εκπλήσσονται από το αποτέλεσμα. Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά, πως το επίπεδο του επαγγελματισμού του ΠΝ είναι σε τόσο υψηλά επίπεδα, καθώς δεν υπάρχει άλλη εξήγηση για το πως κατάφεραν να επαναφέρουν το πλοίο στην αρχική του κατάσταση. Υπενθυμίζουμε πως κάποιοι σκεφτόντουσαν την συνολική απόσυρση του πλοίου, ή την αφαίρεση του θόλου και μετατροπή του ΚΑΝΑΡΗ σε υπερμεγέθη … πυραυλάκατο. Το ΠΝ δεν “τσίμπησε” και έκανε αυτό που έπρεπε, και ΜΠΡΑΒΟ του.
ΠΝ: Οι μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ αποσύρονται μέχρι νεωτέρας