Σύμφωνα με δημοσίευμα του airforcemag.com η διαθεσιμότητα των μαχητικών αεροσκαφών της Αμερικανικής Αεροπορίας (με βάση το δείκτη Mission Capable Rate, δηλαδή το ποσοστό των αεροσκαφών κάθε τύπου που είναι διαθέσιμα για να ολοκληρώσουν έστω και μια αποστολή) είχε άνοδο το 2020 σε σχέση με το 2019, και με πρώτο το F-35A. Το τελευταίο είναι και το πιο ενδιαφέρον, καθώς το συγκεκριμένο μαχητικό μαστίζεται από την αρχή των παραδόσεων του από χαμηλές διαθεσιμότητες, από ποικιλία λόγων. Πότε από εμφάνιση μηχανικών προβλημάτων, πότε από απαίτηση έκτακτης συντήρησης, πότε από κύκλους έκτακτων αναβαθμίσεων, πότε από έλλειψη ανταλλακτικών, πότε από δυσλειτουργίες του ψηφιακού συστήματος υποστήριξης του.
Παρόλα αυτά, το F-35A από διαθεσιμότητα 61,6% το 2019 (τη δεύτερη χειρότερη της χρονιάς για τα μαχητικά της USAF) σκαρφάλωσε στο κορυφαίο για το 2020 76,07%! Κάτι που δείχνει πως ακόμη και εντός πανδημίας το stealth μαχητικό αρχίζει να συνέρχεται από πλευράς ετοιμοπόλεμου. Καλές επιδόσεις είχαν και τα F-16 του στόλου (δείτε τον πίνακα) ενώ τα F-15 είχαν μικρά σκαμπανεβάσματα ανάλογα την έκδοση. Τη χειρότερη επίδοση για μια ακόμη χρονιά είχαν τα F-22 με διαθεσιμότητα οριακά 52% από 50,57% το 2019. Ο στόλος του συγκεκριμένου υπερμαχητικού υποφέρει και αυτός από ανταλλακτικά, ενώ οι καταστροφές που υπέστη μια βάση των F-22 από τυφώνα το 2018 (η Tyndall στη Φλόριντα) ακόμη ταλαιπωρούν πολλά σκάφη.
Το γενικό πρόβλημα διαθεσιμότητας όμως παραμένει. Περυσινή έκθεση του Ελεγκτικού Γραφείου του Κογκρέσου (GAO) διαπίστωσε, μελετώντας το διάστημα 2011-2019, πως σχεδόν κανένας τύπος αεροσκάφους των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων δεν είχε πετύχει την προβλεπόμενη διαθεσιμότητα. Μάλιστα στα μαχητικά το μόνο που κάπως διασωζόταν από την συνολικά αρνητικά εικόνα ήταν το F-15E, που υποτίθεται πως πάει σιγά σιγά για απόσυρση. Όλα τα υπόλοιπα, μαζί και τα F/A-18 του Ναυτικού και των Πεζοναυτών, ήταν σταθερά κάτω από τα αναμενόμενα και για πολλά συνεχόμενα χρόνια. Το ίδιο ίσχυε για τα ελικόπτερα, τα περισσότερα βρέθηκαν πολύ κάτω της αναμενόμενης διαθεσιμότητας χωρίς εκλάμψεις.
Όπως αναφέρει η έκθεση του GAO από τους 46 τύπους αεροσκαφών που εξετάστηκαν, τα 24 δεν πέτυχαν το στόχο διαθεσιμότητας καμία χρονιά στο διάστημα 2011-2019. Κάτι που φανερώνει πως μετά την αρχική προμήθεια ενός αεροσκάφους, τότε ξεκινά ο Γολγοθάς συντήρησης και διατήρησης του σε μάχιμη κατάσταση, με κόστη τεράστια και μεγάλες απαιτήσεις σε προσωπικό, που δεν καλύπτονται.