Όπως έχουμε πει πολλές φορές, το F-35 έχει κατασκευαστεί να δρα ως ένα σύνολο αισθητήρων πάνω από το πεδίο επιχειρήσεων, όπου με δυνατότητα σύντηξης δεδομένων και των συστημάτων μετάδοσης τους, MADL και Link 16, θα διαμοιράζει πληροφορία προς τις φίλιες δυνάμεις.
Σε δοκιμές λοιπόν αντιμετώπισης βαλλιστικής απειλής πριν από αρκετά χρόνια, δύο από τα ηλεκτρονικά συστήματα του F-35, το ραντάρ ενεργής διάταξης φάσης AN/APG-81 και το ηλεκτροοπτικό σύστημα AN/AAQ-37 DAS, έδειξαν την ικανότητά τους να χρησιμοποιούνται ως αισθητήρες έγκαιρης προειδοποίησης κατά βαλλιστικών απειλών.
Έτσι σε δοκιμή το 2010, το DAS, τοποθετημένο σε αεροσκάφος δοκιμών BAC1-11 της Northrop – Grumman, μπόρεσε να ανιχνεύσει πύραυλο σε διαδοχικά στάδια της πορείας του, ακόμη και κατά τον διαχωρισμό 1ου και 2ου σταδίου, όπως και κατά την επανείσοδο. Το πλέον εντυπωσιακό είναι πως η εμβέλεια που επετεύχθη, ξεπερνά τα 1.300 χιλιόμετρα και αυτό οφείλεται στους προηγμένους αλγορίθμους του συστήματος.
Τον Ιούνιο του 2012 σε άλλη δοκιμή, σε συνεργασία με τη NASA για λογαριασμό του προγράμματος ATREX (Anomalous Transport Rocket Experiment), επιδείχθηκε η συνεργατική ικανότητα των δύο αισθητήρων, του DAS και του APG-81, σε λειτουργίες ανίχνευσης, παρακολούθησης και στόχευσης, κατά πολλαπλών εκτοξεύσεων πυραύλων. Συγκεκριμένα το DAS έκανε την αρχική αποκάλυψη του στόχου και κατόπιν ανέθετε στο ραντάρ την παρακολούθηση και στοχοποίησή του. Για τις δοκιμές χρησιμοποιήθηκαν δύο πύραυλοι υποτροχιακών δοκιμών Terrier Improved Malemute, δύο Terrier Improved Orion και ένας Terrier Oriole.
Εδώ να πούμε πως από την παρτίδα παραγωγής Lot 15 και έπειτα, το F-35 θα φέρει το βελτιωμένο σύστημα EODAS SLS της Raytheon και από το Lot 17, το νέο ραντάρ ενεργής διάταξης φάσης AN/APG-85 της Northrop Grumman. Οπότε οι βελτιώσεις αυτές αναμένεται πως θα φέρονται και από τα ελληνικά F-35.