Την πεποίθηση του οτι το πρόγραμμα αναβάθμισης των 85 F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced της ΠΑ σε επίπεδο Viper θα υλοποιηθεί με γρήγορους ρυθμούς, εξέφρασε ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου.
Όπως διευκρίνισε οι αρχικές δοκιμές θα ολοκληρωθούν πρίν από τις γιορτές των Χριστουγέννων ενώ και το αεροσκάφος δοκιμών του προγράμματος επίσης θα φύγει για τις ΗΠΑ στο ίδιο διάστημα. Αυτή είναι η επιδίωξη του ΓΕΑ και γι αυτό το σκοπό εργάζεται καθημερινά, το προσωπικό που εμπλέκεται στη διαδικασία.
Ειδικότερα έγινε γνωστό οτι τον Σεπτέμβριο 2018 διεξήχθη η πρώτη σύσκεψη για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης (Initial Program Management Meeting) με συμμετοχή φορέων της κυβέρνησης των ΗΠΑ, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Lockheed Martin Aero.
Συζητήθηκαν τα κύρια σημεία του προγράμματος και παρασχέθηκαν εκατέρωθεν πληροφορίες και διευκρινίσεις με σκοπό τη δρομολόγηση των απαραίτητων για την έναρξή του ενεργειών.
Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν τα βασικά χρονοδιαγράμματα εργασιών, καθώς και σημαντικές πτυχές της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί και αφορούν σε θέματα συνεργασίας και προετοιμασίας των εμπλεκόμενων φορέων, διαλειτουργικότητας των συστημάτων του αεροσκάφους και ασφάλειας χώρων και διεργασιών που σχετίζονται με την αναβάθμιση των αεροσκαφών.
Για το θέμα αυτό σας έχουμε ήδη ενημερώσει αναλυτικά με αναφορές μας, τόσο με σειρά αναλύσεων στο περιοδικό ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ όσο και από το Site του Π&Δ με πλέον πρόσφατο το δημοσίευμα για το «Τι συνέβη μέχρι σήμερα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον στο πρόγραμμα F-16V»
Τι συνέβη μέχρι σήμερα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον στο πρόγραμμα F-16V
Ο Αρχηγός ΓΕΑ απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου στο πλαίσιο προγραμματισμένης ενημέρωσης, εξέφρασε μάλιστα την απορία του σχετικά με αναφορές ορισμένων δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για “τεχνικά προβλήματα”.
«Πως είναι δυνατόν κάποια δημοσιεύματα να αναφέρουν οτι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα ενώ καν δεν έχουν αρχίσει να μπαίνουν τα απάρτια στο πρώτο αεροσκάφος, ώστε να δούμε αν δουλεύουν η δεν δουλεύουν, να τα κλείσουν, να τα κατεβάσουν και να προετοιμαστει το αεροπλάνο για να φυγει για τη διαδικασία δοκιμών στις ΗΠΑ, εκεί όπου που θα δοκιμαστούν εκ νέου τα συστήματα στο έδαφος στον αέρα και στον ανηχοικό θάλαμο» διερωτήθηκε ο Αρχηγός, περνώντας με τον τρόπο αυτό το μήνυμα οτι απαιτείται μεγαλύτερη σοβαρότητα από όσους σχολιάζουν δημόσια, εξειδικευμένα ζητήματα όπως αυτό του εκσυγχρονισμού των F-16.
Σε οτι αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τονίστηκε κατηγορηματικά οτι θα φτάσουμε σε ένα θετικό αποτέλεσμα παρά το γεγονός οτι οι διαφορές υπάρχουν διαφορές σε κάθε Block των F-16 που θα εκσυγχρονιστούν.
«Δεν πιστευουμε οτι θα χρειαστούν 20 μηνές που αναφέρεται στην αρχική συμφωνία ως χρόνος εξέλιξης. Θα πράγματα θα κινηθούν πολύ πιο γρήγορα. Το δύσκολο κομμάτι είναι να στήσεις το αεροπλάνο. Όπως είδατε για την περίπτωση της Ταιβάν απαιτήθηκαν περί τα 3 χρόνια γιατι επρόκειτο για αεροσκάφη Block 20. Όσο πιο παλιό είναι το αεροπλάνο τόσο πιο δύσκολα γίνεται η τροποποίηση της αναβάθμισης. Αντίστοιχα όσο πιο νεότερο είναι τόσο πιο ευκολα θα αναβαθμιστεί. Για αυτό πιστεύουμε οτι μέσα στους επόμενους 12 μήνες το πρώτο μαχητικό θα έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση και απο εκεί και πέρα θα ξεκινήσει η διαδικασία που όπως καλά γνωρίζετε οι εργασίες θα γίνουν στην ΕΑΒ». ανέφερε ο Αντιπτέραρχος Χριστοδούλου.