15.8 C
Athens
Παρασκευή, 1 Μαρτίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΠαρ’ ολίγον σύγκρουση αλεξιπτωτιστών με ζευγάρι F-15

Παρ’ ολίγον σύγκρουση αλεξιπτωτιστών με ζευγάρι F-15

- Advertisement -

Η αδρεναλίνη που προσφέρει η ελεύθερη πτώση έγινε… διπλάσια για δύο skydivers στην Βρετανία όταν ήλθαν αντιμέτωποι με ένα ζευγάρι αμερικανικών F-15 κοντά στο Πήτερμπρο. Πέφτοντας με 120 μίλια/ώρα (193 χλμ/ώρα) οι αλεξιπτωτιστές δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν και απλώς η κάμερα Go-Pro στο κράνος ενός εξ αυτών κατέγραψε τα δύο τζετ να περνούν με σχεδόν 350 μίλια/ώρα (563 χλμ/ώρα) από κάτω τους.
Το απίστευτο αυτό περιστατικό, το οποίο από καθαρή τύχη και μόνο δεν είχε μοιραία κατάληξη, σημειώθηκε στις 17Απριλίου πάνω από το αεροδρόμιο Chatteris όπου φιλοξενούνται αρκετές λέσχες αεραθλητών. Ωστόσο έγινε επισήμως γνωστό τώρα με την δημοσιοποίηση του πορίσματος της αρμόδιας διερευνητικής επιτροπής UK Airprox Board.
Αν και η Επιτροπή δεν μπόρεσε να διευκρινίσει πόσο κοντά βρέθηκαν αλεξιπτωτιστές και μαχητικά λόγω της ευρείας γωνίας λήψης της κάμερας, το περιστατικό κατατάσσεται δεύτερο στην λίστα επικινδυνότητας καθώς το βέβαιο είναι ότι δεν τηρήθηκαν οι ισχύοντες κανονισμοί και διαδικασίες. Οι αλεξιπτωτιστές πάντως θα μπορούσαν να είχαν ανοίξει τα αλεξίπτωτά τους για να ανακόψουν την πτώση τους εάν επέκειτο σύγκρουση, εικάζουν τα μέλη της Επιτροπής ενώ ευθύνες επιρρίπτονται και στην άλλη πλευρά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα F-15 από την 48η Πτέρυγα Μαχητικών που σταθμεύει στην βάση Lakenheath άλλαξαν πορεία για να αποφύγουν ένα ιπτάμενο τάνκερ και βρέθηκαν πάνω από το Φένλαντ. «Ο ελεγκτής του Lakenheath ήταν ενήμερος για την λειτουργία του Chatteris το οποίο κάθε πρωί καλούσε το Κέντρο Εναερίου Κυκλοφορίας για να ενημερώσει ότι ήταν ενεργό. Το δε αεροσκάφος ρίψης ανέφερε επίσης όταν ήταν στον αέρα με αλεξιπτωτιστές» σημειώνεται στο πόρισμα.
«Ο ελεγκτής πίστευε ότι θα είχε αρκετό χρόνο για να αλλάξει την πορεία των F-15 όταν θα ανέφεραν στην συχνότητα. Ωστόσο η συχνότητα ήταν απασχολημένη λόγω μετάβασης του ελέγχου της πτήσης από το Coningsby στο Lakenheath και μέχρι οι πιλότοι των F-15 να έλθουν σε επαφή με τον ελεγκτή, αυτοί έφθαναν ήδη πάνω από το Chatteris…»

Όταν η Επιτροπή ρώτησε αν οι χειριστές όφειλαν να είναι ενήμεροι για την κατάσταση του μικρού αεροδρομίου, έλαβαν την απάντηση ότι αυτό συμπεριλαμβανόταν στην εκπαίδευσή τους με το που έφθαναν στο Lakenheath. Όπως προκύπτει πάντως, οι Αμερικανοί πιλότοι όχι μόνο δεν είχαν ενημερωθεί ότι το αεροδρόμιο ήταν ενεργό αλλά ούτε καν αντιλήφθηκαν τους skydivers.
Το πόρισμα επισημαίνει ότι «οι ίδιοι οι αλεξιπτωτιστές δεν ήταν σε θέση να προειδοποιήσουν τους πιλότους των F-15 και το αεροσκάφος ρίψης ήταν στην προβλεπόμενη συχνότητα (squawk 0033) η οποία φυσιολογικά λειτουργεί ως υπενθύμιση για τους ελεγκτές ότι πραγματοποιείται άλμα. Από την στιγμή που οι αλεξιπτωτιστές είδαν τα F-15, ελάχιστα θα μπορούσαν να πράξουν για να τα αποφύγουν, όντας σε ελεύθερη πτώση (CF8) χωρίς να έχουν έλεγχο επί της ταχύτητας ή της κατεύθυνσής τους…»
Μετά το περιστατικό η Μονάδα προέβη εκ νέου στην ενημέρωση των πληρωμάτων ώστε να διασφαλιστεί ότι άπαντες ήταν ενήμεροι για την κατάσταση ενώ υπενθυμίστηκε στους χειριστές να αποφεύγουν την περιοχή ρίψεων του Chatteris. Σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά παρ’ ολίγον σύγκρουσης στον αέρα αλεξιπτωτιστών και αεροσκάφους, όπως δείχνουν τα βίντεο που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου. Όμως στην περίπτωση αυτή η Θεά Τύχη χαμογέλασε σε όλους.
Αλέξανδρος Θεολόγου   
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γερμανικό Ναυτικό: “Μεγάλη ντροπή στην Ερυθρά Θάλασσα” ή έπεσε στα “ληγμένα”;

Ήταν ημέρα «μεγάλης ντροπής» για το Γερμανικό Ναυτικό; Να εκτοξεύσει η φρεγάτα του, Hessen, δύο πυραύλους SM-2 κατά αμερικανικού μη επανδρωμένου, ΜQ-9 Reaper, και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Φεβρουαρίου 1972: Η Νότια Κορέα αποσύρεται από...

0
Η Νότια Κορέα αποσύρει τους πρώτους 11.000 από τους 48.000 άνδρες που έχει αναπτύξει στο Βιετνάμ. Η συμμετοχή της Νοτίου Κορέας στην εκστρατεία στο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γερμανικό Ναυτικό: “Μεγάλη ντροπή στην Ερυθρά Θάλασσα” ή έπεσε στα “ληγμένα”;

Ήταν ημέρα «μεγάλης ντροπής» για το Γερμανικό Ναυτικό; Να εκτοξεύσει η φρεγάτα του, Hessen, δύο πυραύλους SM-2 κατά αμερικανικού μη επανδρωμένου, ΜQ-9 Reaper, και...

Η ένδοξη δράση του μεταγωγικού Noratlas με τα χρώματα του Ισραήλ

Το γαλλικό - ελαφρό με τα σημερινά μέτρα, μέσο με τα μέτρα της εποχής του - μεταγωγικό Noratlas της κρατικής αεροπορικής βιομηχανίας Société nationale...

Πολωνία: Έπεσαν οι υπογραφές για το σύστημα διοίκησης αεράμυνας IBCS – εμείς;

Στη Βαρσοβία υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Άμυνας W. Kosiniak-Kamysz και τον πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Πολωνία, Mark Brzezinski, η συμφωνία για την απόκτηση...