19 C
Athens
Κυριακή, 9 Μαρτίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΒ. Νέδος στην "Κ": Και οι Ισπανοί με πρόταση στο ΠΝ για...

Β. Νέδος στην “Κ”: Και οι Ισπανοί με πρόταση στο ΠΝ για τις F-110 και συνεργασία με την ΟΝΕΧ

- Advertisement -

Εβδομάδα πυκνών εξελίξεων στα ζητήματα που αφορούν το πρόγραμμα φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) είναι η τρέχουσα, καθώς εξειδικεύονται οι προσφορές από τρεις ξεχωριστές πλευρές, με την πλέον νέα να αφορά τη φρεγάτα F-110 της ισπανικής Navantia. Πρόκειται για μια λύση η οποία προωθείται από το υπουργείο Ανάπτυξης με την εταιρεία ONEX να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση ως «πακέτο» με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η ONEX έχει τα σχέδια των F-110, η πρώτη εκ των οποίων βρίσκεται ήδη υπό ναυπήγηση για το ισπανικό ναυτικό. Σε περίπτωση επιλογής του συγκεκριμένου τύπου, συμμετοχή θα έχουν και οι ΗΠΑ, καθώς τα περισσότερα οπλικά και άλλα συστήματα της F-110 είναι αμερικανικά. Πρόκειται για τύπο πλοίου πολύ μεγαλύτερο από τις φρεγάτες του Π.Ν., με εκτόπισμα 6.000-7.000 τόνων, διάδοχο της F-100, ενός πολεμικού με τεράστιες αντιαεροπορικές δυνατότητες που παρέχονται από το αμερικανικό σύστημα AEGIS.

Αυτή την εβδομάδα παρουσιάζουν τις τελικές προτάσεις τους στην πολιτική και στη στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι. Στην πρώτη περίπτωση, η Lockheed Martin προωθεί τις φρεγάτες πολλαπλού ρόλου MMSC. Στη γαλλική περίπτωση, η Naval προωθεί τις νέες φρεγάτες τύπου Belh@rra. Και στις τρεις περιπτώσεις καταγράφονται αρκετές επικρίσεις σε επίπεδο τεχνοκρατικό. Στην περίπτωση της F-110, αρκετοί αμφισβητούν την ικανότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας να αποτελέσουν χώρο χτισίματος αυτών των μεγάλων φρεγατών. Η πρόσφατη εμπειρία των πολυετών και πολυδάπανων καθυστερήσεων στην παράδοση πολύ μικρότερων πλοίων από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι ενδεικτική. Στην περίπτωση των MMSC καταγράφονται αρκετές ανησυχίες για τις επιδόσεις του πλοίου, με βασικότερη το σύστημα πρόωσης που διαθέτει. Ως προς τις Belh@rra η κριτική επικεντρώνεται στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο δεν έχει ακόμη ναυπηγηθεί ώστε να είναι γνωστές οι πραγματικές επιδόσεις του, αλλά και στο κρυμμένο κόστος που μπορεί να έχει για την ελληνική πλευρά, μια πρόταση με μειωμένες δυνατότητες σε σύγκριση με την αρχική που άγγιζε τα σχεδόν 3,5 δισ. για δύο πλοία. Υπενθυμίζεται πως προτάσεις έχουν καταθέσει, επίσης, οι Ολλανδοί για τις φρεγάτες τύπου SIGMA με ναυπήγηση στην Ολλανδία, οι Βρετανοί για τις Type 31, ενώ στο τραπέζι κατατέθηκε κάποια στιγμή και γερμανική πρόταση.

Το πρόγραμμα του Π.Ν., ύψους 5 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων φρεγατών, την αναβάθμιση των υφισταμένων τεσσάρων τύπου ΜΕΚΟ («Σαλαμίς», «Σπέτσες», «Υδρα», «Ψαρά»), ενώ προβλέπει και συμπαραγωγή προκειμένου να ενισχυθούν τα τοπικά ναυπηγεία. Το πρόγραμμα προβλέπει επιπλέον την παραχώρηση πλοίων ενδιάμεσης λύσης (κατά προτίμηση δύο), τα οποία θα αντικαταστήσουν τις παλαιότερες φρεγάτες του Π.Ν. τύπου «S». Το Π.Ν. έως τώρα έχει δεχθεί σειρά από προτάσεις από τις περισσότερες πλευρές.

Από την αμερικανική έχουν προταθεί από παλιές φρεγάτες τύπου Oliver Hazard Perry μέχρι ακταιωροί της αμερικανικής ακτοφυλακής, αλλά και τεραστίων διαστάσεων καταδρομικά τύπου Ticonderoga, με τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke, ραχοκοκαλιά του Ναυτικού των ΗΠΑ, να παραμένουν ευσεβής πόθος, ώς τώρα, για την Αθήνα. Στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναμένουν με ενδιαφέρον εάν οι Γάλλοι προτείνουν όντως την εκσυγχρονισμένη φρεγάτα τύπου Lafayette ή εάν υπάρχει περιθώριο έστω για την εκμίσθωση κάποιας από τις πρώτες FREMM, παρότι οι ανάγκες του γαλλικού ναυτικού υπονοούν ότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο. Από πλευράς ενδιάμεσης λύσης στο Π.Ν. είχαν αντιμετωπίσει πολύ θετικά την ολλανδική ενδιάμεση λύση, τις φρεγάτες τύπου «Μ».

Είναι δεδομένο, βεβαίως, ότι στις συζητήσεις αυτές βαρύνοντα ρόλο έχουν οι διεθνείς πολιτικές ισορροπίες, γι’ αυτό και το Μέγαρο Μαξίμου διατηρεί τον τελευταίο λόγο, παρότι, όπως είναι φυσιολογικό, οι τεχνικές διαδικασίες προχωρούν με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Σε κάθε περίπτωση, οι έχοντες γνώση της κατάστασης του Στόλου επισημαίνουν ότι το ζήτημα της ναυπήγησης νέων φρεγατών πρέπει να λυθεί άμεσα, ει δυνατόν και πριν από τη λήξη του άτυπου χρονοδιαγράμματος που έχει δοθεί έωςς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

203 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
203 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά φρεγατών FREMM με Sea Fire από το ΠΝ – οι original Constellation!

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό παραμένει σε κρίσιμη καμπή όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του στόλου του, με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

REARM Europe: η αμηχανία και η τελευταία ευκαιρία για να μην...

Οι παγκόσμιες εξελίξεις στο γεωπολιτικό πεδίο και μάλιστα με τους πρωτοφανείς καταιγιστικούς ρυθμούς που συμβαίνουν, δυστυχώς φαίνεται να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση με αμηχανία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαρτίου 1945: Operation Meetinghouse, ο φονικότερος αεροπορικός...

0
Λαμβάνει χώρα ο πρώτος νυχτερινός βομβαρδισμός του Τόκυο με εμπρηστικές βόμβες, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.Τη νύχτα της 9ης Μαρτίου του τελευταίου έτους του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 57, Μάρτιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 57, Μάρτιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

Γιάννος Γραμματίδης, τ. πρόεδρος ΟΣΕ: Τα 12 βήματα του «Οδικού Χάρτη» για την ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου

Ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, με 12 βήματα, τον «Οδικό Χάρτη», για την ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, το οποίο και «αποτελεί μονόδρομο» παρουσιάζει ο....

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Επιτυχής η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση

Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης...