25.1 C
Athens
Τρίτη, 27 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑόρατο και αχόρταγο; (το F-35B)

Αόρατο και αχόρταγο; (το F-35B)

- Advertisement -

Σύμφωνα με το Aviation Week, που δημοσιεύει ρεπορτάζ της έγκριτης ειδικής δημοσιογράφου Lara Seligman, μέγα θέμα έχει δημιουργηθεί με την κατανάλωση καυσίμων του F-35B, κατά την μεταστάθμευση του τύπου από τις ηπειρωτικές ΗΠΑ στην Ιαπωνία. Υπενθυμίζουμε ότι 10 F-35B των Αμερικανών Πεζοναυτών έφτασαν στον Ναύσταθμο του Ιβακούνι πριν περίπου ένα μήνα (η είδηση εδώ), και άρχισαν τις ασκήσεις (εδώ και εδώ). Το πρόβλημα όμως για το πολύπαθο F-35 (μιλάμε για την έκδοση F-35B), είναι πως στην διαδρομή από την Γιούμα της Αριζόνα, στο Ιβακούνι της Ιαπωνίας, τα 10 αεροσκάφη έκαναν 250 εναέριους ανεφοδιασμούς! Επίσης, τα 10 αεροσκάφη έκαναν την πτήση σε 7 μέρες (εδώ μάλλον φταίει ο προγραμματισμός).
Ο αντιστράτηγος των Πεζοναυτών Jon Davis, αναρωτήθηκε “πως γίνεται – αφού το F-35 με εσωτερικό καύσιμο να μπορεί να πετάει σε μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι το F-18 με εξωτερικές δεξαμενές- να χρειάστηκαν τόσοι ανεφοδιασμοί. Μάλλον κάναμε περισσότερους ανεφοδιασμούς από ότι χρειάζεται, πιθανόν τους διπλάσιους”.
Το θέμα είναι πως τον ανεφοδιασμό των F-35B σε αυτό το ταξίδι, δεν την έκανε το Σώμα των Πεζοναυτών, αλλά η Αμερικανική Αεροπορία. To USMC διαθέτει αεροσκάφη ανεφοδιασμού KC-130, αλλά στα υπερπόντια ταξίδια χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της USAF. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της τελευταίας, Σμήναρχο Chris Karns, μεταξύ 18 και 25 Ιανουαρίου η Αεροπορία διέθεσε 9 ιπτάμενα τάνκερ, που έκαναν 250 εναέριους εφοδιασμούς, τροφοδοτώντας τα F-35B των Πεζοναυτών με 766.000 λίβρες καυσίμου.
Ο Πτέραρχος Scott Pleus της USAF, δίνει τις δικές του εξηγήσεις για την κατάσταση, αναφέροντας πως “η Αεροπορία σχεδιάζει λαμβάνοντας υπόψη το χειρότερο σενάριο” (worst-case scenario). Και συνεχίζει λέγοντας πως “το F-35B μεταφέρει 5000 λίβρες καυσίμου λιγότερο από το -Α. Σε μια πολεμική αποστολή 6 ωρών, ένα μαχητικό θα ανεφοδιαστεί δυο ή τρεις φορές, καθώς θα γεμίσει τις δεξαμενές (του μαχητικού), το τάνκερ είναι πολύτιμο για να πετάει πολύ κοντά στα μαχητικά”, προσπαθώντας μάλλον να πείσει ότι ο σχεδιασμός της USAF ήταν ο καλύτερος με δεδομένα τα χαρακτηριστικά του F-35B.
Η USAF με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες που μάλλον της ρίχνουν οι Πεζοναύτες, που θα θέλουν να μην “λεκιάσουν” την φήμη του F-35B, το νέο τους “καμάρι”. Σε κάθε περίπτωση, το τελευταίο τράβηξε πάνω του αρνητική δημοσιότητα, και μάλλον αυτή την φορά χωρίς να φταίει!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Θα είναι τα κβαντικά ραντάρ το “αντίδοτο” στα F-35;

13
Η τεχνολογία των κβαντικών ραντάρ αποτελεί μία από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της ανίχνευσης και της στρατιωτικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια καινοτομία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Μαΐου 1941: Bismarck, η τελευταία μάχη του...

6
Μετά τη βύθιση του HMS Hood στις 24/5/1941, το βρετανικό ναυαρχείο έθεσε την ανεύρεση και καταστροφή του γερμανικού θωρηκτού Bismarck ως πρώτη προτεραιότητα. Συγκέντρωσε κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ευρωπαϊκή άμυνα και ελληνοτουρκικά, η διαδικασία των δανείων SAFE και το casus belli

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΕγκρίθηκε σήμερα από το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ε.Ε. ο κανονισμός SAFE (Security Action for Europe) για τη χρηματοδότηση...

Το Μπανγκλαντές θέλει γερμανικά υποβρύχια Type 209 αλλά μέσω… Νότιας Κορέας

Μια δυνητικά πολύ μεγάλη παραγγελία υποβρυχίων, συζητά το Μπανγκλαντές με την Νότια Κορέα, ειδικά για τα σκάφη κλάσης Jang Bogo που κατασκευάζει η Daewoo....

DEFEA 2025: Η Saab με προτάσεις για τα ελληνικά Erieye και για νέα υποβρύχια

Η Saab, στην αμυντική έκθεση DEFEA 2025 παρουσίασε τις δικές της προτάσεις για την ελληνική άμυνα. Όπως ανέφερε ο branch office manager κ. Χρήστος...