Σύμφωνα με το Aviation Week, που δημοσιεύει ρεπορτάζ της έγκριτης ειδικής δημοσιογράφου Lara Seligman, μέγα θέμα έχει δημιουργηθεί με την κατανάλωση καυσίμων του F-35B, κατά την μεταστάθμευση του τύπου από τις ηπειρωτικές ΗΠΑ στην Ιαπωνία. Υπενθυμίζουμε ότι 10 F-35B των Αμερικανών Πεζοναυτών έφτασαν στον Ναύσταθμο του Ιβακούνι πριν περίπου ένα μήνα (η είδηση εδώ), και άρχισαν τις ασκήσεις (εδώ και εδώ). Το πρόβλημα όμως για το πολύπαθο F-35 (μιλάμε για την έκδοση F-35B), είναι πως στην διαδρομή από την Γιούμα της Αριζόνα, στο Ιβακούνι της Ιαπωνίας, τα 10 αεροσκάφη έκαναν 250 εναέριους ανεφοδιασμούς! Επίσης, τα 10 αεροσκάφη έκαναν την πτήση σε 7 μέρες (εδώ μάλλον φταίει ο προγραμματισμός).
Ο αντιστράτηγος των Πεζοναυτών Jon Davis, αναρωτήθηκε “πως γίνεται – αφού το F-35 με εσωτερικό καύσιμο να μπορεί να πετάει σε μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι το F-18 με εξωτερικές δεξαμενές- να χρειάστηκαν τόσοι ανεφοδιασμοί. Μάλλον κάναμε περισσότερους ανεφοδιασμούς από ότι χρειάζεται, πιθανόν τους διπλάσιους”.
Το θέμα είναι πως τον ανεφοδιασμό των F-35B σε αυτό το ταξίδι, δεν την έκανε το Σώμα των Πεζοναυτών, αλλά η Αμερικανική Αεροπορία. To USMC διαθέτει αεροσκάφη ανεφοδιασμού KC-130, αλλά στα υπερπόντια ταξίδια χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της USAF. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της τελευταίας, Σμήναρχο Chris Karns, μεταξύ 18 και 25 Ιανουαρίου η Αεροπορία διέθεσε 9 ιπτάμενα τάνκερ, που έκαναν 250 εναέριους εφοδιασμούς, τροφοδοτώντας τα F-35B των Πεζοναυτών με 766.000 λίβρες καυσίμου.
Ο Πτέραρχος Scott Pleus της USAF, δίνει τις δικές του εξηγήσεις για την κατάσταση, αναφέροντας πως “η Αεροπορία σχεδιάζει λαμβάνοντας υπόψη το χειρότερο σενάριο” (worst-case scenario). Και συνεχίζει λέγοντας πως “το F-35B μεταφέρει 5000 λίβρες καυσίμου λιγότερο από το -Α. Σε μια πολεμική αποστολή 6 ωρών, ένα μαχητικό θα ανεφοδιαστεί δυο ή τρεις φορές, καθώς θα γεμίσει τις δεξαμενές (του μαχητικού), το τάνκερ είναι πολύτιμο για να πετάει πολύ κοντά στα μαχητικά”, προσπαθώντας μάλλον να πείσει ότι ο σχεδιασμός της USAF ήταν ο καλύτερος με δεδομένα τα χαρακτηριστικά του F-35B.
Η USAF με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες που μάλλον της ρίχνουν οι Πεζοναύτες, που θα θέλουν να μην “λεκιάσουν” την φήμη του F-35B, το νέο τους “καμάρι”. Σε κάθε περίπτωση, το τελευταίο τράβηξε πάνω του αρνητική δημοσιότητα, και μάλλον αυτή την φορά χωρίς να φταίει!
Αόρατο και αχόρταγο; (το F-35B)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Δεκεμβρίου 1979: Το σοβιετικό “Blitzkrieg” στο Αφγανιστάν...
Ξεκινά η αστραπιαία -και γιγάντια σε σχέση με το μέγεθος της χώρας- σοβιετική εισβολή στο Αφγανιστάν, με την ταυτόχρονη επιχείρηση κατάληψης κυβερνητικών κτιρίων στην...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...