7.4 C
Athens
Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗF-35A, στόχος οι $25.000 ανά ώρα πτήσης… το 2025!

F-35A, στόχος οι $25.000 ανά ώρα πτήσης… το 2025!

- Advertisement -

Σε συνέχεια της χθεσινής μας ανάρτησης για μειώσεις του κόστους υποστήριξης του F-35 (ΕΔΩ), τα ποσοστά που ανακοινώθηκαν ως προθέσεις για τα τρία επόμενα ετήσια συμβόλαια των οικονομικών ετών 2021-2022-2023 έχουν φυσικά και τους πραγματικούς αριθμούς πίσω τους.

Σε αυτούς το κόστος ανά ώρα πτήσης του F-35A ήταν για το οικονομικό έτος 2020 στις $33.600 και έφτανε σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τις δυο άλλες εκδόσεις, STOVL και CV, αν και αυτοί ενδιαφέρουν πολύ λιγότερους χρήστες από ότι το CTOL, το οποίο και αποτελεί τον κύριο όγκο των JSF σε υπηρεσία, ειδικά με τους διεθνείς πελάτες.

Η συμφωνία των πολυετών συμβολαίων που υπέγραψε το F-35 Joint Programme Office με την Lockheed Martin δεσμεύει την τελευταία να μειώσει το κόστος ανά ώρα πτήσης στις $30.000 την τριετία (οικονομικών ετών) 2021-2023, ενώ απώτερος στόχος για το οικονομικό έτος 2025 είναι η μείωση να φτάσει τα $25.000 ανά ώρα πτήσης.

Να θυμίσουμε ότι ο στρατηγός Charles Brown, αρχηγός του γενικού επιτελείου της USAF είχε υπονοήσει την περασμένη άνοιξη ότι η Αμερικανική Αεροπορία θα πρέπει να συνδέσει την παραγγελία νέων JSF με την μείωση του κόστους ανά ώρα πτήσης. Είναι όμως άγνωστο προς το παρόν εάν οι $25.000 το 2025 ικανοποιούν αυτή την προϋπόθεση.

Όπως αναφέραμε και χθες το κόστος ανά ώρα πτήσης (με τη διαφοροποίηση του υπολογισμού του ανάμεσα σε διάφορες αεροπορίες, ακόμη και στους κόλπους του ΝΑΤΟ) παραμένει άγνωστο για μαχητικά τέταρτης γενιάς, όπως το Eurofighter και το Rafale, αφού οι παραγωγοί και χρήστες τους τηρούν σιγή ιχθύος περί τούτου. Για το Typhoon για παράδειγμα έχουν γραφεί στον γερμανικό και αυστριακό Τύπο αναφορές για  περισσότερα από €30.000. Το κατά πόσο οι τιμές αυτές είναι πραγματικές ή ισχύουν σήμερα (οι αναφορές είχαν γίνει στα στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 2010) είναι άγνωστο. Επιπλέον και το σημαντικότερο για μας, κανείς αντικειμενικός παρατηρητής δεν μπορεί να υποστηρίξει (και να το δικαιολογήσει επαρκώς) ότι το κόστος του Typhoon και του Rafale, δυο  αντίστοιχων σε όλα μαχητικών, διαφέρουν τόσο μεταξύ τους.

Επιπλέον οι γαλλικές πρακτικές στην Ελλάδα είναι διαχρονικά γνωστές για όλα τα προηγούμενα  Mirage και φυσικά για τα NH90, αφού διαχειρίζονται το πολύπαθο γαλλικό πρόγραμμα.

Απάντηση πάντως στο κόστος ανά ώρα πτήσης του Rafale μην περιμένετε. Ίσως οι Ινδοί έχουν να πουν κάποια στιγμή κάτι, αφού ήταν και οι μόνοι οι οποίοι μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου (με πρακτικά που δημοσιοποιούνται) έχουν αποκαλύψει πολλά για τα Mirage 2000H αλλά και τον διαγωνισμό MMRCA, που κατέληξε με την προμήθεια των 36 Rafale και ένα μεγάλο υπόλοιπο που είναι το αντικείμενο του εν τρέχοντος διαγωνισμού της Ινδικής Αεροπορίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

20
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου/6 Φεβρουαρίου 1833: Άφιξη του Όθωνα, το...

1
Ο Όθων ο Α΄ φτάνει στην χώρα μας, ως ο πρώτος βασιλιάς της σύγχρονης Ελλάδας. Αν και δεν ήταν επιλογή των επαναστατών για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

OPTIMAS starts the European project for cybersecure communications in free space with the collaboration of Schiebel

OPTIMAS, a European project led by “monodon by Navantia”, has begun with the aim of developing an advanced free-space optical communication system for multi-domain...

UVision and Omnisys Sign Agreement to Empower HERO Loitering Munition with BRO – Fully Automated Mission Planning & Optimization Solution

UVision Air Ltd. - a global pioneer in loitering munition systems, has signed a strategic partnership agreement with Omnisys, a provider of BRO, a...

Greece signs military training agreement with Egypt, trilateral action plan with Cyprus

A Greek-Egyptian military agreement and a joint action plan among Greece, Cyprus, and Egypt were signed on February 4 at the Hellenic National Defence...