15.9 C
Athens
Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗF-35A, στόχος οι $25.000 ανά ώρα πτήσης… το 2025!

F-35A, στόχος οι $25.000 ανά ώρα πτήσης… το 2025!

- Advertisement -

Σε συνέχεια της χθεσινής μας ανάρτησης για μειώσεις του κόστους υποστήριξης του F-35 (ΕΔΩ), τα ποσοστά που ανακοινώθηκαν ως προθέσεις για τα τρία επόμενα ετήσια συμβόλαια των οικονομικών ετών 2021-2022-2023 έχουν φυσικά και τους πραγματικούς αριθμούς πίσω τους.

Σε αυτούς το κόστος ανά ώρα πτήσης του F-35A ήταν για το οικονομικό έτος 2020 στις $33.600 και έφτανε σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τις δυο άλλες εκδόσεις, STOVL και CV, αν και αυτοί ενδιαφέρουν πολύ λιγότερους χρήστες από ότι το CTOL, το οποίο και αποτελεί τον κύριο όγκο των JSF σε υπηρεσία, ειδικά με τους διεθνείς πελάτες.

Η συμφωνία των πολυετών συμβολαίων που υπέγραψε το F-35 Joint Programme Office με την Lockheed Martin δεσμεύει την τελευταία να μειώσει το κόστος ανά ώρα πτήσης στις $30.000 την τριετία (οικονομικών ετών) 2021-2023, ενώ απώτερος στόχος για το οικονομικό έτος 2025 είναι η μείωση να φτάσει τα $25.000 ανά ώρα πτήσης.

Να θυμίσουμε ότι ο στρατηγός Charles Brown, αρχηγός του γενικού επιτελείου της USAF είχε υπονοήσει την περασμένη άνοιξη ότι η Αμερικανική Αεροπορία θα πρέπει να συνδέσει την παραγγελία νέων JSF με την μείωση του κόστους ανά ώρα πτήσης. Είναι όμως άγνωστο προς το παρόν εάν οι $25.000 το 2025 ικανοποιούν αυτή την προϋπόθεση.

Όπως αναφέραμε και χθες το κόστος ανά ώρα πτήσης (με τη διαφοροποίηση του υπολογισμού του ανάμεσα σε διάφορες αεροπορίες, ακόμη και στους κόλπους του ΝΑΤΟ) παραμένει άγνωστο για μαχητικά τέταρτης γενιάς, όπως το Eurofighter και το Rafale, αφού οι παραγωγοί και χρήστες τους τηρούν σιγή ιχθύος περί τούτου. Για το Typhoon για παράδειγμα έχουν γραφεί στον γερμανικό και αυστριακό Τύπο αναφορές για  περισσότερα από €30.000. Το κατά πόσο οι τιμές αυτές είναι πραγματικές ή ισχύουν σήμερα (οι αναφορές είχαν γίνει στα στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 2010) είναι άγνωστο. Επιπλέον και το σημαντικότερο για μας, κανείς αντικειμενικός παρατηρητής δεν μπορεί να υποστηρίξει (και να το δικαιολογήσει επαρκώς) ότι το κόστος του Typhoon και του Rafale, δυο  αντίστοιχων σε όλα μαχητικών, διαφέρουν τόσο μεταξύ τους.

Επιπλέον οι γαλλικές πρακτικές στην Ελλάδα είναι διαχρονικά γνωστές για όλα τα προηγούμενα  Mirage και φυσικά για τα NH90, αφού διαχειρίζονται το πολύπαθο γαλλικό πρόγραμμα.

Απάντηση πάντως στο κόστος ανά ώρα πτήσης του Rafale μην περιμένετε. Ίσως οι Ινδοί έχουν να πουν κάποια στιγμή κάτι, αφού ήταν και οι μόνοι οι οποίοι μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου (με πρακτικά που δημοσιοποιούνται) έχουν αποκαλύψει πολλά για τα Mirage 2000H αλλά και τον διαγωνισμό MMRCA, που κατέληξε με την προμήθεια των 36 Rafale και ένα μεγάλο υπόλοιπο που είναι το αντικείμενο του εν τρέχοντος διαγωνισμού της Ινδικής Αεροπορίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl ανέλαβε την ανάπτυξη του IRIS-T Block 2, η...

6
Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Πληροφορικής και Υποστήριξης. των Γερμανικών Ενόπλων Δυναμέων (BAAINBw) και η Diehl Defence υπέγραψαν σύμβαση για την ανάπτυξη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιανουαρίου 1944: Μάχη της Σιστέρνα, η καταστροφή...

0
Τρία τάγματα Αμερικανών "Ρέηντζερ" (1ο, 3ο και 4ο) και ένα αλεξιπτωτιστών (509ο) διεισδύουν μετά τα μεσάνυχτα πίσω από τις γερμανικές γραμμές, που περισφίγγουν το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Λεπέν: Nα ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Τραμπ στις απελάσεις μεταναστών

Η επικεφαλής της ακροδεξιάς στη Γαλλία, η Μαρίν Λεπέν, δήλωσε ότι η χώρα της θα πρέπει να υιοθετήσει τη σκληρή στάση του Αμερικανού προέδρου...

Τα μη επανδρωμένα V-BAT προτιμά το Ιαπωνικό Ναυτικό

Τα καθέτου απογειώσεως μη επανδρωμένα V-BAT της αμερικανικής εταιρείας Shield AI θα προμηθευθεί το Ιαπωνικό Ναυτικό για ρόλους επισκόπισης και αναγνώρισης. Τα αεροσκάφη θα...

CRJ-700 και VH-60: είναι αυτό το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

Αν και τα στοιχεία που οδήγησαν στη σύγκρουση στον αέρα των δυο αεροσκαφών πάνω από την αμερικανική πρωτεύουσα είναι ακόμη λίγα και συγκεχυμένα, αρχίζει...