Αεροσκάφη της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας (Aeronautica Militare) έχουν αναπτυχθεί για δεύτερη φορά στην Ισλανδία, εκτελώντας εναέριες περιπολίες επιτήρησης (Air Policing) για λογαριασμό του ΝΑΤΟ.
Κινέζικα μαχητικά λαμβάνουν ειδική επίστρωση για να γίνουν πιο δυσδιάκριτα στα ραντάρ
Πριν λίγες μέρες, δύο ιταλικά μαχητικά F-35A εκτέλεσαν Tango Scrambble για να “αναχαιτίσουν” ένα Challenger CL-604 της Δανικής Βασιλικής Αεροπορίας (RDAF) που πετούσε προς την Γροιλανδία εκτελώντας εκπαιδευτικό ρόλο “Zombie”.
Η άσκηση μας έδωσε ένα ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση καθώς το δανικό πλήρωμα ανάρτησε μια φωτογραφία των δύο ιταλικών F-35 την ώρα που πετούσαν δίπλα στο αεροσκάφος τους.
Challenger fra @forsvaretdk træner her sammen med italienske F-35 kampfly over Island. Læs mere: https://t.co/vvAtiMTMch #dkforsvar #Værdatkæpefor pic.twitter.com/CvNAIIaraV
— Forsvaret (@forsvaretdk) July 2, 2020
Όπως παρατήρησε και ο ιστότοπος ‘The aviationist’ το ενδιαφέρον της φωτογραφίας είναι η ευκαιρία που μας δίνει να παρατηρήσουμε την παλιά και τη νέα επίστρωση των μαχητικών stealth καθώς πετούν δίπλα-δίπλα.
Το F-35 στο παρασκήνιο φέρει την παλιού τύπου επίστρωση ενώ αυτό στο προσκήνιο την νέα. Το νεώτερο αεροσκάφος είναι το αυτό με τον αριθμό κατασκευής AL-12 / serial MM7362, που φέρει την ένδειξη 32-12 (από το 32° Stormo) και επιχειρεί με τα F-35A Lightning II. To συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν το πρώτο που “φόρεσε” την νέου τύπου επίστρωση.
Παρά το γεγονός ότι η νέα επίστρωση έχει διατεθεί εδώ και αρκετό καιρό και αεροσκάφη από άλλες αεροπορίες τη φέρουν κανονικά, η Ιταλική Αεροπορία άργησε να την υιοθετήσει με αποτέλεσμα αυτή τη διχρωμία που παρατηρούμε.
Η Βρετανία εκπαιδεύει τους τεχνικούς να μην “γρατζουνούν” το F-35
Η παλιά επίστρωση έχει πιο σκούρα απόχρωση και τα κινητά μέρη βάφονταν με πιο ανοιχτή απόχρωση παρουσιάζοντας το γνωστό θέαμα με τις επιφάνειες με “οδοντωτή” μορφή στο κάτω και στα πλάγια μέρη της ατράκτου.
Η αλλαγή από την παλιά στη νέα τύπου βαφή παρατηρήθηκε στα αμερικανικά αεροσκάφη ήδη από το 2017 αλλά για τις παραγγελίες των ξένων αεροποριών πρέπει να πήρε λίγο περισσότερο χρόνο.
Η κατασκευάστρια Lockheed Martin υπερασπίστηκε και τις δύο επικαλύψεις, παλιά και νέα, ως εξίσου ικανές καθώς και την προσπάθεια που καταβάλει για την οργάνωση της υποστήριξης και παραγωγής των αεροσκαφών και ανταλλακτικών τους με σκοπό την μείωση του λειτουργικού κόστους.
Η αντίδραση της εταιρείας δεν είναι τυχαία. Ενώ το 2019 πέρασε χωρίς σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξη του πολύπαθου προγράμματος του F-35 Lightning II, αναφορές άρχισαν να έρχονται τελευταία για παράπονα ως προς την ανθεκτικότητα της επίστρωσης stealth στις υψηλές ταχύτητες.
Tαυτόχρονα, οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επαρκή ροή ανταλλακτικών αλλά και για την πτώση του κόστους κατασκευής στα αεροσκάφη χαμηλού ρυθμού παραγωγής των αεροσκαφών των Blocks 12, 13 και 14 που φτάνουν τα 478 σε αριθμό.