7.9 C
Athens
Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗF-22 Raptor στη Σούδα σε διεξαγωγή άσκησης ACE. Τι σημαίνει αυτό

F-22 Raptor στη Σούδα σε διεξαγωγή άσκησης ACE. Τι σημαίνει αυτό

- Advertisement -

Έφτασαν  χθες στην Σούδα τέσσερα F-22 Raptor της 90ης Μοίρα Εκστρατείας (Expeditionary Fighter Squadron) της USAF έφθασαν στην 115ΠΜ για ολιγοήμερη παραμονή και διεξαγωγή άσκησης ACE (Agile Combat Employment).

Πρόκειται για κλιμάκιο της Μονάδας η οποία έχει μετασταθμεύσει στην Ευρώπη από το καλοκαίρι και θα αναχωρήσει στο τέλος του μήνα. Στο μεσοδιάστημα έχει πραγματοποιήσει πολλές τέτοιες δραστηριότητες ανά την Ευρώπη, ενώ έχει συμμετάσχει σε air show και άλλες δραστηριότητες στη Γηραιά Ήπειρο.

(U.S. Air Force photo by Staff Sergeant Danielle Sukhlall)

Οι  «ευέλικτες μετασταθμεύεις», οι αποκαλούμενες ACE (Agile Combat Employment), αφορούν επιχειρησιακές μετακινήσεις  στις οποίες μια πολύ μικρή ομάδα μηχανικών και άλλων υπόλογων μετακινείται σε μια τοποθεσία και υποστηρίζει από εκεί τη διαδικασία για 6-8 αεροσκάφη.

Η πρακτική αυτή έχει απώτερο στόχο να αντιμετωπίσει ραγδαία εξελισσόμενες καταστάσεις με άμεση ανταπόκριση δυνάμεων που θα ενισχύσουν άλλες χώρες σε περιοχή ενδιαφέροντος. Η ACE όμως στοχεύει και στην αντιμετώπιση του κινδύνου καταστροφής και αδρανοποίησης των βάσεων της USAF εκτός ΗΠΑ σε διάφορα θέατρα επιχειρήσεων, όπως το ευρωπαϊκό ή του Ειρηνικού, όπου Ρωσία και Κίνα θα μπορούσαν να εξουδετερώσουν τις υποδομές με χρήση βαλλιστικών ή πυραύλων κρουζ, ακόμη και με πολυηχητικά όπλα. Η ικανότητα διασποράς και επιχειρήσεων από άλλα

Η ACE, αν και εφαρμόζεται ήδη επιχειρησιακά, βρίσκεται υπό συνεχή εξέλιξη. Τον Απρίλιο του 2021, για παράδειγμα, η 494Μ μεταστάθμευσε έξι από τα Strike Eagle στην Al Dhafra με φορτίο «tac-ferry», επιδεικνύοντας μια ακόμη πτυχή της πρακτικής αυτής. Το σκεπτικό για τα μαχητικά κρούσης είναι ότι με το «tac-ferry» μεταφέρουν στο αεροδρόμιο μεταστάθμευσης τα όπλα που πρόκειται να χρειαστούν. Στην περίπτωση εκείνη τα F-15E φόρτωσαν τον μέγιστο δυνατό αριθμό από LJDAM BLU-129/B, GBU-32 και GBU-39 που μπορούν να μεταφέρουν και πέταξαν στα ΗΑΕ, όπου οι φόρτοι τους δημιούργησαν ένα μικρό απόθεμα, το οποίο μπορούσε να υποστηρίξει επιχειρήσεις κάποιων ημερών μέχρι την ενίσχυση-ανεφοδιασμό ή την αποχώρησή τους από την προκεχωρημένη τοποθεσία.

Η πρακτική «tac-ferry» εντάσσεται στο δόγμα ACE (Agile Combat Employment) και έχει ως σκοπό να καταστήσει τις μετασταθμεύσεις των μαχητικών της USAF περισσότερο ευέλικτες αναφορικά με τις απαιτήσεις υποστήριξης από άλλα μέσα, κυρίως από μεταγωγικά αεροπλάνα. Η ιδέα, η οποία εξελίσσεται εδώ και λίγα χρόνια, μετατρέπει τα ίδια τα μαχητικά, κυρίως τα F-15E (όπως και τα -υπό παράδοση- F-15EX Eagle II, αν και μάλλον δεν θα υπάρξει εφαρμογή και σε άλλους τύπους όπως σε F-35A, σε «beast mode»), σε μεταφορείς των ίδιων τους των όπλων, στο μέγιστο του φόρτου που μπορούν να σηκώσουν για την ταχεία μετακίνησή τους σε προορισμό ενδιαφέροντος.

Φυσικά, μετασταθμεύσεις με τέτοια εξωτερικά φορτία περιορίζουν τη μέγιστη εμβέλεια μετακίνησης (ferry range) που μπορεί να επιτευχθεί, αφού μειώνεται ή και εξαλείφεται η ικανότητα ανάρτησης εξωτερικών δεξαμενών. Απαιτείται έτσι μεγαλύτερος αριθμός ενδιάμεσων στάσεων για ανεφοδιασμό ή αυξημένη υποστήριξη ιπτάμενων τάνκερ (βλέπε αναφορά για την άσκηση Atlantic Trident 2021), αλλά η USAF θέλει να έχει και αυτή την επιλογή για αυξημένη επιχειρησιακή ευελιξία. Επιπλέον, δεν κρύβει το ότι οι δυνατότητες που της προσφέρει η πρακτική «tac-ferry» είναι ακόμη ανεξερεύνητες, όπως η χρήση των F-15E/EX, όχι μόνο για τη δημιουργία αποθεμάτων όπλων (που δεν είναι απαραίτητο να περιορίζονται μόνο σε PGM, αλλά μπορούν να περιλαμβάνουν και όπλα αέρος-αέρος) για τη δική τους χρήση, αλλά και για τον επανεξοπλισμό άλλων μαχητικών, όπως F-35 ή F-22, τα οποία θα επιχειρούν από προκεχωρημένες τοποθεσίες. Μέχρι σήμερα η μεταφορά των αποθεμάτων όπλων γίνεται με C-130 ή C-17, ο αριθμός των οποίων όμως μπορεί να μειωθεί μόνο στα απαραίτητα για τη μεταφορά προσωπικού και επίγειου εξοπλισμού, εάν το κάθε μαχητικό γίνει «bomb-truck».

(U.S. Air Force Photo by Staff Sergeant Danielle Sukhlall)

H πρακτική «tac-ferry» έχει τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα. Ένα από τα πρώτα, για παράδειγμα, είναι ότι τα F-15E/EX μπορούν να μεταφέρουν στον προκεχωρημένο προορισμό τους βόμβες όπως οι JDAM (ή άλλα όπλα) πλήρως συναρμολογημένες και έτοιμες για άμεση χρήση. Στον αντίποδα, ένα από τα σημαντικά μειονεκτήματα είναι ο δραστικός περιορισμός της εμβέλειας «ferry range», η μέγιστη τιμή της οποίας επιτυγχάνεται με τον μέγιστο αριθμό σε εξωτερικές δεξαμενές, οι οποίες στην περίπτωση της «tac-ferry» όχι μόνο λείπουν, αλλά τα εξωτερικά φερόμενα όπλα δημιουργούν πολύ μεγαλύτερη οπισθέλκουσα, άρα και επιπλέον μείωση της εμβέλειας.

 

(Οι φωτογραφίες είναι από ACE της 90 EFS στην Πολωνία και Νορβηγία)

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

15 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

49
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιανουαρίου 1943: Φόνος του Ιωάννη Τσιγάντε και...

3
Σκοτώνεται σε έφοδο Ιταλών καραμπινιέρων στο κρησφύγετό του, στην οδό Πατησίων 86, ο θρυλικός ταγματάρχης Ιωάννης Τσιγάντες, αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΜΙΔΑΣ των Αθηνών.Απότακτος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI ΤΑ 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ F-16

Εκ μέρους της ελληνικής εταιρείας 2Κ Aviation Creations - η οποία παράγει εντυπωσιακής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών- και της ΠΤΗΣΗΣ, σας...

A-12 Avenger II, το ακυρωμένο stealth βομβαρδιστικό του Αμερικανικού Ναυτικού

H τεχνολογία stealth ήταν από τη δεκαετία του '80 στους στόχους των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων και η ενσωμάτωσή τους σε πολεμικά αεροσκάφη είχε ξεκινήσει...

Πως το ΕΛΚΑΚ θα ενισχύσει την ελληνική αμυντική καινοτομία και την πρακτική εφαρμογή της

H αύξηση της συνεισφοράς της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο ΑΕΠ της Ελλάδας -σήμερα μόλις 0,7%- είναι ένας από τους στόχους του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής...