Στα τέλη του 1996, ένα αεροσκάφος F-16C της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ τροποποιήθηκε από μια ομάδα μηχανικών της Lockheed Martin και της Pratt & Whitney. Στόχος τους ήταν η τοποθέτηση ενός νέου ακροφυσίου στο κινητήρα F100-PW-200, με την ονομασία LOAN (Low-Observable Asymmetric Nozzle). Το πρόγραμμα αυτό είχε ζητηθεί από το περίφημο, νεοσύστατο τότε, Γραφείο Προγράμματος Κοινού Μαχητικού Αεροσκαφους (JSF – Joint Strike Fighter, δηλαδή του μετέπειτα F-35).
Το νέο ακροφύσιο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος BAA 94-2 του Joint Strike Fighter και είχαν σαν στόχο να αξιολογήσει προηγμένες, αλλά προσιτές (σε κόστος) τεχνολογίες που μπορούν να εφαρμοστούν στο JSF. Έτσι, μετά τις δοκιμές, το LOAN αποδείχτηκε πως μειώνει το ίχνος του αεροσκάφους στο ραντάρ όπως και την υπέρυθρη ακτινοβολία του κινητήρα. Αυτό το πετύχαινε τόσο λόγω σχήματος όσο και προηγμένου συστήματος ψύξης, και με ειδικές επιστρώσεις σε εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ψύξης προβλεπόταν πως θα διπλασιάσει την διάρκεια ζωής των κινούμενων πετάλων του ακροφυσίου, με σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος συντήρησης.
Εδώ θα πρέπει να πούμε πως το ακροφύσιο είχε επίσης δοκιμαστεί επιτυχώς και στον πειραματικό κινητήρα Pratt & Whitney JTDE FX650 (Joint Technology Demonstrator Engine) που αναπτύχθηκε για το πρόγραμμα JSF.
Οι δοκιμές στο έδαφος ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 1996 στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin Tactical Aircraft Systems. Αποδείχτηκε πως η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο LOAN δεν προσέφερε μόνο βελτίωση στον κινήτηρα του F-16 αλλά και σημαντικά αυξημένη πιθανότητα επιβίωσης σε εχθρικά περιβάλλοντα, καθώς το αεροσκάφος θα ήταν πιο δύσκολα εντοπίσιμο από υπέρυθρους αισθητήρες ή ραντάρ.
Η επιτυχία του LOAN έδειξε επίσης την δυνατότητα ενσωμάτωσης των ίδιων αυτών τεχνολογιών και σε άλλα αεροσκάφη, όχι μόνο στα F-16 και τα F-35. Κάτι που θα προσέφερε μια λύση εξοικονόμησης πόρων για τις χώρες που δεν έχουν τη δυνατότητα να ανανεώσουν ολόκληρο τον στόλο τους με νέα αεροσκάφη stealth. Βέβαια μετά το 1996, δεν ξανακούσαμε για τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ακροφυσίων LOAN σε παλαιότερα αεροσκάφη. Πιθανότατα οι εταιρείες που ανέπτυξαν την τεχνολογία, προτίμησαν να προωθήσουν όσο μπορούσαν περισσότερο το F-35, ως μοναδικό χρήστη της!