Σύμφωνα με δηλώσεις του Greg Ulmer, αντιπροέδρου της Lockheed Martin Aeronautics στο Dubai Airshow χθες, οι πελάτες που έχουν υπογράψει συμβόλαια για την προμήθεια F-16 Block 70/72 ίσως θα πρέπει να περιμένουν έως και το 2024 για τις πρώτες παραλαβές. Οι καθυστερήσεις, σύμφωνα με τις δηλώσεις Ulmer, οφείλονται σε προβλήματα με «κάποιον από τους κύριους προμηθευτές», ο οποίος όμως δεν κατονομάστηκε, αλλά και σε θέματα που έχουν ανακύψει με τη μεταφορά της γραμμής συναρμολόγησης από το Fort Worth του Τέξας, όπου παραχώρησε πλήρως τη θέση της στο F-35, στο Greenville της Νότιας Καρολίνας.
Η μετακίνηση αυτή δεν ήταν κατά τα φαινόμενα ομαλή, ενώ ίσως το F-16 Block 70/72 έχει… πέσει θύμα της ίδιας της επιτυχίας του. Η γραμμή του Greenville είχε την προοπτική της διατήρησης ανοικτής της πιθανότητας επιπλέον παραγγελιών του Fighting Falcon, η πρόβλεψη για τις οποίες όμως ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το θέμα του προμηθευτή, οι παραδόσεις απαρτίων του οποίου επηρεάστηκαν σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 επιδείνωσαν το πρόβλημα και επιτείνουν τις καθυστερήσεις, οι οποίες όμως, όπως ανέφερε ο Ulmer, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επίλυσης.
Παρόλα αυτά η παραγωγή του πρώτου F-16 Block 70 τοποθετείται για το τέλος του 2022, με δοκιμές το 2023 και παραδόσεις στον πρώτο πελάτη του τύπου, το Μπαχρέιν, το 2024.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα η Lockheed Martin έχει αποσπάσει συμβόλαια για 128 F-16 Block 70/72, από πέντε χώρες: 66 από την Ταϊβάν, 24 από το Μαρόκο, 16 από το Μπαχρέιν, 14 από την Σλοβακία και 8 από την Βουλγαρία, ενώ η έντονη εμπορική προώθησή του τύπου συνεχίζεται σε διάφορες χώρες. Μια από αυτές είναι και η Ινδία, όπου η LM προωθεί το F-21, μια έκδοση του Block 70/72 που ενσωματώνει τις απαιτήσεις της Ινδικής Αεροπορίας, έχοντας υποσχεθεί την δημιουργία τοπικής γραμμής παραγωγής.
Τα παραπάνω τοποθετούν φυσικά στο πραγματικό τους πλαίσιο και τις φιλοδοξίες της Άγκυρας για επιπλέον F-16 (που παραμένουν ακόμη σε τροχιά αμφισβήτησης, όπως αναλύονται στο τρέχον τεύχος μας που κυκλοφορεί).