Ο διαγωνισμός νέου μαχητικού της Ινδικής Αεροπορίας έχει τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών, όπως είναι φυσικό, αφού στα 2020 παραγγελίες για 144 νέα μαχητικά αεροσκάφη δεν βρίσκονται εύκολα.
Όπως επιβεβαίωσε ο υποδιευθυντής της Boeing, η εταιρεία έχει ζητήσει άδεια από την αμερικανική κυβέρνηση να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ινδία αλλά παραδέχεται πως η θέση του F-15 Eagle “δεν είναι τόσο γλυκειά”, εννοώντας πως η προοπτική να εξασφαλίσει τέτοια άδεια είναι ισχνή.
Η Ινδία είναι μια χώρα που προμηθεύεται αμυντικά συστήματα από χώρες από όλον τον κόσμο και έχει ζητήσει ήδη προσφορές από μεγάλους κατασκευαστές αεροσκαφών, μεταξύ τους το F/A-18E/F Super Hornet επίσης της Boeing.
Η Boeing μόλις εξασφάλισε ένα μεγάλο συμβόλαιο για 144 νέα F-15EX για λογιαριασμό της Αεροπορίας των ΗΠΑ που μπορεί να αυξηθούν στα 200 και θα επιθυμούσε να προσθέσει και μια ινσική παραγγελία κρατώντας τη γραμμή παραγωγής ανοιχτή.
Τα αμερικανικά F-15EX θα εφοδιαστούν με το ραντάρ AESA AN/APG-82 της Raytheon, υπολογιστή αποστολής Advanced Display Core Processor II και Suite 9 Operational Flight Program. Τα παρπάνω εφοδιάζουν και τα F-15 Eagle της τελευταίας έκδοσης.
Το στέλεχος της Boeing επιβεβαίωσε ακόμα πως οθόνες Large Area Display 11×19 ιντσών θα εφοδιάζουν και τις δύο θέσεις χειριστών, με το οπίσθιο cocpit να είναι πλήρως λειτουργικό και εναλλάξιμο με το πρόσθιο ενώ έκανε λόγο και για πρόβλεψη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να εφαρμοστεί στα νέα μαχητικά.
F-15 Eagle: Γιατί αγοράζουν όλοι ένα μαχητικό σχεδίασης σχεδόν 50 ετών;
Ως προς τον εξοπλισμό τους, τα F-15EX θα αναλάβουν το IRST της Lockheed Martin ενώ θα είναι συμβατά με το ατρακτίδιο πλοήγησης LANTIRN, το Tiger Eyes IRST και το ατρακτίδιο στοχοποίησης Sniper, αν μελλοντικά ζητηθεί. Το F-15 παραμένει έτσι μια ικανότατη πλατφόρμα με μεγάλες προοπτικές για κάθε αεροπορία που επιθυμεί να το εντάξει σε υπηρεσία ακόμα και τώρα.