15.5 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΝΑΛΥΣΗ: Όλη η αλήθεια για τα "βυθισμένα ελικόπτερα" στο Στεφανοβίκειο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Όλη η αλήθεια για τα “βυθισμένα ελικόπτερα” στο Στεφανοβίκειο

- Advertisement -

Παρακολουθούμε με έκπληξη την κυκλοφορία “ειδήσεων” που αφορούν την κατάσταση των ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο. Όλα ξεκίνησαν από λανθασμένο ρεπορτάζ διαδικτυακού τόπου που αναπαράχθηκε σε μεγάλη έκταση. Ούτε λίγο ούτε πολύ, κυκλοφόρησε η πληροφορία πως υπάρχουν ελικόπτερα βυθισμένα στο νερό, και πως η Αεροπορία Στρατού, διεξάγει ή ετοιμάζεται να εκτελέσει επιχείρηση “ανέλκυσης” τους!

Εδώ και αρκετές μέρες, με τα όποια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, κάνουμε έρευνα για το θέμα. Δυστυχώς, οι πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμες δεν είναι πολλές, και υπάρχει λόγος, όχι συγκάλυψης αλλά επιχειρησιακός, όπως είναι κατανοητό. Τα παρακάτω όμως που σήμερα καταγράφει ΠΤΗΣΗ ελπίζουμε να διευκρινήσουν τι συμβαίνει και να σταματήσει αυτή η διασπορά λανθασμένων πληροφοριών που θίγει τις Ένοπλες Δυνάμεις.

  1. Δεν υπάρχουν ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο, ούτε “πάνω”, ούτε “κάτω” από το νερό.
  2. Υπήρξαν ελικόπτερα που βρέθηκαν σε κάποια στάθμη νερού, αλλά κανένα από αυτά δεν έπαθε ζημιά.
  3. Τα ελικόπτερα του Στεφανοβικείου είναι επιχειρησιακά, στον ίδιο αριθμό όπως και πριν την πλημμύρα.
  4. Όσα ελικόπτερα δεν μπόρεσαν να πετάξουν για να απομακρυνθούν, έφυγαν οδικώς. Η απομάκρυνση έγινε βράδυ και σε συνθήκες ασφαλείας, προκειμένου να υπάρξει απόκρυψη του τελικού προορισμού.
  5. Τα περισσότερα ελικόπτερα ήταν σε θέση να πετάξουν, καθώς το Στεφανοβίκειο έχει AH-64A Apache, UH-1H & OH-58D Kiowa Warrior. Οι διαθεσιμότητες αυτών των τύπων είναι ανώτερες των CH-47D Chinook και ΝΗ-90 που εδρεύουν στην Πάχη.
  6. Τα περισσότερα UH-1H που φωτογραφήθηκαν, ήταν πάλι σε φάση μετακίνησης. Κανένα, ούτε και τα αποσυρθέντα, δεν έμεινε πίσω, καθώς ακόμη και τα παλιά είναι πηγή ανταλλακτικών (που πλέον είναι δυσεύρετα).
  7. Αυτή την στιγμή, αν χρειαστεί η Ταξιαρχία μπορεί να πολεμήσει με τα ελικόπτερα, τα πληρώματα και τα όπλα της. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό, και το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα είναι να γράψει κάποιος τους χώρους διασποράς των ελικοπτέρων (μην παρεξηγηθούμε, όχι μεταστάθμευσης αλλά διασποράς). Δεν θα μας εκπλήξει ούτε αυτό πλέον.

Θα πρέπει να πούμε πως δεν είναι όλα ρόδινα. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως η Κάρλα θα “ξαναγεννιόταν” σε λίγες ώρες, και οι αποφάσεις για την κατασκευή του Στεφανοβικείου δίπλα σε μια λίμνη, χάνονται κάπου στο μακρινό 1950. Έτσι μέσα στη βάση υπάρχουν κτήρια διοικητικά, υπόστεγα που έχουν καλυφθεί από το νερό, εργαλεία και εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη συντήρηση των ελικοπτέρων.

Για να γίνει πλήρης απολογισμός της ζημιάς που σαφώς έχει γίνει, πρέπει να φύγουν τα νερά. Αλλά η Αεροπορία Στρατού, έχει ήδη “διώξει” ελικόπτερα, οχήματα κ.λπ. Η βασική “πρόκληση” για τον Ελληνικό Στρατό είναι η αναδιοργάνωση όλου αυτού του υλικού, και η επαναφορά της λειτουργίας της ΤΑΞΑΣ στην καθημερινή της ρουτίνα. Προφανώς κι έγιναν λάθη, καθώς δεν υπάρχουν Εγχειρίδια Διαδικασιών για τέτοια εξέλιξη και με τέτοια ταχύτητα στο φυσικό φαινόμενο. Το ποια και πως, θα το δείξουν οι διερευνήσεις που θα γίνουν, και είναι ντροπή κάποιοι να μιλούν για “κουκούλωμα”.

Επίσης, κάτι που δεν ξέρουν οι περισσότεροι, είναι πως τα στελέχη της ΤΑΞΑΣ, πάνω στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να σώσουν τη Βάση, εγκατέλειψαν τα προσωπικά αντικείμενα τους που καταστράφηκαν και πράγματι χρειάζονται την αρωγή του ΥΠΕΘΑ για να αποζημιωθούν. Και αυτή την αφοσίωση αμαύρωσε όποιος διάλεξε να κάνει τον “φωτογράφο” και να διαρρέει εικόνες από την βάση που πλημμύριζε, για να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά κυρίως για να εκθέσει τους συναδέλφους του και τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Φεβρουαρίου 1982: Σφαγή της Χαμά, ο Άσαντ...

0
Ο Συριακός στρατός εξαπολύει γενική επίθεση κατά των ισλαμιστών επαναστατών που έχουν καταλάβει την πόλη της Χαμά στη δυτική Συρία.Η αντιπαράθεση μεταξύ πολιτικο-θρησκευτικών φατριών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας στο Fox News: Η σχέση Τραμπ-Ερντογάν διευκολύνει να τονιστεί στην Τουρκία το Διεθνές Δίκαιο

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox News και στη δημοσιογράφο Caitlin McFall κατά την πρόσφατη επίσκεψή του...

Συνεργασία της ελληνικής SAS Technology με την αμερικανική Fulcrum Concepts

Στις 13 Ιανουαρίου 2025 η Spirit Aeronautical Systems S.A. (SAS) εισήλθε σε στρατηγική Συμφωνία Αντιπροσώπευσης με την Fulcrum Concepts LLC. Αυτή η συνεργασία ορόσημο,...

Yποβρύχιο “Πρωτεύς”, μετά από 50 χρόνια προσφοράς, τώρα στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης

Φορτωμένο σε πλωτή δεξαμενή, το υποβρύχιο κλάσης Type 209/1100, "Πρωτεύς ΙΙ" (S113) έφθασε χθες και τοποθετήθηκε σε ντόκο στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, όπου και...