18 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΝΑΛΥΣΗ: Όλη η αλήθεια για τα "βυθισμένα ελικόπτερα" στο Στεφανοβίκειο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Όλη η αλήθεια για τα “βυθισμένα ελικόπτερα” στο Στεφανοβίκειο

- Advertisement -

Παρακολουθούμε με έκπληξη την κυκλοφορία “ειδήσεων” που αφορούν την κατάσταση των ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο. Όλα ξεκίνησαν από λανθασμένο ρεπορτάζ διαδικτυακού τόπου που αναπαράχθηκε σε μεγάλη έκταση. Ούτε λίγο ούτε πολύ, κυκλοφόρησε η πληροφορία πως υπάρχουν ελικόπτερα βυθισμένα στο νερό, και πως η Αεροπορία Στρατού, διεξάγει ή ετοιμάζεται να εκτελέσει επιχείρηση “ανέλκυσης” τους!

Εδώ και αρκετές μέρες, με τα όποια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, κάνουμε έρευνα για το θέμα. Δυστυχώς, οι πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμες δεν είναι πολλές, και υπάρχει λόγος, όχι συγκάλυψης αλλά επιχειρησιακός, όπως είναι κατανοητό. Τα παρακάτω όμως που σήμερα καταγράφει ΠΤΗΣΗ ελπίζουμε να διευκρινήσουν τι συμβαίνει και να σταματήσει αυτή η διασπορά λανθασμένων πληροφοριών που θίγει τις Ένοπλες Δυνάμεις.

  1. Δεν υπάρχουν ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο, ούτε “πάνω”, ούτε “κάτω” από το νερό.
  2. Υπήρξαν ελικόπτερα που βρέθηκαν σε κάποια στάθμη νερού, αλλά κανένα από αυτά δεν έπαθε ζημιά.
  3. Τα ελικόπτερα του Στεφανοβικείου είναι επιχειρησιακά, στον ίδιο αριθμό όπως και πριν την πλημμύρα.
  4. Όσα ελικόπτερα δεν μπόρεσαν να πετάξουν για να απομακρυνθούν, έφυγαν οδικώς. Η απομάκρυνση έγινε βράδυ και σε συνθήκες ασφαλείας, προκειμένου να υπάρξει απόκρυψη του τελικού προορισμού.
  5. Τα περισσότερα ελικόπτερα ήταν σε θέση να πετάξουν, καθώς το Στεφανοβίκειο έχει AH-64A Apache, UH-1H & OH-58D Kiowa Warrior. Οι διαθεσιμότητες αυτών των τύπων είναι ανώτερες των CH-47D Chinook και ΝΗ-90 που εδρεύουν στην Πάχη.
  6. Τα περισσότερα UH-1H που φωτογραφήθηκαν, ήταν πάλι σε φάση μετακίνησης. Κανένα, ούτε και τα αποσυρθέντα, δεν έμεινε πίσω, καθώς ακόμη και τα παλιά είναι πηγή ανταλλακτικών (που πλέον είναι δυσεύρετα).
  7. Αυτή την στιγμή, αν χρειαστεί η Ταξιαρχία μπορεί να πολεμήσει με τα ελικόπτερα, τα πληρώματα και τα όπλα της. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό, και το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα είναι να γράψει κάποιος τους χώρους διασποράς των ελικοπτέρων (μην παρεξηγηθούμε, όχι μεταστάθμευσης αλλά διασποράς). Δεν θα μας εκπλήξει ούτε αυτό πλέον.

Θα πρέπει να πούμε πως δεν είναι όλα ρόδινα. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως η Κάρλα θα “ξαναγεννιόταν” σε λίγες ώρες, και οι αποφάσεις για την κατασκευή του Στεφανοβικείου δίπλα σε μια λίμνη, χάνονται κάπου στο μακρινό 1950. Έτσι μέσα στη βάση υπάρχουν κτήρια διοικητικά, υπόστεγα που έχουν καλυφθεί από το νερό, εργαλεία και εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη συντήρηση των ελικοπτέρων.

Για να γίνει πλήρης απολογισμός της ζημιάς που σαφώς έχει γίνει, πρέπει να φύγουν τα νερά. Αλλά η Αεροπορία Στρατού, έχει ήδη “διώξει” ελικόπτερα, οχήματα κ.λπ. Η βασική “πρόκληση” για τον Ελληνικό Στρατό είναι η αναδιοργάνωση όλου αυτού του υλικού, και η επαναφορά της λειτουργίας της ΤΑΞΑΣ στην καθημερινή της ρουτίνα. Προφανώς κι έγιναν λάθη, καθώς δεν υπάρχουν Εγχειρίδια Διαδικασιών για τέτοια εξέλιξη και με τέτοια ταχύτητα στο φυσικό φαινόμενο. Το ποια και πως, θα το δείξουν οι διερευνήσεις που θα γίνουν, και είναι ντροπή κάποιοι να μιλούν για “κουκούλωμα”.

Επίσης, κάτι που δεν ξέρουν οι περισσότεροι, είναι πως τα στελέχη της ΤΑΞΑΣ, πάνω στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να σώσουν τη Βάση, εγκατέλειψαν τα προσωπικά αντικείμενα τους που καταστράφηκαν και πράγματι χρειάζονται την αρωγή του ΥΠΕΘΑ για να αποζημιωθούν. Και αυτή την αφοσίωση αμαύρωσε όποιος διάλεξε να κάνει τον “φωτογράφο” και να διαρρέει εικόνες από την βάση που πλημμύριζε, για να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά κυρίως για να εκθέσει τους συναδέλφους του και τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

21
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Οκτωβρίου 1973: Yom Kippur, η μεγάλη...

13
Ξεσπά ο πόλεμος του Οκτωβρίου ή «πόλεμος της Εξιλέωσης» (Yom Kippur), με μια αιφνιδιαστική και επιτυχημένη συνδυασμένη επίθεση Αιγυπτίων και Σύρων κατά του Ισραήλ.Οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM 2, δεύτερο πυροβόλο και ηλεκτρονικά

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...

Συνεργασία TESAT και Planetek Hellas για το πρώτο τερματικό οπτικής επικοινωνίας SCOT20 για ελληνικό δορυφόρο

Η TESAT και η Planetek Hellas ανακοινώνουν την παράδοση και αποδοχή του πρώτου μοντέλου πτήσης του Τερματικού Οπτικής Επικοινωνίας SCOT20, του οργάνου του δορυφόρου...

Πτήσεις μαθητών με ελικοφόρα της ΠΑ – αιτήσεις μέχρι τέλος Οκτωβρίου

Στο πλαίσιο του Εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025, θα προγραμματιστούν στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, πτήσεις μαθητών/τριών της Β΄...