10.9 C
Athens
Δευτέρα, 14 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Προχωρά το πρόγραμμα των 76 αμφίβιων AAV-7, κόστος κάτω από 180...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Προχωρά το πρόγραμμα των 76 αμφίβιων AAV-7, κόστος κάτω από 180 εκατ. ευρώ

- Advertisement -

Για το θέμα των αμφίβιων τεθωρακισμένων AAV-7 που θα προμηθευθούν οι Έλληνες Πεζοναύτες έχουμε γράψει από την πρώτη στιγμή, και έχουμε τοποθετηθεί υπέρ της επιλογής που έκανε το ΓΕΣ και το ΓΕΕΘΑ. Βέβαια, κάποιοι θεώρησαν πως τα AAV-7, που προωθήθηκαν από τον ΑΓΕΕΘΑ, είναι μια καλή ευκαιρία για να χτυπήσουν τον ίδιο. Χωρίς να υπολογίζουν πως η προμήθεια τέτοιων οχημάτων είναι ανεκπλήρωτος πόθος των Πεζοναυτών εδώ και δεκαετίες. Ως το μέσο που θα τους κάνει Πεζοναύτες, κι όχι καλοεκπαιδευμένο Πεζικό με ειδίκευση στις αποβάσεις από αποβατικά πλοία.

Απλά κάποιους τους βολεύει να λένε πως “το Πολεμικό Ναυτικό ξέρει” (που ξέρει), αλλά “το ΓΕΕΘΑ δεν ξέρει”. Και ξέρουν αυτοί. Το έχουμε ξαναπεί, τα μεταχειρισμένα από ΗΠΑ δεν έχουν ούτε διαφήμιση, ούτε προωθητικό “πακέτο” για σίτιση χειριστών λογαριασμών twitter.

ΑΠΟΨΗ: Οι Έλληνες Πεζοναύτες αλλάζουν «αιώνα» με τα AAV-7A1 RAM/RS, άλμα από το 1942 στο 2022

Άλλώστε η διαφορά Πεζικού που κάνει απόβαση, με τους Πεζοναύτες που κάνουν απόβαση, φάνηκε στον Β’ ΠΠ. Όταν στη Νορμανδία ή στην Ιταλία έγιναν αποβάσεις με Πεζικό, ενώ στον Ειρηνικό “έπαιξαν μπάλα” οι Πεζοναύτες, με το island hopping. Εκεί αποδείχτηκε η αξία του περίφημου Amphibious Vehicle, Tracked (LVT), που εξελίχθηκε με τα χρόνια, στο LVTP-5 και μετά στο LVTP-7. Οι Αμερικανοί Πεζοναύτες που έχουν κάνουν ουκ ολίγες πραγματικές αποβάσεις, ξέρουν την αξία του μέσου.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο ΕΣ κινείται προς απόκτηση 76 AAV-7A1 της τελευταίας έκδοσης RAM/RS

Ευτυχώς όμως το πρόγραμμα προχωρά κανονικά, και παρά τα διάφορα προβλήματα, συντονιστικού χαρακτήρα, είναι εντός χρονοδιαγραμμάτων. Υπενθυμίζουμε πως αντίστοιχες καθυστερήσεις είχαμε και με τα OH-58D Kiowa Warrior, όπως και με τα Μ1117 (για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά). Θα πρέπει να πούμε πως τα οχήματα παραχωρούνται ουσιαστικά δωρεάν, αυτό που θα πληρώσουμε είναι η ανακατασκευή τους, η εκπαίδευση, και οι απαραίτητες υποδομές.

 

 

ΑΠΟΨΗ: Κάποιος να πει στους Ταϊβανέζους πως τα AAV-7 είναι επικίνδυνα και θα πνιγούν

 

Το AAV-7 είναι ένα τεχνολογικό υβρίδιο, που χρειάζεται υψηλού επίπεδου συντήρηση. Συνεπώς, το να τα αγοράσουμε, για να τα παρατήσουμε άνευ ανταλλακτικών στον ήλιο και μετά… βλέπουμε, δεν είναι επιλογή. Ο Στρατός θέλει να τα συντηρεί, γιατί θα έχουν συνεχή χρήση, και πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμα.

Οι Φιλιππίνες θέλουν να αποκτήσουν ακόμη 16 AAV-7

Η Τουρκία ξέρουμε πως δεν θα έρθει “νύχτα”, αλλά θα έρθει αν το αποφασίσει. Πρέπει λοιπόν η στρατιωτική ηγεσία να έχει πληθώρα λύσεων και μέσων στην διάθεση της, ώστε να μην αναγκαστεί να πάει στην πολιτική ηγεσία και να πει “χάσαμε”. Συνεπώς, χρειαζόμαστε πολλά AAV-7, για τις πράγματι δύσκολες και επικίνδυνες αποστολές απόβασης. Ακόμη και περισσότερα αν είναι δυνατόν, αλλά οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποχωριστούν άλλα, τουλάχιστον πριν το 2030 με 2035. Έτσι, αυτά που έχουμε, πρέπει να έχουν υψηλές διαθεσιμότητες.

Τέσσερα KAAV-7A1 για τους πεζοναύτες των Φιλιππίνων

Εκεί ακριβώς θα επενδυθεί είναι η σχεδιαζόμενη δαπάνη, καθώς και στο πολυετές FOS (σύμβαση υποστήριξης) που θα ακολουθεί τα οχήματα. Ο ΕΣ, που έχει πικρή εμπειρία από μη ύπαρξη FOS και δυσκολία εξεύρεσης ανταλλακτικών (λόγοι που οδήγησαν σε απόσυρση τα γαλλικά τεθωρακισμένα ΑΜΧ10 και τα άρματα ΑΜΧ30) δεν καλύπτεται από μια ισχνή αρχική σύμβαση υποστήριξης (Initial Logistics Support), χρειάζεται περισσότερα. Αλλά και πάλι, το συνολικό κόστος για τα 76 AAV-7 υπολογίζεται τελικά στα 150 με 180 εκατ. ευρώ, πολύ πιο κάτω από ότι ξέραμε.

11 AAV-7 για την Ισπανία, έναντι $107 εκατομμυρίων

Το ενδιαφέρον είναι πως με πίεση από την ελληνική πλευρά, οι Αμερικανοί έχουν δεσμεύσει υπέρ μας αριθμό οχημάτων που θα έρθουν μέσα στο 2023. Ο λόγος είναι πως το ΓΕΕΘΑ θέλει να ξεκινήσει άμεσα η εκπαίδευση και των μονίμων στελεχών, αλλά και των στρατευσίμων, προκειμένου να έχουμε εφεδρείες που θα γνωρίζουν το όχημα και θα είναι εξοικειωμένες με αυτό.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί χρειαζόμαστε ένα πλοίο σαν το LSD-41 Widbey Island;

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και δοκιμές και χρήση του οχήματος από μεγάλα αποβατικά σκάφη συμμαχικών μας χωρών, όπως της Γαλλίας αλλά και της Αιγύπτου. Δεν θα ήταν καθόλου άσχημα αν καταφέρναμε να έχουμε τα πρώτα AAV-7 στη άσκηση ΜΕΔΟΥΣΑ 13 του 2023, και να τα δούμε να εξαπολύονται από τα αιγυπτιακά πλοία υποστήριξης αποβάσεων Mistral!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Eλληνικό ενδιαφέρον για το πλοίο υποστήριξης αποβάσεων USS Whidbey Island!

Κλείνοντας, να πούμε πως προχωρά και ο σχεδιασμός για τη δημιουργία λιμενοβραχίονα που θα μπορεί να φιλοξενεί κάποια αποβατικά σκάφη του ΠΝ στο Βόλο. Το κόστος ενός τέτοιου έργου είναι εξαιρετικά χαμηλό, ειδικά σε σχέση με τα οφέλη που θα υπάρξουν. Το ΠΝ ενδιαφέρεται καθώς θα υπάρχει διασπορά των μέσων του, ενώ το ΓΕΣ και το ΓΕΕΘΑ επιθυμούν τη διατήρηση της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Βόλο, προκειμένου να υπάρχει μια ενεργή μονάδα στο μετόπισθεν, με υψηλή μαχητική αξία (για την κάλυψη ευαίσθητων υποδομών αν χρειαστεί, μέχρι την ενεργοποίηση της εφεδρείας). Άλλωστε όλη η περιοχή καλύπτεται από την 110 και 111 ΠΜ, ενώ πλησίον υπάρχει και το Στεφανοβίκειο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

102 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
102 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Απριλίου 1824: Η δίκη του Καραϊσκάκη, του...

6
Ξεκινά στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας η δίκη του Γεώργιου Καραϊσκάκη με την κατηγορία της προδοσίας. Κατήγορος του δεν ήταν άλλος από τον πρόεδρο του Βουλευτικού,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τουρκική πυραυλάκατος για τις Μαλδίβες

Η Τουρκία πρόκειται να δωρίσει την πυραυλάκατο «TCG Volkan» στις Μαλδίβες, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.Η δωρεά του πλοίου είναι μέρος ενός μνημονίου...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...

INSIDE STORY: “Παπανικολής”, τα υποβρύχια που γέρνουν – Η ιστορία μιας απάτης

Του Τάσου Τέλλογλου από το Inside Story Κορυφαίο στέλεχος της γερμανικής Thyssen Krupp γράφει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για τα υποβρύχια των 2,7 δισ. ευρώ και...