Μια από τις προτάσεις για την αναβάθμιση των ελληνικών ρουκετοβόλων RM-70 των 122 χιλιοστών έρχεται από την τσέχικη εταιρεία Excalibur Army. Τα συγκεκριμένα συστήματα υπηρετουν σε μεγάλους αριθμούς εδώ και τρεις σχεδόν δεκατίες στον Ελληνικό Στρατό και σίγουρα χρειάζονται εξέλιξη ώστε να παραμείνουν αποδοτικά στο πεδίο της μάχης.
Mάλιστα μια πρόταση της Excalibur είδε από κοντά ο Ελληνικός Στρατός τον περασμένο Νοέμβριο. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών το αναβαθμισμένο σύστημα πραγματοποίησε σειρά σεναρίων που κορυφώθηκαν με την εκτέλεση βολών με πραγματικά πυρά. Στα θετικά στοιχεία εκτιμήθηκαν ο έλεγχος του εκτοξευτή από την ασφάλεια της καμπίνας, η ικανότητα καθοδήγησης των πυραύλων και ο αυτόματος υπολογισμός των βαλλιστικών δεδομένων μέσω του νέου υπολογιστή βολής. Εξίσου θετικά χαρακτηρίστηκε η ευελιξία του οχήματος να τάσσεται και να εκτελεί βολή από μη προετοιμασμένες θέσεις καθώς και η δυνατότητα να χρησιμοποιείται κάθε μονάδα εκτόξευσης τόσο χωριστά ή μαζί με άλλους εκτοξευτές.
Η τσεχική εταιρεία προσφέρει δύο πακέτα αναβάθμισης, το RM-70 Vampire 4D και το RΜ-70 Μ1, προσαρμοσμένα ανάλογα με τις απαιτήσεις του αγοραστή. Φορέας είναι το φορτηγό όχημα βαρέως τύπου Tatra T 815-7 (αντικαθιστά το παλαιότερο Τ 813) εξοπλισμένο με σύγχρονη θωρακισμένη καμπίνα με σύστημα συμπίεσης για προστασία από παράγοντες ΠΒΧ πολέμου.
Στο πακέτο ηλεκτρονικού εξοπλισμού περιλαμβάνεται νέο σύγχρονο σύστημα ελέγχου όπλων και σκόπευσης, σύστημα ελέγχου πυρός με βαλλιστικό υπολογιστή, νέο σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης και με σύστημα GPC, συστήματα επικοινωνιών και ανταλλαγής δεδομένων και η ικανότητα ελέγχου του εκτοξευτή είτε από την καμπίνα ή εκτός μέσω φορητής κονσόλας. Ο εκτοξευτής διατηρεί την αξιόπιστη ρουκέτα των 122 mm, που χρησιμοποιεί ήδη ο Ελληνικός Στρατός ή αξιοποιούνται νέες με πιο ισχυρές πολεμικές κεφαλές και πολύ μεγαλύτερο βεληνεκές. Ο χρόνος επαναφόρτωσης εκτιμάται σε εως 2,5 λεπτά.
Στην έκδοση Vampire 4D το φορτηγό κινείται από έναν αερόψυκτο οκτακύλινδρο κινητήρα Tatra T3C V8 ντίζελ με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ψύξης και αποδίδει 270 kW ισχύος. Σε συνδυασμό με το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tatra 14 TS 210N (14 ταχύτητες εμπρός και 2 όπισθεν) το όχημα είναι ικανό για ταχύτητες 90 χλμ/ώρα σε ομαλό δρόμο και 1.000 χλμ. αυτονομία. Το πλήρες βάρος του οχήματος με διπλό φόρτο ρουκετών (40+40) ανέρχεται σε 60 περίπου τόνους. Με τον νέο υπολογιστή βολής, το RM-70 Vampire 4D μπορεί να κάνει άφεση μεμονωμένων ρουκετών ή να εξαπολύσει μια πλήρη ομοβροντία εντός 20 δευτερολέπτων με τον χρόνο επαναγέμισης του δεύτερου φόρτου να γίνεται σε 30-36 δευτερόλεπτα.
Στην λιγότερο αναβαθμισμένη έκδοση RM-70 M1 το σύστημα φέρεται επί του νέου οχήματος Τ815 VPR-9M 8×8 σε συνδυασμό με τον κινητήρα Tatra T3 930-50M 12V. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tatra με 5 σχέσεις εμπρός και 1 όπισθεν. Η τσεχική εταιρεία προσφέρει τη νέα θωρακισμένη καμπίνα πληρώματος που υπάρχει και στην έκδοση Vampire ή μπορεί να αφήσει και την παλιά που διέτεταν και τα ελληνικά Tatra Τ813 (ή ακόμα και μη θωρακισμένη, αν και αυτό δεν θα ήταν λογικό). Το βάρος του οχήματος διατηρείται στους 25 τόνους, το πλήρωμα περιορίζεται από 6 άτομα στην αρχική του έκδοση σε 4. Ο εκτοξευτής μπορεί να βάλλει 40 ρουκέτες κατά μόνας ή σε ομοβροντίες ενώ μπορεί να απελευθερώσει όλο το φορτίο του σε 30 δευτερόλεπτα. Οι παλιές ρουκέτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς πρόβλημα ενώ μπορεί να βάλλει και τις νέες με διπλάσιο βεληνεκές (40,1 έναντι 17-20 χλμ.).
Οι εκτοξευτές RM-70 κατασκευάστηκαν στην Τσεχοσλοβακία στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου εξελίσσοντας το ρωσικό εκτοξευτή BM-21 “Grad”. Οι Τσεχοσλοβάκοι διατήρησαν τον εκτοξευτή 40 σωλήνων εκτόξευσης των 122 mm αλλά αντικατέστησαν το όχημα Ural-375D 6×6 των Σοβιετικών με το εγχώριο Tatra T813 “Kolos” 8×8 που προσέφερε περισσότερο χώρο για 40 επιπλέον ρουκέτες των 122 mm που μπορούσαν άμεσα να φορτωθούν στον εκτοξευτή για μια δεύτερη ομοβροντία. Στη βασική του έκδοση το RM-70 διατήρησε τις ίδιες περίπου επιδόσεις με το σοβιετικό “Grad” βάλλοντας ρουκέτες 9M22 και 9M28 ενώ αναπτύχθηκαν και τσεχοσλοβακικά μοντέλα. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα JROF με βεληνεκές 20,75 χλμ, το JROF-K με βεληνεκές 11 χλμ, το “Trnovnik” που “παραδίδει” 63 βομβίδες HEAT στα 17,5 χλμ, το “Kuš” με πέντε νάρκες κατά προσωπικού PPMI-S1 ή το “Krizhna-R” με 4 αντιαρματικές νάρκες PTMI-D σε ακτίνα 19.450 μέτρων. Εκατοντάδες οχήματα παραδόθηκαν σε χώρες μέλη του Συμφώνου της Βασοβίας ενώ 150 εκτοξευτές και συνοδά οχήματα κατέληξαν στον Ελληνικό Στρατό στα μέσα της δεκαετίας του ’90 μέσω της συμφωνίας CFE.