8.7 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗTo 2027 η πρώτη πτήση του ευρωπαϊκού μαχητικού 6ης γενιάς, η Ελλάδα...

To 2027 η πρώτη πτήση του ευρωπαϊκού μαχητικού 6ης γενιάς, η Ελλάδα τι κάνει;

- Advertisement -

Σε συμφωνία κατέληξαν τελικά Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία για τη συνέχιση του προγράμματος του FCAS, δηλαδή του ευρωπαϊκού μαχητικού 6ης γενιάς, το οποίο προορίζεται να αντικαταστήσει τα γαλλικά Rafale και τα Eurofighter των άλλων δύο χωρών. Θυμίζουμε ότι παράλληλα εξελίσσεται από τη Βρετανία και το δικό της μαχητικό 6ης γενιάς, με το πρόγραμμα Tempest.

Το ευρωπαϊκό FCAS αναμένεται να είναι το πιο μεγάλο σε κόστος στην ιστορία των αμυντικών δαπανών της ηπείρου, καθώς θα φθάσει τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ (ως αρχική εκτίμηση, που μάλλον θα ξεπεραστεί ως… είθισται). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το πρώτο πρωτότυπο αναμένεται να πετάξει το 2027, ενώ θα έχει φθάσει σε λειτουργική μορφγή -άρα και σε παραδόσεις;- το 2040.

H τριμερής συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες κατάφερε όπως φαίνεται να «μοιράσει» τουλάχιστον για αρχή, το πρόγραμμα ανάμεσα στα κράτη-μέλη. Πάντως η τελική διανομή του ερευνητικού-κατασκευαστικού μέρους στις επιμέρους εθνικές βιομηχανίες παραμένει υπό συζήτηση. Η επόμενη φάση, αυτή της αρχικής ανάπτυξης, αναμένεται να κοστίσει 3,5 δις ευρώ με ισοκατανομή τους ανάμεσα στις 3 χώρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα αναπτυξιακά στάδια με ανάλογα ή και μεγαλύτερα κόστη.

Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση το πρόγραμμα περιλαμβάνει το αεροσκάφος, τα συνοδευτικά μη επανδρωμένα (άρα έχουμε επίσημη επιβεβαίωση ότι μιλάμε πλέον για ένα «σύστημα» αεροσκαφών σε συμπληρωματικούς ρόλους) και τέλος το Combat Cloud, δηλαδή το σύστημα ψηφιακής ενοποίησης, διαχείρισης και διανομής πληροφορίας, που θα επιτρέψει την κυριαρχία στον αέρα με σύντηξη δεδομένων και αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών.

Το ερώτημα που απομένει είναι το εξής: Θα ζητήσει η Ελλάδα να μετέχει στην εξέλιξη του FCAS, έστω με ένα μικρό ποσοστό; Ώστε να μπορεί να αναβαθμίσει και την αμυντική της βιομηχανία, να αναπτύξει τη σχετική έρευνα και να προγραμματίσει από τώρα την επόμενη μέρα της πολεμικής της αεροπορίας (σε βάθος εικοσαετίας). Ή θα παραμείνουμε στην γνωστή λογική μας, με έκτακτες αγορές να καλύπτουν εξοπλιστικές “τρύπες”, χωρίς όμως να μας αποφέρουν κάποια επιστροφή σε βιομηχανική παραγωγή και τεχνογνωσία;

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η γερμανική MTU, η γαλλική Safran και η ισπανική ΙΤΡ Aero θα κατασκευάσουν τον κινητήρα του FCAS (Future Combat Air System)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

36 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου/5 Φεβρουαρίου 1913: Ελληνική η πρώτη αποστολή...

0
Τον χειμώνα του 1913 ο ελληνικός στόλος ναυλοχεί στον κόλπο του Μούδρου, στη Λήμνο, περιμένοντας την κίνηση του οθωμανικού. Η ανάγκη να ανεβάσουν τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair Model 200, μια πρόταση για μαχητικό κάθετης αποπροσνήωσης από το 1970

Το Convair Model 200 ήταν μια πρόταση της ιστορικής αμερικανικής εταιρείας για ένα υπερηχητικό μαχητικό αεροσκάφος με δυνατότητα για κάθετη απογείωση/προσγείωση (VTOL).Το σχέδιο της...

Η Ρωσία λέει ότι κατέλαβε δύο χωριά στην ανατολική και βορειοανατολική Ουκρανία

Ο ρωσικός στρατός δήλωσε σήμερα ότι κατέλαβε δύο χωριά στην ανατολική και τη βορειοανατολική Ουκρανία, διευρύνοντας τον έλεγχό του στη δυτική όχθη του ποταμού...

Αμερικανοί Πεζοναύτες: “Κόβουν” τα καθέτου απογειώσεως F-35B για περισσότερα F-35C

Το μαχητικό F-35 παράγεται σε 3 εκδόσεις, την -Α ως συμβατικής αποπροσγείωσης, την -Β ως κάθετης αποπροσγείωσης και την -C, συμβατική αλλά για χρήση...