Το Μπούντεσταγκ, το ομοσπονδιακό νομοθετικό σώμα της Κάτω Βουλής στη Γερμανία έλαβε χθες μία σημαντική απόφαση για το μέλλον της γερμανικής Αεροπορίας, που ουσιαστικά την εισάγει σε μία νέα εποχή τεχνολογικής κι επιχειρησιακής ολοκλήρωσης.
Συγκεκριμένα, ενέκρινε την έναρξη χρηματοδότησης για την αγορά συνολικά εκατόν δέκα συστημάτων ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης e-scan τα οποία θα εγκατασταθούν επί μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon της γερμανικής Αεροπορίας.
Η απόφαση αυτή προφανώς θα εκτοξεύσει τις επιχειρησιακές ικανότητες των μαχητικών αυτών, κι επιπλέον θα προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη και άλλων συναφών όπλων κι υποσυστημάτων (που τώρα είναι στάσιμα) ενώ θα αυξήσει συνολικά την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους αποστολή.
Τέλος, θεωρείται ότι η εγκατάσταση του νέου ραντάρ θα εξασφαλίσει την ομαλότερη και πιο ενδελεχή ολοκλήρωση του αεροσκάφους ως συνολικού συστήματος μέσα στο μελλοντικό περιβάλλον επιχειρήσεων FCAS.
Πρέπει να σημειωθεί ότι Η Ευρώπη έχει μείνει πίσω στο κομμάτι των ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης. Παρόλο που όλες οι μεγάλες χώρες με αεροναυπηγική παράδοση (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Σουηδία) είχαν σε εξέλιξη προγράμματα έρευνας κι ανάπτυξης για την κατασκευή δικών τους αντίστοιχων συστημάτων, πάρα υπήρχε το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης.
Την ίδια στιγμή στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού γίνονταν άλματα προόδου με αποτέλεσμα το τεχνολογικό χάος να διευρύνεται. Αυτήν την στιγμή τα μοναδικά μαχητικά αεροσκάφη με ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης είναι όσα υπηρετούν σε χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα παραγωγής του F-35, ήτοι Ηνωμένο Βασίλειο (F-35B) και Ολλανδία, Ιταλία και Νορβηγία (F-35A) και σ’ αυτές θα ήταν κι η Τουρκία αν λόγω της προμήθειας S-400 δεν είχε εκδιωχθεί από το πρόγραμμα.
Επίσης και όσα Rafale έχουν παραχθεί με το νέο ραντάρ RBE2.
Από εκεί και πέρα, η γηραιά ήπειρος επιχειρεί στο σύνολό της με μαχητικά αεροσκάφη εξοπλισμένα με ραντάρ μηχανικής σάρωσης, σύγχρονα κι ικανά μεν, αλλά χωρίς να συγκρίνονται βέβαια με αντίστοιχα ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης.
Η κατάσταση αυτή θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια καθώς θα παραδίδονται ακόμα περισσότερα F-35 σε συμμάχους των ΗΠΑ αλλά και F-16 είτε νέα είτε πακέτα αναβάθμισης εξοπλισμένα με ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης. Τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα ραντάρ θα προσπαθούν απλώς να παραχθούν σε ικανούς αριθμούς και να ξεπεράσουν τα αρχικά προβλήματα, τις λεγόμενες «παιδικές ασθένειες»…
Εγκρίθηκε η προμήθεια ραντάρ AESA για τα γερμανικά Eurofighter
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Ιανουαρίου 49 π.Χ. : Διάβαση του Ρουβίκωνα,...
Ο Ιούλιος Καίσαρας διασχίζει τον ποταμό Ρουβίκωνα με τις λεγεώνες του, επιστρέφοντας στη Ρώμη από τη Γαλατική εκστρατεία. Η κίνηση του Καίσαρα είναι κομβική,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...