26.7 C
Athens
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑErich Hartmann: ο πιο επιτυχημένος πιλότος όλων των εποχών με 352 καταρρίψεις

Erich Hartmann: ο πιο επιτυχημένος πιλότος όλων των εποχών με 352 καταρρίψεις

- Advertisement -

Ο Hartmann γεννήθηκε στις 19 Απριλίου του 1922, μια περίοδο όπου οι στερήσεις, ο παγκόσμιος πληθωρισμός και οι αιματηρές πολιτικές αναταραχές έκαναν την ηττημένη του Α΄ Παγκοσμίου Γερμανία ένα δύσκολο μέρος για επιβίωση, παρότι ο πατέρας του ασκούσε το ιατρικό επάγγελμα. Έτσι – και κατόπιν των συστάσεων του εξαδέλφου του, που τελούσε γενικός πρόξενος στη Σαγκάη – ο πατέρας Hartmann μετανάστευσε με την οικογένειά του στην Άπω Ανατολή.

Ο Hartmann σε παιδική ηλικία

Αν και λόγω εθνικότητας δεν επηρεαζόταν από τα αυξανόμενα κρούσματα βίας την περίοδο της καταρρεύσεως των αποικιακών αυτοκρατοριών, αποφάσισε τον επαναπατρισμό, όταν βρήκε ένα πρωί, έξω από το γραφείο του, καρφωμένα σε πασσάλους τα κεφάλια τριών Άγγλων γνωστών του. Το 1929 εγκαταστάθηκε κοντά στη Στουτγκάρδη, ανοίγοντας νέο ιατρείο. Τότε ήταν που ο μεγαλύτερος από τους δύο γιους του, ο Erich, αγάπησε την αεροπορία από τα ανεμόπτερα, που είχαν καταστεί δημοφιλέστατα στη Γερμανία. Η αγάπη του αυτή μεταλαμπαδεύτηκε από τη μητέρα του, η οποία υπήρξε μια από τις πρώτες χειρίστριες ανεμοπτέρων στη χώρα της.

Όταν το ναζιστικό κόμμα ήρθε στην εξουσία και άρχισε να επανεξοπλίζει τη Γερμανία, δημιουργήθηκε η καινούρια γενιά εφήβων με αγάπη για τις πτήσεις. Ο Hartmann ήταν στρατολογημένος στη Hitlerjugend (τη Χιτλερική Νεολαία) όταν ξέσπασε ο πόλεμος. Μόλις τελείωσε το γυμνάσιο την άνοιξη του 1940, εκλήθη να παρουσιαστεί στο 10ο Σύνταγμα Εκπαίδευσης στο Neukuhren της Ανατολικής Πρωσίας.

Η εκπαίδευσή του με Messerschmitt Bf-109D ανέδειξε την κλίση και τις δεξιότητές του, που έγιναν ακόμη περισσότερο αξιοπρόσεκτες μετά την προσβολή 24 εναερίων στόχων με μόλις 50 βολές. Κανένας από τους εκπαιδευομένους δεν είχε καν προσεγγίσει τέτοια επιτυχία σε μία μόνο πτήση.

Η μετάβαση στο Ανατολικό Μέτωπο και η πρώτες επιτυχίες

Μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδεύσεώς, ο Hartmann μετέβη στην 52η Πτέρυγα Μάχης (Jagdgeschwader) του Ρωσικού Μετώπου, η οποία στάθμευε στο Maykop, βορείως του Καυκάσου, και είχε αποκτήσει λαμπρή φήμη, πριν ακόμη ο φέρελπις πιλότος ενταχθεί στις τάξεις της. Ο διοικητής, Σμήναρχος Dietrich Hrabak, όπου ήταν παρασημοφορημένος με το Σταυρό των Ιπποτών του Σιδηρού Σταυρού για τις πάνω από 60 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις του, ενέπνευσε αμέσως τον νεαρό που έμελλε να καταστεί ο μεγαλύτερος άσος όλων των εποχών.

Στις 10 Οκτωβρίου του 1942, ο Hartmann τοποθετήθηκε στην III/JG.52, με έδρα τη Soldatskaya στις όχθες του ποταμού Terek. Μόλις τέσσερις ημέρες αργότερα πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση, δίπλα στον έμπειρο Σμηνία Eduard Rossmann. Το αεροσκάφος του Hartmann ξέμεινε από καύσιμα και υποχρεώθηκε σε αναγκαστική προσγείωση με την κοιλιά της ατράκτου. Βρέθηκε όμως από Γερμανούς πεζικάριους και μπόρεσε να επιστρέψει σώος στη μονάδα του. Από τότε ακολούθησαν πολλές ακόμη αποστολές με τον Rossmann παραπλεύρως, από τις συστάσεις και την καθοδήγηση του οποίου άρχισε να βελτιώνεται αισθητά στις τεχνικές αερομαχιών, υιοθετώντας την υπομονετική και μεθοδική του προσέγγιση των στόχων.

Οι δεξιότητές του τέθηκαν υπό δοκιμασία την 5η Νοεμβρίου του 1942, όπου απογειώθηκε με τέσσερα ακόμη αεροπλάνα για την αναχαίτιση σοβιετικής επιθέσεως εναντίον μονάδων της Wehrmacht κοντά στην πόλη Digors. Ήταν 18 Ilyushin Il-2 Shturmovik που συνοδεύονταν από 10 μαχητικά Lavochkin LaGG-3. Ο Hartmann χτύπησε ένα Shturmovik στο ψυγείο λαδιού από τα 200 μόλις πόδια ύψος. Ο Ρώσος χειριστής βγήκε από το σχηματισμό του με κατεύθυνση προς Ανατολάς, αναζητώντας ένα μέρος για να προσγειωθεί. Ο Hartmann τον ακολούθησε για να τον αποτελειώσει, αλλά το εχθρικό αεροσκάφος εξερράγη και ένα από τα θραύσματα χτύπησε το δικό του, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να πάρει φωτιά. Ο Hartmann υποχρεώθηκε σε μία ακόμη προσγείωση με την κοιλιά, όπου και πάλι διεσώθη και επέστρεψε στη βάση του. Ακόμη κι αν κατέστρεψε δύο αεροπλάνα της Luftwaffe, είχε πια σημειώσει την πρώτη του επιτυχία.

Η συνέχεια στo Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

26
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1941: ‘Go for the Enigma’, οι...

12
Το Γερμανικό υποβρύχιο U-110 (Type IXB U-boat) καταλαμβάνεται από άγημα του βρετανικού αντιτορπιλικού HMS Bulldog που μαζί με το HMS Broadway του είχαν προξενήσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1941: ‘Go for the Enigma’, οι Βρετανοί μαθαίνουν το πιο σημαντικό μυστικό του πολέμου

Το Γερμανικό υποβρύχιο U-110 (Type IXB U-boat) καταλαμβάνεται από άγημα του βρετανικού αντιτορπιλικού HMS Bulldog που μαζί με το HMS Broadway του είχαν προξενήσει...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1915: Δεύτερη Μάχη του Αρτουά, χωρίς αποτέλεσμα αλλά με πολιτικές επιπτώσεις

Σε μια προσπάθεια να εξαλείψουν μια εισέχουσα στο βόρειο τμήμα του Δυτικού Μετώπου που απειλούσε το Παρίσι και να διακόψουν τις επικοινωνίες μεταξύ των...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1864: Ναυμαχία της Ελιγολάνδης, πρωσσική νίκη με… δανεικό στόλο

Mοίρα του στόλου της Δανίας κερδίζει στα σημεία μια αυστρο-πρωσσική μοίρα έξω από το ουδέτερο νησί της Ελιγολάνδης στα ανοιχτά της Γερμανίας, κοντά στη...