Η γαλλική κυβέρνηση αναμένεται να αποφασίσει μέχρι τον Ιούνιο για το μελλοντικό αεροπλανοφόρο που θα αντικαταστήσει το «Charles de Gaulle».
Σύμφωνα με το «Atlantico.fr», για το πρόγραμμα υπάρχουν διαθέσιμες τέσσερις μελέτες στον Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, οι οποίες επικεντρώνονται σε μια σειρά από λεπτομέρειες για τις διαθέσιμες επιλογές. Το «Charles de Gaulle» εισήλθε σε υπηρεσία το 2001 και θα παραμείνει ενεργό έως το 2040.
Στις μελέτες για το μελλοντικό γαλλικό αεροπλανοφόρο λαμβάνονται σοβαρά οι επιπτώσεις από την επιχειρησιακή αξιοποίηση της ναυτικής έκδοσης του μαχητικού που θα προκύψει από το πρόγραμμα FCAS. Με τη συγκεκριμένη απαίτηση κατά νου, το πλοίο θα έχει μεγαλύτερο μήκος και εκτόπισμα από το «Charles de Gaulle». Το τελευταίο έχει εκτόπισμα 42.500t. Στο νέο πλοίο υπολογίζεται ότι θα φτάσει τους 70.000t.
Το νέο πλοίο θα είναι πυρηνικής ή συμβατικής πρόωσης; Η πυρηνική ενέργεια δεν απαιτεί τους συχνούς ανεφοδιασμούς καυσίμου που πραγματοποιούσαν τα παλαιά αεροπλανοφόρα κλάσης Clemenceau, αλλά το νέο γαλλικό πλοίο θα χρειαστεί είτε αντιδραστήρα νέας γενιάς είτε περισσότερους από έναν σαν του «Charles de Gaulle», δημιουργώντας μεγαλύτερο κόστος αναπλήρωσης του πυρηνικού καυσίμου. Εξετάζεται εναλλακτικά η επιλογή της συμβατικής πρόωσης, με το κύριο μειονέκτημα να είναι η περιορισμένη αυτονομία.
Το Γαλλικό Ναυτικό θεωρεί βασική ανάγκη να επιχειρεί αεροπλανοφόρα, αφού αποτελούν σημαντικό πολλαπλασιαστή ισχύος. Επιπλέον, η ύπαρξη δύο αεροπλανοφόρων επιτρέπει τη διαθεσιμότητα του ενός πάντοτε για αποστολές. Αυτό το προσόν ήταν διαθέσιμο για 34 χρόνια και χάθηκε το 1997, με την απόσυρση του «Clemenceau». Στόχος είναι το μελλοντικό αεροπλανοφόρο να εισέλθει σε υπηρεσία το 2038.