Σε παρουσίαση της πρότασής της αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό της αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) προχώρησε την Τετάρτη 19 και την Πέμπτη 20 Αυγούστου, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) και την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) αντίστοιχα, η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems-Aerospace.
Στις συναντήσεις συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, κάτι που φανερώνει τη σημασία που έχει για την Elbit το πρόγραμμα της ΠΑ. Να θυμίσουμε, το θέμα απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική αμέσως μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ισραήλ νωρίτερα φέτος.
Σήμερα η ΠΑ διαθέτει αεροσκάφη T-6A Texan II και T-2 Buckeye για την εκπαιδευτική κατάρτιση των Ικάρων, αλλά μια σειρά από γνωστά ζητήματα κάνουν τη λήψη απόφασης για την επόμενη ημέρα στην αεροπορική εκπαίδευση περισσότερο από επιτακτική.
Ωστόσο, όπως γράψαμε και στο προηγούμενο τεύχος του περιοδικού, η ισραηλινή πρόταση δεν έχει διευκρινιστεί πλήρως και τίθεται το ερώτημα αν αυτή περιλαμβάνει αξιοποίηση αεροσκαφών M-346 στην Καλαμάτα. Κάτι τέτοιο εξαρτάται από τη συμφωνία που υφίσταται με την ιταλική πλευρά και εάν τυχόν υπάρχουν περιορισμοί μετακίνησής των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών εκτός Ισραήλ, για την παροχή υπηρεσιών.
Διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων στην Καλαμάτα, του Βασίλη Νέδου
Εκτός από την αντικατάσταση των T-2, σκοπός της ΠΑ είναι η εξασφάλιση τουλάχιστον 25 T-6A, για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης.
Πέρα από την Elbit Systems-Aerospace, υποψηφιότητα για το ελληνικό πρόγραμμα θέτει η καναδική εταιρεία CAE. Για την καναδική πρόταση μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Σεπτεμβρίου της «Πτήσης».