28.1 C
Athens
Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
MEDIAEject, Eject, Eject! Το «μπαμ» μιας διαφορετικής ανάστασης (βίντεο)  

Eject, Eject, Eject! Το «μπαμ» μιας διαφορετικής ανάστασης (βίντεο)  

- Advertisement -

«Κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά γιατί το αεροπλάνο δεν ήθελε να πετάξει… δεν αντιδρούσε όπως ήθελα» περιγράφει ένας πιλότος Α-6 Intruder τα δραματικά δευτερόλεπτα μετά την απονήωσή του. Κάτι τέτοιες στιγμές είναι που ένας αεροπόρος χρειάζεται όλη την τύχη του κόσμου.
«Μου φώναζαν ‘ανέβα, ανέβα, ανέβα’ μα το αεροπλάνο δεν έπαιρνε ύψος. ‘Eject, Eject, Eject!’ ακούστηκε κι εγώ και ο ναυτίλος μου εγκαταλείψαμε πλαγίως (με το Α-6 σε κλίση). Όταν τράβηξα την λαβή –λίγο έλειψε να μην την τραβήξω επειδή ήξερα πως ήταν πολύ αργά πια – ο ορίζοντας ήταν στις 90 μοίρες! Ήξερα ότι είμασταν εκτός φακέλου και νόμιζα πως δεν θα επιβιώναμε».

Το διαδοχικό «μπαμ» των εκτινασσόμενων καθισμάτων έκανε την διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Συχνά αυτά τα δύο τα χωρίζουν μόλις μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου. Η εγκατάλειψη δε υπό τέτοιες ακραίες συνθήκες δεν είναι μικρό πράγμα. «Ήμουν μία ίντσα (2,5 εκ.) πιο κοντός όταν με έβγαλαν από το νερό. Μία ολόκληρη ίντσα…» θυμάται ο ναυτίλος/βομβαρδιστής του Intruder.
Κανείς δεν είπε ότι αυτή η δουλειά είναι χωρίς κινδύνους. Σώθηκαν όμως και ξεγέλασαν τον Θάνατο. Με σωστή εκπαίδευση, πολλή τύχη και δύο καλά Martin-Baker GRUEA-7!
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ενίσχυση στο Πολεμικό Ναυτικό τώρα, η “Ασπίδα του Αχιλλέα” μπορεί να περιμένει

Έχουμε φθάσει στο 2025 και η Ελλάδα, ως ναυτική δύναμη με ιστορική κληρονομιά και με ισχυρή απειλή απέναντι της στη θάλασσα, παραμένει με επείγουσα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

33
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Σεπτεμβρίου 1922: Σμύρνη, η μεγάλη φωτιά ξεκινά

3
Ξεκινά η μεγάλη φωτιά της Σμύρνης, τρείς μέρες μετά την αποχώρηση του Ελληνικού στρατού και την είσοδο των Τούρκων στην πόλη. Η πόλη ήταν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ισπανία καθέλκυσε την πρώτη φρεγάτα F-110

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στις εγκαταστάσεις της Navantia στο Ferrol η καθέλκυση της φρεγάτας “Bonifaz”, πρώτης της κλάσης F-110, για την Ισπανία.Η τελετή καθέλκυσης έγινε...

Ισραηλινός στρατός: περισσότεροι από 250.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει την πόλη της Γάζας

Ο στρατός του Ισραήλ ανακοίνωσε σήμερα ότι περισσότεροι από 250.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει την πόλη της Γάζας και έχουν μετακινηθεί σε άλλες περιοχές του...

Ναρκοθηρευτικά για τη Βουλγαρία, από Βέλγιο και Ολλανδία – εκτός η Ελλάδα;

Η Βουλγαρία αναμένεται να αποκτήσει έως 7 μεταχειρισμένα ναρκοθηρευτικά κλάσης Tripartite, προερχόμενα από το Βέλγιο και την Ολλανδία, όπως γράφει το Naval News.Τα ναρκοθηρευτικά...