20.8 C
Athens
Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝEhtiopian Airlines: το MCAS «νίκησε» τους πιλότους

Ehtiopian Airlines: το MCAS «νίκησε» τους πιλότους

- Advertisement -

Σε συνέχεια της πρωινής αναφοράς μας οι ανησυχητικές πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει ως φήμες τις τελευταίες ημέρες για τη συντριβή της Πτήσης 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου, που οδήγησε στον θάνατο 157 επιβαίνοντες δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.

O ένας από τους καταγραφείς του Boeing της Ethiopian. Η φωτογραφία αποδεσμεύθηκε από την γαλλική BEA.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα που αποδέσμευσε η αιθιοπική πλευρά και παρουσίασε ο Αιθίοπας υπουργός Μεταφορών Dagmawit Moges: «το πλήρωμα του μοιραίου αεροσκάφους ακολούθησε επανειλημμένα όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες ώστε να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους (από το MCAS) αλλά απέτυχε».
Από την πλευρά της η Boeing  περιορίστηκε να σχολιάσει σχετικά με το προκαταρκτικό πόρισμα ότι «… το μελετά».
Συμπληρώνοντας τα όσα έχουμε γράψει αλλά και αντιγράφοντας από το κύριο άρθρο του τρέχοντος τεύχους ΑΠΡΙΛΙΟΥ:

«Τα 737 τέταρτης γενιάς, με τους ισχυρότερους κινητήρες CFM Leap 1B, παράγουν περισσότερη άντωση σε μεγάλες γωνίες προβολής. Αυτό σχετίζεται και με το γεγονός ότι η διαμόρφωση των Leap 1 με τους παρελκόμενους θύλακες και πυλώνες «απαίτησαν» την μετακίνηση των κινητήρων πιο μπροστά στην πτέρυγα, σε σχέση με τους CFM56-7 των 737NG, δημιουργώντας άλλο μοχλοβραχίονα με το σημείο εφαρμογής της ώσης. Πρακτικά η αυξημένη άντωση δημιουργεί σε ορισμένες περιπτώσεις το ενδεχόμενο υπερβολικής τάσης θετικής πρόνευσης (nose up pitch). Γι’ αυτό τον λόγο η FAA επέβαλε, ως μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης του τύπου (η οποία σημειωτέον είναι συμπληρωματική της παλαιότερης πιστοποίησης του 737NG) την ενσωμάτωση συστήματος που θα ελαχιστοποιούσε τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των MAX και NG. Η απόφαση να μην συμπεριληφθεί η συγκεκριμένη ενημέρωση στην μετεκπαίδευση των χειριστών από τον παλαιότερο στον νεώτερο τύπο φαίνεται να πάρθηκε με το σκεπτικό ότι το ενσωματωμένο σύστημα δεν αποτελούσε εξοπλισμό αντιμετώπισης ανώμαλης κατάστασης ή ανάγκης αλλά ενιχύει το σύστημα ελέγχου πτήσης των MAX, όπως όμως και άλλες προβλέψεις για τις οποίες ισχύει ο ίδιος κανόνας (μη ενημέρωσης). Έτσι δεν κρίθηκε απαραίτητο οι πιλότοι να ενημερωθούν για ένα σύστημα που θα λειτουργούσε στο παρασκήνιο. Φυσικά για το όλο θέμα εκκρεμούν ακόμη… πειστικές απαντήσεις από την Boeing και την FAA στο πλαίσιο της όλης διερεύνησης».

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Τριμαράν LCS Independence, υπάρχουν κι αυτά!

Ο όρος LCS ή Littoral Combat Ship ή Πλοίο Παράκτιων Επιχειρήσεων είναι μάλλον προκλητικός για την ελληνική κοινή γνώμη. Μετά τη "σκληρή" φρεγατιάδα το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο θα μας κοστίσουν οι εξοπλισμοί στην επόμενη 15ετια; Αντέχουμε...

41
Στην ευρύτερη αγωνία για τους ελληνικούς εξοπλισμούς, ειδικά κοιτώντας προς τα όσα σχεδιάζει, πραγματοποιεί και εξελίσσει η Τουρκία, είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πλήρες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Απριλίου 1961: Γιούρι Γκαγκάριν, η πρώτη έξοδος...

3
Ο Σοβιετικός κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν γίνεται ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποιεί τροχιακή πτήση με την κοσμοκάψουλα «Βοστόκ 1». Ο αγώνας του διαστήματος μεταξύ ΗΠΑ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

«Πτήση» Nο 47, Απρίλιος 2024

Το  καινούργιο μας Τεύχος Απριλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ Πολεμική Αεροπορία: Συρρίκνωση «οροφής» εν ονόματι...

Περιστατικό με Boeing 737-800 της Southwest Airlines

Boeing 737-800 της Southwest Airlines, ενώ εκτελούσε την πτήση WN3695 από το Ντένβερ του Κολοράντο προς το Χιούστον στο Τέξας, «έχασε» στην απογείωσή του,...

Στάση εργασίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας μετά το θάνατο εργαζομένου εν ώρα υπηρεσίας

Σε στάση εργασίας την επόμενη Τρίτη 9 Απριλίου από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι προχωρά η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας...