14.5 C
Athens
Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕECSA και SEA Europe: ζητούν την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην πράσινη...

ECSA και SEA Europe: ζητούν την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην πράσινη ατζέντα της ΕΕ

- Advertisement -

Πρόσκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Ναυτιλιακή Στρατηγική, καθώς και στο Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμων Μεταφορών, απηύθυναν από κοινού η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA και η Sea Europe, ένωση που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Στο μεταξύ, βελτιώσεις σε συγκεκριμένους τομείς της ναυτιλίας έναντι του ογκούμενου ανταγωνισμού από την Ασία με κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική, χρηματοδότηση για επενδύσεις και επανακατάρτιση ναυτικών ενόψει των νέων καυσίμων, επισημαίνουν δύο μελέτες που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ένωσης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών.

   -Σε κοινή γραμμή ECSA και Sea Europe-

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA και η Sea Europe επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και να ενισχύσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα, ενώ κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκδώσει δράσεις με αντίκτυπο.

“Για διασφάλιση της διεθνής ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, που αποτελεί προϋπόθεση για ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα” έκανε λόγο ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA. Πρόσθεσε ότι “η οικονομική στήριξη από τα έσοδα του εθνικού και του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων θα πρέπει να ενισχύσει την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων”.

“Η Ευρώπη χρειάζεται ισχυρά, καινοτόμα και παγκοσμίως ανταγωνιστικά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Η Ευρώπη κατέχει παγκόσμια ηγετική θέση στους πολύπλοκους τύπους πλοίων και στην κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού, αλλά πρέπει να είναι πιο ανθεκτική και λιγότερο εξαρτημένη από ξένα κράτη” δήλωσε από την πλευρά του ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της Sea Europe.

   -Βελτιώσεις στη ναυτιλία για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας-

Τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ασφάλεια και την οικονομία στη γηραιά ήπειρο, αλλά και τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος προκειμένου να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του αναδεικνύουν δύο μελέτες, μία της Deloitte και μία της CE Delft, που εκπονήθηκαν για την Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA).

Ενιαία ανάπτυξη ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλία, απλούστευση του ρυθμιστικού πλαισίου, χρηματοδότηση για επενδύσεις αλλά και επανακατάρτιση των ναυτικών για τα επερχόμενα εναλλακτικά καύσιμα, περιλαμβάνονται στις προτάσεις της Deloite.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες από ποτέ άλλοτε.

Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αναπτύσσονται ταχύτερα. Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα αυξάνεται, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ισχύον κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ναυτιλιακό τομέα της ΕΕ.

Ωστόσο, επισημαίνει ότι σημαντικοί τομείς χρήζουν βελτίωσης, όπως η κάλυψη του επενδυτικού κενού για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση του διοικητικού φόρτου και η ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.

Προτείνει τα έσοδα που προορίζονται για τον τομέα της ναυτιλίας στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες, παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο για τους προμηθευτές να επεκτείνουν τη βιομηχανική παραγωγή τους στην Ευρώπη.

Συνιστάται επίσης να μπορούν τα κράτη μέλη να χρησιμοποιούν τα εθνικά έσοδα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών ΣΕΔΕ της ΕΕ για να συμπληρώνουν τα κονδύλια της ΕΕ.

Αναφέρει εξάλλου ότι τα επερχόμενα καθαρά καύσιμα και οι ψηφιακές τεχνολογίες θα απαιτήσουν νέες και πρόσθετες δεξιότητες, εκπαίδευση και επιχειρησιακή κατάρτιση για τους ναυτικούς.

Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και επανεκπαίδευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, 250.000 ναυτικών μόνο στην Ευρώπη.

“Ενώ η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου σε όρους παγκόσμιας χωρητικότητας σε όλα τα τμήματα”, διαπιστώνει η μελέτη της CE Delft.

Προσθέτει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, γεγονός που την καθιστά ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.

Παράλληλα επισημαίνει ότι η συνολική οικονομική συνεισφορά του κλάδου, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, έχει εκτοξευτεί στα 183,4 δισ. δολάρια

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Απριλίου 1952: Πρώτη πτήση του στρατηγικού βομβαρδιστικού...

2
Το πρωτότυπο του "βαρέως βομβαρδιστικού, μακράς ακτίνας, μεγάλου ύψους" YB-52, 49-231, πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Το 49-231 ήταν το δεύτερο πρωτότυπο του νέου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Dendias on signing of MoC with AADE: The aim is to combat corruption and ensure transparency

National Defence Minister Nikos Dendias and the president of the Independent Authority for Public Revenues (AADE) Giorgos Pitsilis on Tuesday signed a memorandum of...

Passenger traffic in Greek airports 6.5 pct up in Q1 2025

Passenger traffic increased by 6.5 percent in all Greek airports in the first quarter of 2025, relative to the first quarter of 2024, and...

Επίσκεψη Λεκορνί: Τι όπλα θέλει να μας πουλήσει το Παρίσι

Η παρουσία του Γάλλου υπουργού Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνί στην Αθήνα ήταν σημαντική για την επανασύνδεση των νημάτων της στρατηγικής συνεργασίας Γαλλίας-Ελλάδας, σύμφωνα με την...